2022-10-29, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja precis!

En omhäktning är också inget problem om de inte slutat ljuga och resultaten från NFC inte är klara.

Känns ändå så grova anklagelser att man måste ha ordentligt med bevisning för att kunna häkta och hänga ut något för så grova brott, men är inte så insatt ska erkännas.

Anna lite märklig sak, om det nu är lyhört i huset tycker man det borde kommit uppgifter om grannarna hört röster och samtal från lägenheten eller trapphuset. Speciellt om det är mitt i natten har man ju svårt att tro att JJ och MH som varit ute och festat skulle klara av att hålla en låg ljudnivå i sina samtal. Om inte MH ligger däckad och sover i en säng......
Citera
2022-10-29, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Jag antar man hör väldigt lite om MH för hon inte setts ute sen nöjet. Skulle folk sett henne efter nöjet hade det troligtvis framkommit. Men eftersom det är JJ som Tove bråkar med, JJ lägenhet, JJ som möter grannar i trapphuset osv osv. Så finns inga uppgifter att sprida om MH.

Att inte MH familj spridit klockslag på när dom hörde något senast/ såg henne efter lördagsnatten kanske också säger mycket.

Tror du verkligen på det? Hon kan väl inte häktas bara för att någon har sett henne med JJ på Nöjet.
Citera
2022-10-29, 10:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Hoppas polisen har kollat upp “the usual suspects” och sett vad de haft för sig denna natt. JJ kanske brukar sälja droger?

Jag tror absolut hon och MH var dealers, detta foto vi såg med JJ och MH tror jag är en leverans, MH har t.o.m skrivit Göteborg levererar. Detta bråk mellan TT och JJ kan vara drogrelaterat, och problemet med TT's eventuella hotelser att göra polisanmälan och avslöja allt har varit känt länge inom drogvärlden, det har snackats om problemet kanske...

https://ibb.co/J2VxD5q
Citera
2022-10-29, 10:27
Medlem
Jag ska inom kort här bege mig till Vetlanda , kommer inte genomföra sök med MP utan själv med hund , samt kolla hur det går med dammen man tömmer ….. borde väl vara lite aktivitet vid den om man nu har lyckats tömma den en hel del !

Återkommer med info från Vetlanda
Citera
2022-10-29, 10:29
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Jag ska inom kort här bege mig till Vetlanda , kommer inte genomföra sök med MP utan själv med hund , samt kolla hur det går med dammen man tömmer ….. borde väl vara lite aktivitet vid den om man nu har lyckats tömma den en hel del !

Återkommer med info från Vetlanda

Tack för infon Oaklake-15! Ser fram emot din rapportering. Är väldigt nyfiken på hur det går med den där dammen.
Citera
2022-10-29, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Tack för infon Oaklake-15! Ser fram emot din rapportering. Är väldigt nyfiken på hur det går med den där dammen.

Beräknar att vara där strax efter 11 så håll ut så kommer jag försöka ge löpande informationen
Citera
2022-10-29, 10:33
Medlem
zugfahrers avatar
Teori:
Kanske har diskuterats redan ett antal gånger, men JJ's pappa jobbar som verksamhetschef för vattenreglering vid Emåförbundet? Det vore väl inte otroligt om pappan är en medhjälpare ("Winston Wolf"). JJ ringer pappa bestört att hon råkat ha ihjäl sin kompis vid 02:30-ish. Pappan slänger sig i bilen, lämnar mobilen hemma och dyker upp 03:00. Med sig har en han något för att transportera en kropp, därav alla dunsar. Han tar härmed över operationen och instruerar flickorna. Det knackar på dörren och pappan gör "tysttecken" med fingrarna. Pappan ber dottern att flytta på TT's cykel (för att undanröja alla bevis) men då stöter JJ på grannen. Hon drar lögnen om sin mamma (för att flytta fokus från sin pappa) och vad som sker i lägenheten.

Under tiden hon är på McD hinner pappan och MH transportera TT till hans bil. Snacket hon har med den "röda Audin" är bara ett spontant infall där hon hinner tänka, alibi. När JJ kommer tillbaka, tar hon med sig påsen upp från cykelkorgen. Pappan ger sen de sista instruktionerna. MH/JJ: Flyttar cykeln och tillhörigheterna. Pappan instruerar flickorna att blåneka och vara starka inför kommande förhör, medan han kör iväg med TT i sin bil. Pappan har tillgång till massa vattenreningslokaler, känner till skog och mark, och kan ha haft tid att förflytta TT över tid. Han kanske t om har tillgång till kemikalier för att lösa upp. JJ fortsätter sedan städa lägenheten i lugn och ro grundligt, tyvärr hittas TT's mobiltelefonen under soffan. JJ lägger sedan ut en potatisgrep åt sin pappa och detta skall på någotvis dölja något annat förehavande. Pappan är säkerligen under hårt span från polisen.

De obekräftade uppgifterna kopplar JJ till Illharjen i en immig bil, inte alltför långt från pappans lokaler Emåförbundet och nära det kusliga vattenreningsverket. Kartbild: https://ibb.co/fS4mwDk
Senast redigerad av zugfahrer 2022-10-29 kl. 10:56.
Citera
2022-10-29, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
[/b]

Ja, jag tror hon gick tillbaks för att viska dom ändrade planerna till M.H.

Att hon ber grannen vänta lite medans hon går ut för att prata med killen i den andra bilen när dom är på väg hem, bryter mönstret för en stressad person som har ett lik väntandes i lägenheten. Men men, allt kan inte vara logiskt.
Det är svårt att låta bli att sätta en diagnos på JJ. Hon har definitivt psykopatiska drag om hon precis har dödat en människa för att sen åka med till donken som om ingenting hänt.
Citera
2022-10-29, 10:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Kan ju faktiskt vara bådadera. TT har hotat att anmäla JJ. Bråket har gått överstyr och fortsatt i JJs lägenhet, där JJ har sett sin chans att röja undan TT. Behöver inte vara direkt planerat, utan snarare att JJ har haft ett "bra" läge att tysta TT och har utnyttjat det tillfället.

Det motivet jag har angett håller, helt oavsett om det var en ren tillfällighet att TT blev mördad just den natten, eller om det var planerat.

Helt inne på det spåret också, det skulle också kunna betyda att JJ fått hjälp av ett "proffs", kanske instruktioner per telefon, och att TT blivit upphämtad och körd gud vet var...
Citera
2022-10-29, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Jag tror absolut hon och MH var dealers, detta foto vi såg med JJ och MH tror jag är en leverans, MH har t.o.m skrivit Göteborg levererar. Detta bråk mellan TT och JJ kan vara drogrelaterat, och problemet med TT's eventuella hotelser att göra polisanmälan och avslöja allt har varit känt länge inom drogvärlden, det har snackats om problemet kanske...

Folk som säljer droger är mer eller mindre kända i krogvärlden och kretsar som brukar narkotika. Tror inte den kretsen är särskilt lojal mot en 19 årig tjej. Detta borde framkommit tycker jag.
Citera
2022-10-29, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane

Ja, de ser verkligen ut som drogdealers.
Citera
2022-10-29, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Det är svårt att låta bli att sätta en diagnos på JJ. Hon har definitivt psykopatiska drag om hon precis har dödat en människa för att sen åka med till donken som om ingenting hänt.

Majoriteten av dömda mördare har en personlighetsstörning. Är hon skyldig vilket det verkar som, har hon troligen minst en störning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in