2022-10-29, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Okej? Vart vill du komma med denna info? Att TT skulle sova i soffan? Att MH skulle sova o den?
Jag förstår inte vad det ska ha med fallet att göra?

Jag kommer med infon för att jag sett folk diskutera just hamrandet väldigt mycket, att TT kanske lagts i ett ihåligt soffbord som sedan spikats igen osv. men att det verkligen inte behöver bara så.
Citera
2022-10-29, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amiralen1968
Tycker bara att alla scenarior bör granskas och mitt inlägg var bara ett försök att bidra till det. Finns det andra möjligheter som kan föreligga utifrån det bevismaterial som ligger i korgen just nu än de som förts fram hittills? Polisen vet antagligen mer än vad allmänheten har fått veta, men då kommer även bevis läggas fram inom kort där t.ex en likhund kommer ha markerat i NN:s lägenhet så att alla tvivel är undanröjda och inget klorin i världen kan ha tvättat bort dessa. Men fram tills dess är det fritt fram att lägga pusslet på alla olika vis så att inga inblandade kan gå fria och bevismaterial bli förstörda. Se till att granska grannens bil och kolla upp hur säkert hans vittnesmål egentligen är. Annars går en chans till bevisning av ett olöst fall till spillo. Granska även andra möjligheter så att inte all kraft läggs på att sida upp och sida ner utgå från samma misstänkta mördare ur hundra olika vinklar där bevis totalt saknas. Ingen kommer då någonsin bli fälld och de som är skyldiga kommer enkelt ha röjt undan alla bevis. MH och NN kan inte fällas som gärningsmän bara för att TT var i NN:s lägenhet. Något mer måste fram. Bevis måste säkras och en kropp måste hittas. Annars blir ingen fälld. Tills dess ska alla pusselbitar granskas och prövas i rättvisans namn. Varför var TT:s cykel bucklig? Varför åkte TT:s mobil fram och tillbaks till dunken? Varför dog hennes mobil plötsligt?

Håller med dig till 100%. Jag vara bara nyfiken på hur mycket som krävs för häktning på sannolika skäl. Förmodligen har väl hund markerat i lgh. Känns inte troligt att de dödat henne och fått kroppen ur huset inom loppet av 15-20 minuter och som du säger, troligen kan ingen städning i världen kan röja spår tillräckligt för att lura en specialsökshund.
Alldeles oavsett så är det ju fritt fram att söka svar på de frågor som finns gällande det mest troliga scenariot också, utan att för den sakens skull tro att de är oskyldiga.
Citera
2022-10-29, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Utgår ”vi” (tråden) ifrån att det förmodligen finns en medhjälpare till bortforslingen av kroppen?
Polisen kanske inte plockar in personen/personerna om de kanske har avlyssning och span igång.
Har inte hunnit läsa ikapp något men skulle det kunna vara så?
Det råder delade meningar om det. Själv har jag otroligt svårt att se att de skulle "få tag" på någon som hjälper dem. Då finns det elektroniska spår och fler hade suttit häktade.
Citera
2022-10-29, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
mc Donalds där hon verkar ha stämt träff med två män som hon pratar med.
Varför skulle hon ha stämt träff med dem? Hela resan till McDonalds är bara en skitsak som råkade bli av pga en lögn till grannen. Det var med stor sannolikhet inte planerat. Enligt grannens vittnesmål så råkade JJ få se den här röda bilen och bad honom stanna när de var på väg ifrån McD. Så det var nog mer en impulsgrej än huvudsyftet med besöket dit.
Citera
2022-10-29, 11:34
Medlem
Kan bekräfta det avel säger att MP söker från Nydala rondellen till lägenheten
Citera
2022-10-29, 11:35
Medlem
Kollar man tv 4 som pratar om detta nu på plats har de INTE hittat något som tyder på att hon kan ha dött i lägenheten. .
Då har dem alltså inte det på tjejerna.
Utan dem lägger söket på naturen .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellens
I tv4s sändning påstår reportern att likhundar sökt lägenheten.

