2022-10-29, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Ja tror också det. Vetlanda med omnejd vänd på alla stenar!

Hoppas de får ihop bevisningen bara
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Varför skulle hon ha stämt träff med dem? Hela resan till McDonalds är bara en skitsak som råkade bli av pga en lögn till grannen. Det var med stor sannolikhet inte planerat. Enligt grannens vittnesmål så råkade JJ få se den här röda bilen och bad honom stanna när de var på väg ifrån McD. Så det var nog mer en impulsgrej än huvudsyftet med besöket dit.

Varför låter man sig styras av en granne i ett hyreshus? Man går väl o kommer som man vill. Har bott i hyreshus i hela mitt långa liv o aldrig någon som lagt sig i var jag är på väg mm och JJ verkar ju stark nog att bestämma hur hon vill ha det.

1 Hon ville ha alibi
2 Hon blev överrumplad kom med en nödlögn
3 Det var planerat så
4 Eller?
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Besöket på donken var säkert oplanerat , och vid detta tillfälle hade JJ mobilen på sig alltså TTs mobil o då var t redan avliden i lgh. Sedan kom hon tillbaka till lgh där Mh väntar. Sedan forsla dom bort TT Och hennes tillhörigheter Sedan sågs dom tidigt på morgonen vid illharjen. Cykeln har dom flyttat någon gång under natten. Det är min teori. TT blev strypt i lgh och samtidigt fasthållen. Dunsarna är ett sista rop på hjälp från TT. Kusligt och vidrigt.

Det är det troliga scenariot med det vi vet hittills.

Något som är riktigt kusligt är detta:

AB:
"03.00-tiden: Grannar hör kraftiga dunsar från den misstänkta kvinnans lägenhet. En granne beskriver den som fyra höga dunsar, där det låter som att någon ramlar i golvet. Dunsarna är så pass höga att en granne bestämmer sig för att gå upp och kolla läget.
Grannen knackar på en gång utan att någon öppnar. När grannen knackar på för andra gången hörs nya ljud från lägenheten, där det låter som att någon sparkar i väggen.
Därefter blir det tyst och grannen går sedan ner igen.
"
https://archive.ph/Ixlil#selection-2339.0-2349.54

Det låter som att det påbörjats något mitt i knackning nr 1, att man inte kan öppna pga detta, men det är ännu inte avslutat. Det går inte att vare sig öppna eller lämna det som håller på att hända.

Vid knackning 2, avslutas det hela, det är då sparkarna hörs.

---------------------------------
Kan tänka mig att när tjejerna syns (om vittnesmålet stämmer) ute vid Illharjen, då är kroppen redan dumpad någonstans. Kanske mer mot skogarna/vattnen åt Nye hållet, och uppehållet vid Illharjen är en stund för dom att prata ihop sig inna de kommer hem. Det är ju ändå vid en tidpunkt då det finns andra människor ute på morgonpromenad.
Citera
2022-10-29, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Om, jag säger om han är inblandad blir det nog svårt hitta kroppen. Hans bakgrund att jobba med Emåns vattenflöden och alla regleringar och därmed kan naturområdena i detalj gör att han vet en lämplig plats på sina fem fingrar.

Det kan vara inte finnas någon annan medhjälpare som rycker ut med så kort varsel, och som dessutom kan området bättre än sin egen ficka. Hade MGM fått hjälp av någon annan än JJs pappa så borde det ha varit en slarvig tölp, och då borde polisen ha hittat spår. Jag tror JJs pappa är säker på sin sak. Säger min egen icke vetenskapliga analys.
Citera
2022-10-29, 12:43
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Varför låter man sig styras av en granne i ett hyreshus? Man går väl o kommer som man vill. Har bott i hyreshus i hela mitt långa liv o aldrig någon som lagt sig i var jag är på väg mm och JJ verkar ju stark nog att bestämma hur hon vill ha det.

1 Hon ville ha alibi
2 Hon blev överrumplad kom med en nödlögn
3 Det var planerat så
4 Eller?

Grannar har ofta bra koll när något avviker. Har otaliga exempel.
Citera
2022-10-29, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Den enda uppgiften som kan tyda på detta är att JJ har observerats på Dollar Store under söndagsförmiddagen, men det har inte framkommit exakt vad hon har handlat där.

Polisen har enligt info i sammanfattningen tagit filmerna från Dollar Stores övervakningskameror i beslag.

Detta är dock obekräftade uppgifter, så man ska ta dem med en stor nypa salt.

Finns billiga och effektiva rengöringsmedel där och kan inte vara svårt att kontrollera eventuella köp från kameror och kontoutdrag.
Citera
2022-10-29, 12:46
Medlem
Vad vet vi om bilen (den röda ) som JJ ska ha gått fram till enligt grannen som körde henne till donken?
Citera
2022-10-29, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Är det fler än jag som mer tror på teorin att hon faktiskt lämnade JJs lägenhet när hon ringde och sa att hon gjorde det . Och på vägen hem blev hon överfallen av en man .
Antingen fick skjuts hem för att ”hon visste vem det var”
Eller att nån annan man överfaller henne .
Hur vet vi att telefonen inte var med TT och att våldtäktsmannen våldtog henne i närheten av biltema masten & upptäckte då att hon hade sin telefon på sig. Stänge av den och gjorde sig av med den på plats . Behöll TT som han nu utnyttjar sexuellt nånstans .
Hur kan den teorin vara omöjlig ?

