2022-10-29, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
MH fick körkort några dagar innan detta hände .

Eller vart hon kanske minst påverkad av de två. Ytterdörren till JJs lägenhet sägs öppnas och stängas 2 gånger innan JJ går ut.

Möjligt att det är då MH hinner smita iväg.
Citera
2022-10-29, 00:17
Medlem
Vem tror ni det är som har plockats in 4 gånger på förhör? Grannen eller JJs pappa?

Tycker frekvensen på förhören tyder på att man möjligen letar efter en medhjälpare. Eller att man misstänker att personen vet mer än vad den berättar.
Citera
2022-10-29, 00:18
Medlem
Rekommenderar de som inte lyssnat på Podden att göra det, då uppgifterna om vad grannen som skjutsat JJ sagt verkar komma från en annan granne som pratat med den grannen.

Ca 21 min in på denna finns intervjun:
https://podcasts.apple.com/se/podcast/f%C3%B6rsvunnen/id1651864932

Någon påstod att grannarna hört henne öppna och stänga dörren två gånger, det är inget som verkar framgå här. Var kommer det ifrån?

Det är dessutom i trapphuset grannen stött på JJ då de hört henne komma ut, efter dunsarna. De har då öppnat dörren för att fråga hur det står till och JJ har sagt att hon väntar på sin mamma för att få skjuts till McDonalds, men blivit erbjuden skjuts av grannen.

Enligt grannen ska JJ ha sagt att hennes kompis är full och trillat, jag tror det ligger mer i det än man tror. Det hade gett en hyfsad ursäkt till varför hennes "kompis" ligger skadad i hennes lägenhet, kan tänka mig att man i det läge JJ befann sig känner sig påkommen och då snabbt drar till med en ursäkt som kan förklara läget i hennes lägenhet om de skulle se detta.

Som någon tidigare i tråden spekulerade kring så tycker jag det verkar rimligt att JJ egentligen hade för avsikt att flytta cykeln och/eller dumpa TT:s telefon, men blev tvungen hitta på det här med McDonalds för att ha en anledning vara på väg ut.
Citera
2022-10-29, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myday1997
Okej, jag förstår. Undrar varför man inte kan se att den kommer med tillbaka, och kan skriva det i artikeln? Dom skriver ju att TTs mobil gjort samma resa till McDonalds - men inte att den gjort samma resa tillbaka. Förstår du hur jag menar? Kanske famlar jag efter halmstrån… men jag tycker det är så konstigt skrivet i artikeln i såna fall

På nåt sätt har de inte lyckats beskriva det som de fått uppgift om.
På nåt sätt så kan man läsa det som att mobilen följer med till Mcd eller så läser man det som att den ligger kvar och sänder från 03:10 till 03:50 på Biltemamasten (långt från McD), alltså de 40 min som de skriver om, och sen tappas kopplingen helt och mobilen kopplar inte upp nånstans igen.
Citera
2022-10-29, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Jag, skulle vilja veta exakt vilken tid dom synts på söndag morgon, då kunde man ju iallafall dra lite gränser för hur långt dom har hunnit.

Mellan 4 och 6 måste dom ha burit ut kroppen. När det var tyst i huset igen, och innan alla vaknar. Vart har dom åkt? Jag antar att mobilerna har registrerat på dom ställen som redan har sökts.

Efterlyste tidigare idag men inget svar än, vilka områden är det sökt i?
Citera
2022-10-29, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Vem tror ni det är som har plockats in 4 gånger på förhör? Grannen eller JJs pappa?

Tycker frekvensen på förhören tyder på att man möjligen letar efter en medhjälpare. Eller att man misstänker att personen vet mer än vad den berättar.
Grannen.
Citera
2022-10-29, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parraflax
Det hade inte spelat nån roll om det var killar heller. Har fortfarande svårt få ihop det tidsmässigt.
02.30 (om det stämmer) ringer T sin pojkvän och 02.45 var JJ på väg till mcd och då skulle T redan vara mördad då? Plus att planer på att gömma mobil och skaffa alibi å allt sånt redan finnas med i planeringen. Sen efter allt oväsen forsla bort en kropp?

