Citat:
Ursprungligen postat av
Jonas811
Besöket på donken var säkert oplanerat , och vid detta tillfälle hade JJ mobilen på sig alltså TTs mobil o då var t redan avliden i lgh. Sedan kom hon tillbaka till lgh där Mh väntar. Sedan forsla dom bort TT Och hennes tillhörigheter Sedan sågs dom tidigt på morgonen vid illharjen. Cykeln har dom flyttat någon gång under natten. Det är min teori. TT blev strypt i lgh och samtidigt fasthållen. Dunsarna är ett sista rop på hjälp från TT. Kusligt och vidrigt.
Det är det troliga scenariot med det vi vet hittills.
Något som är riktigt kusligt är detta:
AB:
"03.00-tiden: Grannar hör kraftiga dunsar från den misstänkta kvinnans lägenhet. En granne beskriver den som fyra höga dunsar, där det låter som att någon ramlar i golvet. Dunsarna är så pass höga att en granne bestämmer sig för att gå upp och kolla läget.
Grannen knackar på en gång utan att någon öppnar. När grannen knackar på för andra gången hörs nya ljud från lägenheten, där det låter som att någon sparkar i väggen.
Därefter blir det tyst och grannen går sedan ner igen."
https://archive.ph/Ixlil#selection-2339.0-2349.54
Det låter som att det påbörjats något mitt i knackning nr 1, att man inte kan öppna pga detta, men det är ännu inte avslutat. Det går inte att vare sig öppna eller lämna det som håller på att hända.
Vid knackning 2, avslutas det hela, det är då sparkarna hörs.
---------------------------------
Kan tänka mig att när tjejerna syns (om vittnesmålet stämmer) ute vid Illharjen, då är kroppen redan dumpad någonstans. Kanske mer mot skogarna/vattnen åt Nye hållet, och uppehållet vid Illharjen är en stund för dom att prata ihop sig inna de kommer hem. Det är ju ändå vid en tidpunkt då det finns andra människor ute på morgonpromenad.