Citat:
Ursprungligen postat av
modig39
Det skrev jag igår . TTs gick hem mot pojkvännen som bor precis vid mc d . Vilket oxå samma mast skulle koppla upp till som tt så fall . Tt blir kidnappad av en okänd ( skrivit om i tråden ) , föraren åkte mot biltema , på väg dit åker man förbi JJs lägenhet då hon bor på Storgatan . Om TT använt JJs wifi på natten efter krogen så kan hennes telefon koppla upp automatiskt på det när hon åker förbi.
Att en mobil skulle koppla upp sig mot ett wifi i ett hus då man passerar huset med bil är extremt osannolikt. Det har aldrig hänt mig, trots att det finns wifi i varenda villa i området där jag bor.
Om TT:s mobil ändå - mot all förmodan - skulle ha kopplats upp mot JJ:s wifi från en passerande bil, så skulle den med största sannolikhet i nästa sekund, så snart man passerat, ha kopplats upp mot närmaste mobilmast, vilket torde vara masten vid Biltema som enligt uppgift täcker norra Vetlanda. Men den uppkopplingen skedde inte förrän kl 03.50.
Jag ser det som mycket sannolikare att JJ hade med sig TT:s mobil tillbaka upp i sin lägenhet efter McD-turen och att den då anslöt till hennes wifi igen. Enligt min mening skedde den sista uppkopplingen mot Biltema-masten när MGM lämnade lägenheten (och wifi:ts täckning) för att göra sig av med TT och hennes tillhörigheter och flytta TT:s cykel.
TT:s mobil behöver inte ha befunnit sig i närheten av rondellen vid Biltema över huvud taget. Det räcker att den befann sig inom Biltema-mastens täckningsområde - exempelvis strax utanför fastigheten där JJ bor.
Vad gäller cykeln så menar jag att skälet till att den hamnade mot husväggen på Gränsgatan 16 helt enkelt var att MGM inte orkade forsla den låsta cykeln längre än ett par hundra meter och därför lämnade den där. Hur anser du, utifrån din teori, att cykeln hamnade där den påträffades?