Ingenstans står det att TT telefon ska ha befunnit sig i JJs lägenhet på natten efter att TT åkt hem .
Utan en trådsanning .
Då kan ju lika väl gärningsmannen åkt ut mot biltema först och utnyttjat henne samtidigt som han stänger av telefonen .

Dem spår poliserna verkar gå på är att TT bekräftats vara hos dessa tjejer efter krogen och det tror jag oxå definitivt på att hon var. Sen går polisen på att det hördes ljud från lägenheten, och att killen hört konstigt ljud i bakgrunden, och att tjejerna sa någonting olikt varandra .
Och att dem ska ha blivit osams över någonting på krogen som vi ff inte vet om vad än .

Det verkar va polisens spår .

Att TT var hos JJ är ju bevisat . Men att TT inte försvann på väg hem från JJ är inte uteslutet .
Kvinnor försvinner ju på löpande band . Så mycket Incels just nu och psykiskt sjuka .
Jag är själv utbildad inom psykiatri beteende vetenskap så jag vet.

Jag kommer givetvis ta tillbaka min teori om motsatsen bevisas . Men jag tycker inget anmärkningsvärt binder JJ och MH ha dödat TT.
Utan bägge säger i förhör att TT faktiskt lämnade innan dem bägge åkte till donken .

Varför skulle det inte kunna vara så ?
Känns som dem killar som hoppar på mig i tråden vill att det ska vara JJ och MH som ska utpekas och va skyldiga mördare . Inget annat finns i deras värld .

Och att det dessutom finns en man i Vetlanda som sista halvåret velat få tjejer att visa sig lättklädda och tillfredsställa honom sexuellt för pengar verkar inte va av intresse . En man som dessutom är bror till en av tjejerna som uttalat sig i tidningen och var vän med TT . Tänk om just denna man visste att TT var hos JJ den kvällen . Och att denna man frågade henne om hon ville ha skjuts hem för att det regnar och är mitt i natten . TT hängde då med honom för att hon kanske kände igen honom pga att hon och hans syster är vänner enligt AB.
Jag hade oxå kunnat åka med nån hem hellre än att gå mitt i natten i spöregn om det kom nån jag visste vem det var .

Polisen har som sagt fått detta tips och skulle ta det vidare . Dem ringde upp 10 min efter tipset kom in med bilder så då tyckte dem nog det var angeläget .

Så fortsätt tryck ner mig i tråden bäst ni vill .

Jag hade haft samma tanke om en tjej i staden jag bor försvann och jag visste att det fanns en man där som erbjöd tjejer pengar , stora belopp att tillfredsställa honom , och visa sig i kläder han tycker om .
För såna personer ska tjejer Akta sig för mitt i natten .

Och ni som inte håller med . Hoppas verkligen inte ni har egna tonårsdöttrar .
Hade ni tänkt likadant då oxå ?????

JJ sa att de åkte bägge två till matstället, men grannen sa ju att det bara var JJ..
Men denna konstiga man du pratar om är alltså bror till henne som grät ut i Expressen om hur synd det är om JJ och MH?
Det kan ju vara möjligt som du skriver , att han är inblandad på något sätt..
Citera
2022-10-29, 12:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Hur förklarar du att TTs telefon fanns med längs den färdrutt som JJ och JJs granne tog till McD och sedan tillbaka till JJ igen, när TT inte var med på den färden?

Rent teoretiskt skulle TT kunna redan ligga död i bageluckan.
Det skulle behöva innebära att grannen skjutsade JJ i hennes egen bil.

Tidsmässigt känns det dock väldigt tight och nästintill omöjligt, med grannen som varit och knackat på, sedan varit på tårna vid nästa ljud när de hör JJ vara ute i trapphuset.

Det mest sannolika är att JJ antingen hade mobilen på sig redan, var på väg att göra sig av med den och/eller annat.

Varför vänder JJ tilbaka till lgh när hon får erbjudandet om skjuts?

AB igår:
"En granne blir orolig för att hon ska köra, och erbjuder sig därför att skjutsa henne. Kvinnan accepterar erbjudandet, går hem till sig och kommer sedan tillbaka igen, enligt uppgifter."
https://archive.ph/Ixlil#selection-2365.0-2365.185

Hon behövde nog hämta sin egen mobil för att kunna åka/betala, vilket kan tyckas konstigt om hon redan gått ut för att vänta på sin mamma. Hon behövde nog också försäkra sig om att läget var under kontroll och tala om för MH om hon ännu var kvar, vad som hänt.
Citera
2022-10-29, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Kan man se sånt? Hur mycket bilen körde på söndagen etc?
Om det finns gps i bilen så går det att kolla var när och hur de har kört
Citera
2022-10-29, 12:52
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiralen1968
Finns billiga och effektiva rengöringsmedel där och kan inte vara svårt att kontrollera eventuella köp från kameror och kontoutdrag.

Ja, om JJ har varit på Dollar Store och köpt rengöringsmedel på söndagen så känner säkerligen polisen redan till detta.

Dock så är ju som sagt observationerna av henne där samt polisens beslag av kamerorna obekräftade uppgifter. Det var en användare här i tråden som kom med den uppgiften, och den har inte kunnat bekräftas än.
Citera
2022-10-29, 12:52
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vladimir-Suckmeoff
Ja, han är skriven där. Han skjutsade både JJ och negern MH
Gjorde han? berätta var du fått det ifrån att han skjutsade MH?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in