2022-10-29, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Hon öppnade och stängde tydligen dörren 2 ggr innan hon gick ut i trapphuset, grannarna under hade hört det, låter ju definitivt som hon kollade om kusten var klar.

Ja troligt eller så kan MH lämnat lägenheten vid det tillfället, glömt något och gått tillbaka.
Citera
2022-10-29, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kommer ju vara en hel del folk igång imorgon på plats i Vetlanda så hoppas vi blir kloka på vilken damm det gäller.

Ska till Vetlanda imorgon , det man ser på aftonbladets bilder så bör det vara kvarndammen som ska sänkas på vatten ! Var dock där under kvällen och då fanns det enbart 2 lastbilar vid rastplatsen inga poliser eller annat
Citera
2022-10-29, 00:42
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det är många luddiga uppgifter som kommer från ”grannarna” men har ju pratats om att JJ säger att en kompis är full och har ”trillat”. TT eller MH eller ”Mållgan”?

Ska ”trillandet” då förklara dunsarna kan man tänka? Inte helt orimligt.

Puuh då har JJ förklarat oljuden.

Återstår ta sig ut och göra sig av med nåt eller förbereda för något eller köra bil av nån anledning. Men hamnar i ett gentilt sammanhang där hennes utflykt förklaras med att hon ska ta sig till McD (kommer hon på i bara farten) och får erbjudande om skjuts.

Vem är Mållgan?
Och var MH med till MD? Annars måste hon ju ha varit kvar i lägenheten med den döda tills JJ kom hem igen.
Citera
2022-10-29, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Vem är Mållgan?
Och var MH med till MD? Annars måste hon ju ha varit kvar i lägenheten med den döda tills JJ kom hem igen.

Enligt grannen så körde han kvinnan som bor i lägenheten till McDonalds

Källa : podden försvunnen
Citera
2022-10-29, 00:44
Medlem
Det jag tycker är intressant är vart Jossan är klockan 02:30.
Citera
2022-10-29, 00:45
Medlem
Om det är så att JJ skulle ut ur lägenheten för att dumpa TTs mobil (och eventuellt flytta cykeln), då borde hon definitivt INTE ha med sin egen mobil samtidigt, då polisen senare kan se att båda mobilerna var med om samma "upptäcktsfärd". Så....har det framkommit om JJ hade med sin mobil till Mack Dånalds?
Citera
2022-10-29, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Kom igen nu. Självklart skriker en kvinna och gör våldsamt motstånd om hon blir överfallen! Vem som helst som hör henne skulle ju ringa direkt! Eller springa ut i trapphuset.

Säg att du plötsligt blir nedslagen i bakhuvudet/sidan, hårt som .., med en 5 -8 kg hantel och tuppar av. Man hinner inte mycket då.
Citera
2022-10-29, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av astralflygaren
Om det är så att JJ skulle ut ur lägenheten för att dumpa TTs mobil (och eventuellt flytta cykeln), då borde hon definitivt INTE ha med sin egen mobil samtidigt, då polisen senare kan se att båda mobilerna var med om samma "upptäcktsfärd". Så....har det framkommit om JJ hade med sin mobil till Mack Dånalds?

Ja, enligt Aftonbladets senaste artikel har JJs och TTs mobiler åkt samma resa till mcdonalds
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Ska till Vetlanda imorgon , det man ser på aftonbladets bilder så bör det vara kvarndammen som ska sänkas på vatten ! Var dock där under kvällen och då fanns det enbart 2 lastbilar vid rastplatsen inga poliser eller annat

Nu tänker du nog på föredadammen. Där finns rastplats. Kvarndammen ligger inne i Vetlanda, inte inte långt från JJs. Bostad. Mittimiot Hvetlanda Gifs fotbollsplan. Och det bör vara den som ska sänkas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBergman
Tack för rekommendationen, men jag stannar här. Jag har ingen aning om vad som hänt med T, var hon är, om hon är bragd om livet, nergrävd, hålls fången som sexslav. Vet inte heller vem som utfört det, MEN det sitter 2 st häktade på sannolika själ och dem sitter där av någon anledning, om dem haft medhjälpare eller inte vet jag inte heller, eller om dem är oskyldiga. MEN min poäng är att teorierna i denna tråd har ballat ut i det grövsta och jag drog en av alla teorier som exempel. Min mentala kapacitet är det förövrigt inget fel på. Nu hoppas vi på att hon ska hittas så kanske mer klarnar!
Dom sitter misstänkta för människorov, inte mord om inte jag har missuppfattat det. Det är skillnad och värt att notera. Anledningen att dom sitter misstänkta för människorov kan man spekulera i. Men främst beror väl det på att dom var de sista som, officiellt såg TT vid liv och hade motiv pga tidigare bråk. Personligen tror jag att brottsrubriceringen kommer ändras till medhjälp till mord, alternativt dråp. Jag hoppas att TTs kropp blir hittad och jag blir inte förvånad om man hittar grannens dna(sperma) på/i TTs kropp.
Citera
2022-10-29, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myday1997
Tack. Ja, jag kanske övertänkte och gjorde allt komplicerat. Antagligen hade hon den med sig hem igen? Sen gjorde sig av med den när hon kommit tillbaka från McDonalds

Om kvällstidningens uppgift stämmer så ska mobilen ha åkt t/r McD.

Då kan man förstå att de sökt efter nåt i vattendrag runt den aktuella masten. I dess ”täckningsområde” i skog och mark där.

Ja vad händer efter McD? Enligt vittne (grannchauffören) så tar hon påse med burk i från vad som kan vara TT’s cykel. Och går upp i lgh?
Kan man anta att burk och mobil samsades i påsen sen och slängdes ja var?
Citera
2022-10-29, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjallak
Nu tänker du nog på föredadammen. Där finns rastplats. Kvarndammen ligger inne i Vetlanda, inte inte långt från JJs. Bostad. Mittimiot Hvetlanda Gifs fotbollsplan. Och det bör vara den som ska sänkas.

Sorry menar precis den föredadammen !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in