Istället för att i det samtalet som T ringer till pojkvän kanske be om skjuts hem. Han är där inom 15 minuter å de åker mot pojkvännens bostad ungefär i samma veva som JJ åker till mcd. Han bor ju även där i närheten....
De bråkar i bilen å han kanske tar livet av henne .
Det känns mer logiskt men det beror ju framförallt på hur träffsäker polisen är med telefonens position. De kanske ser exakta tidpunkter och exakta positioner... så faller ju detta givetvis.

Märklig spekulation. Det finns inget just nu som tyder på att pojkvännen är inblandad kan du få in det i skallen? Det finns uppgifter att Hon har ringt pojkvännen och kommit till röstbrevlådan eftersom pojkvännen troligtvis somnat. Strax efter har det antagligen hänt något. När det handlar om brott kan det hända mycket saker på väldigt kort tid, 15 kan räcka gott och väl.
Citera
2022-10-29, 00:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cykelycke
Att du jämför att misstänkliggöra aliens med grannen under, som minst sagt lämnat märkliga uppgifter till polisen tycker jag visar på din mentala kapacitet. Rekommenderar dig att hålla dig till aftonbladets kommentarsfält istället!
Har du uppgifter på vad för märkliga vittnesmål han lämnat till polisen, vem har införtott dig i detta hemliga polisarbete?
Resten av oss idioter har bara fått ta del av vittnesmål om att grannen skjutsat jj till mcd för att hon betett sig oroväckande. Har du en inside hos polisen?
Vad är det för märkliga uppgifter du sitter och håller inne med, ut med nu.
Citera
2022-10-29, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cykelycke
Grannen.

Kan det vara så att dom plockar in honom för varje "upptäckt indicie"? För nån dag sen kom dom ut med att dom letade efter en påse, kan ju vara så att grannen har sett JJ ta upp en påse men inte lagt så mycket tankekraft på det eller sett det som konstigt.
Citera
2022-10-29, 00:25
Medlem
Citat:
Mellan 4 och 6 måste dom ha burit ut kroppen. När det var tyst i huset igen, och innan alla vaknar. Vart har dom åkt? Jag antar att mobilerna har registrerat på dom ställen som redan har sökts.
Här är ju väldigt intressant med vilka spår man har från deras mobiler under resten av natten/morgonen.

Nu verkar ju inte MGM helt bakom flötet och risken är nog överhängande att mobilerna befinner sig hemma även om inte MGM är det.
Citera
2022-10-29, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Under alla omständigheter måste JJ och MH ha väldigt starka band till varandra om de gemensamt begår ett mord! Även om mordet skett i affekt och den ena varit drivande. Den andra har ju tydligen inte försökt hindra det som hände. Ingen har ju heller, än så länge, golat på den andra.
Återigen. Motivet?
De enda motiv jag kan tänka med är sexuella motiv, (homofiler). Eller pengar (stor skuld). Men det sista verkar väl inte så sannolikt.

Det är många luddiga uppgifter som kommer från ”grannarna” men har ju pratats om att JJ säger att en kompis är full och har ”trillat”. TT eller MH eller ”Mållgan”?

Ska ”trillandet” då förklara dunsarna kan man tänka? Inte helt orimligt.

Puuh då har JJ förklarat oljuden.

Återstår ta sig ut och göra sig av med nåt eller förbereda för något eller köra bil av nån anledning. Men hamnar i ett gentilt sammanhang där hennes utflykt förklaras med att hon ska ta sig till McD (kommer hon på i bara farten) och får erbjudande om skjuts.
Citera
2022-10-29, 00:26
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Jag, skulle vilja veta exakt vilken tid dom synts på söndag morgon, då kunde man ju iallafall dra lite gränser för hur långt dom har hunnit.

Men det står ju tydligt till och med i rubriken på AB att det var fram och tillbaka.
” Men innan dess ska polisen ha kunnat spåra mobilen, från den ena misstänkta kvinnans lägenhet till McDonalds och tillbaka, enligt nya uppgifter från utredningen.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in