2022-10-29, 12:05
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undercovers
I vilken värld lever du? Även om nu personen du citerade syftade på MGM inte MBO så är ingen bransch och inget yrke förskonat när det kommer till missbruk av alkohol & narkotika.
Inte för att det gör någon skillnad eller svärtar ned Tove på något sätt, men det ovanstående gäller läkare i allmänhet och läkarstudenter i synnerhet. Festerna på läkarutbildningen är legendariska. Jag har dock fått intrycket att Tove är lite mer skötsam. Hon hade dessutom bara läst en termin. Annars krökas och knapras det frisk i sjukvården. Inte i tjänst, så klart, men allmänt. Även studenter.
Citera
2022-10-29, 12:05
Medlem
Vladimir-Suckmeoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linalo1990
Stämmer. Förruttnelse är en process som delas in i fem steg där den första startar efter ett par minuter och hunden kan plocka upp doftmolekylerna som uppstår då ganska omgående. 15 minuter ungefär verkar vara tidsramen som anges på flera ställen.
Håller med om att är det som så att hon dödats i lägenheten så ser jag det som osannolikt att hunden skulle bomma det.

Fast om hon dödats i lägenheten och sedan snabbt fraktats iväg, finns det ingen chans för de doftmolekylerna att kvarstanna, så att hunden möjligen kanske kan lukta något. "Missar det" heter det för övrigt och inte "bommar". Och dessutom så känner man en lukt, inte "plockar upp" som du har tagit från engelskans "pick up a sent". Så lär dig lite svenska först, innan du skriver, så blir det lite mindre pinsamt.
Citera
2022-10-29, 12:07
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Håller med dig, efter en sen utekväll är man normalt sett inte ute i gryningen på promenad med sin pappa, de hade troligen gömt kroppen tillsammans.

Om, jag säger om han är inblandad blir det nog svårt hitta kroppen. Hans bakgrund att jobba med Emåns vattenflöden och alla regleringar och därmed kan naturområdena i detalj gör att han vet en lämplig plats på sina fem fingrar.
Citera
2022-10-29, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Det råder delade meningar om det. Själv har jag otroligt svårt att se att de skulle "få tag" på någon som hjälper dem. Då finns det elektroniska spår och fler hade suttit häktade.
Fast om det stämmer att en eller båda ngn sysslar med droghandel så har de väl kunskap om hur man undviker att lämna elektroniska spår?
Citera
2022-10-29, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Räddningstjänsten kör metalldetektor vid Kvarndammens B&B. Ser ut att vara lånad för de vänder och vrider på den eller så är det nåt mankemang. Missing People är där också. Sök precis vid JJ bostad. Väldigt detaljerat sök. Muren vid kyrkogården. Bland höstlöven på trottoar. Helt klart letar man tillhörigheter och liknande.
Fotografer och journalister på plats. Sveriges radio och Tranås tidning mfl.

Låter som att någon har börjat prata. Eller att de fått in konkreta tips/vittnesuppgifter.
För att försöka vara positiv.
Citera
2022-10-29, 12:11
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Stämmer. Förruttnelse är en process som delas in i fem steg där den första startar efter ett par minuter och hunden kan plocka upp doftmolekylerna som uppstår då ganska omgående. 15 minuter ungefär verkar vara tidsramen som anges på flera ställen.
Håller med om att är det som så att hon dödats i lägenheten så ser jag det som osannolikt att hunden skulle bomma det.
Fan, du har en poäng. Jag skrev att kroppen kan ha legat natten till måndag. Min tidigare utgångspunkt var att BO mördats på annan plats, troligen utomhus, men uppgifterna om bullret i lägenheten, att polisen kunnat spåra Toves telefon dit sent på natten osv. fick mig att ändra ståndpunkt.

Det är bannemig svårt att hitta någon rimlig förklaring till hur detta kan ha gått till.
Citera
2022-10-29, 12:12
Medlem
Vladimir-Suckmeoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Grannkillen som skulle skjutsat J.J finns han skriven på adressen?

Ja, han är skriven där. Han skjutsade både JJ och negern MH
Citera
2022-10-29, 12:12
Medlem
År detta samma fantastiska hundar som i tidigare stora fall missade en nedblodad madrass, ett avsågat huvud i en garderob, och en kropp instoppad i ett skåp. Har väldigt lågt förtroende för polisen och dess verktyg och metoder överlag. De har säkert missat en massa saker redan i den här utredningen.
Citera
2022-10-29, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vladimir-Suckmeoff
Fast om hon dödats i lägenheten och sedan snabbt fraktats iväg, finns det ingen chans för de doftmolekylerna att kvarstanna, så att hunden möjligen kanske kan lukta något. "Missar det" heter det för övrigt och inte "bommar". Och dessutom så känner man en lukt, inte "plockar upp" som du har tagit från engelskans "pick up a sent". Så lär dig lite svenska först, innan du skriver, så blir det lite mindre pinsamt.

Nu börjar jag bli less på dina rätt otrevliga inlägg. Uppenbarligen behöver du får utlopp för viss frustration, föreslår en joggingtur istället så slipper vi andra drabbas.
När man syftar till en hund som markerar så kan man definitivt säga ”plocka upp” och jag skulle säga att det är ganska ovanligt att man säger ”idag på promenaden så kände min hund en lukt av ett spår”. Du har lite du själv du behöver jobba på för att inte dina inlägg ska bli just pinsamma.
Citera
2022-10-29, 12:14
Medlem
Citat:
Håller med dig till 100%. Jag vara bara nyfiken på hur mycket som krävs för häktning på sannolika skäl. Förmodligen har väl hund markerat i lgh. Känns inte troligt att de dödat henne och fått kroppen ur huset inom loppet av 15-20 minuter och som du säger, troligen kan ingen städning i världen kan röja spår tillräckligt för att lura en specialsökshund.
Alldeles oavsett så är det ju fritt fram att söka svar på de frågor som finns gällande det mest troliga scenariot också, utan att för den sakens skull tro att de är oskyldiga.

Absolut. Och det är åklagarens skyldighet att vända på alla stenar för att hitta svar. Att så tydliga sökinsater görs där vattennivån i vattendrag och sjöar nu sänks tyder på att det finns anledning att misstankar mot förmodade dräpare/mördare förstärkts. Hoppas verkligen att de fått tillgångar till likhundar och blodspårshundar så att ingen skyldig kommer undan. Eller att ingen som fört bort Tove kan fortsätta gå fri bara för att fel fokus hålls vid liv.
Citera
2022-10-29, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vladimir-Suckmeoff
Ja, han är skriven där. Han skjutsade både JJ och negern MH

Vart/när skjutsade han MH?
Citera
2022-10-29, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Excenter32
År detta samma fantastiska hundar som i tidigare stora fall missade en nedblodad madrass, ett avsågat huvud i en garderob, och en kropp instoppad i ett skåp. Har väldigt lågt förtroende för polisen och dess verktyg och metoder överlag. De har säkert missat en massa saker redan i den här utredningen.

Att hunden markerar likdoft är inte samma sak som att idioten som håller i kopplet hittar kroppen.

Tex så markerade hundarna tidigt i fallet med tjejen som var ingjuten i betong men förarna valde att tro att de var olydiga.
Senast redigerad av Linalo1990 2022-10-29 kl. 12:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in