Detta talar för att teorin om att BO legat avliden i lägenheten mellan tidpunkten för påstådda dunsar och utforsling av eventuell kropp är relativt osannolik?

"How long does a body have to be dead before a cadaver dog can smell it?
Dogs are able to pick up a scent within minutes of the death or years later. In some studies, they have found 25-year-old skeletonized remains, buried in an area of 300 by 150 feet.
"
https://www.akc.org/expert-advice/training/cadaver-dogs-how-canine-noses-help-find-dead-bodies/

Reportage: https://www.tv4play.se/program/nyheterna/vetlanda-s%C3%B6kandet-efter-f%C3%B6rsvunna-tove-%C3%A5terupptas/13798891?playlist=d9f26c50-b71d-11eb-8ed7-99458ddb6777&offset=1

Jag tror mycket väl att hund kan ha markerat men utan blod eller annat biologiskt material som inte kan förklaras av att TT befunnit sig en stund i lägenheten av fri vilja, då hjälper nog inte markeringen. Som bevismaterial alltså. Men jag kan ha fel.
Citera
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bexj1
https://sverigesradio.se/artikel/vannerna-om-konflikten-innan-tove-forsvann-ett-fjortisbrak?fbclid=iwar0xjhfst9xf_pwg-ibnghxyibia0vfv zweqnq_g4hlg-fga0wnxlqeksky

Intervju med nära vänner till mgm och Tove
Här rycker brudarnas vänner till försvar igen och det låter ungefär som det brukar låta då någon närstående misstänks för grova brott - Nej, de skulle aldrig kunna göra något mot någon bla bla bla..

Det är tydligen ett stort kompisgäng som splittrats i två grupper för ca:1 år sedan och bråket har eskalerat för några månader sedan.

Dagen efter TT försvann har JJ berättat att de inte är vänner men heller inte ovänner längre. (Ja det är svårt att vara det med någon som inte lever längre)
Citera
2022-10-29, 11:37
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Där låter det som att det var förfest hos JJ som jag anade . Och garanterat var TT oxå med på den .
Kanske att dem städade upp alla flaskor osv på natten Efter krogen vilket man gör när man haft fest .

Varför är det så viktigt för dig att MGM inte har med Toves försvinnande att göra?

För mig när jag följer krimfall så har jag aldrig några preferenser vad gäller vilka som har skuld. Jag är endast intresserad av vad som verkligen har hänt, är helt fokuserad på sanningen.

Du verkar istället vara fokuserad på att de häktade tjejerna är oskyldiga. Det är visserligen inte helt omöjligt att det kan vara så, men varför är du inte i första hand intresserad av vad som är sant, snarare än att vara intresserad av att MGM är oskyldiga?

Varför är det så viktigt för dig att tjejerna är oskyldiga, tycker du inte det är viktigare vad som verkligen har hänt?
Citera
2022-10-29, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Sök pågår MP vid Nydalarondellen med två grupper. Var sin sida om Storgatan. Typ söder om Rusta.

Tusen tack för uppdateringar!!!!!

Önskar man själv kunde vara där, men bor i andra delen av landet 😔
Citera
2022-10-29, 11:41
Medlem
Om dunsarna var så höga att en granne övervägde att ringa polisen, att JJ uppträdde konstigt som grannen sagt när han körde henne till M c, tyder väl allt på att mordet skulle skett i lgh. Att tovas kompisar splittrats i två grupper tyder ju på att detta var en kraftig konflikt. Tror de fått medhjälp av JJs pappa...
Citera
2022-10-29, 11:41
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Kollar man tv 4 som pratar om detta nu på plats har de INTE hittat något som tyder på att hon kan ha dött i lägenheten. .
Då har dem alltså inte det på tjejerna.
Utan dem lägger söket på naturen .

Bara för att polisen inte har hittat några spår efter en död person i lägenheten, så betyder det inte att de kan ha hittat andra spår efter TT som eventuellt kan kopplas samman med ett brott.

Det kan ju fortfarande t. ex. vara så att TT har blivit överfallen och gjorts medvetslös i lägenheten för att sedan mördas någon annanstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in