2022-10-28, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Mycket prat om huruvida mobilen är upphittad eller inte

Detta postades av lindblomsgrön igår:

Som vi ser har detta vittnesmål visat sig vara väldigt trovärdigt.

Samtidigt skriver VP idag:

- Enligt en källa till VP har polisen inte fått indikationer på att det ska finnas en kropp utan att man i första hand vill sänka nivåerna för att hitta personliga tillhörigheter såsom väska, klädesplagg och eller Toves mobiltelefon.

Vilket gör att man kan göra tolkningen att polisen inte hat hittat mobilen.
Så, huruvida mobilen är hittad eller ej, det vet vi inte.

Men snälla sluta upp med detta att mobilen skulle hittats i lägenheten. Det är fullständigt orimligt, och nu har polisen för fan fått med Vetlanda kommun på att tömma en hel jävla damm för att hitta den, klart som sjutton dom inte har den då.
Citera
2022-10-28, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boxlunch
Borde vara enkelt för alla hobbydetektiver här att undersöka isf. Även om jag tvivlar på det. Polishundar bör ha snokat igenom hela byggnaden vid det här laget.

Visst jag vet det kan ha varit en tokig tanke, men man vet ju aldrig 🙂
Citera
Medlem
Varför be om skjuts och ha Ts mobil på sig för att lämna sin egna i lägenheten...
JJ måste ju varit fullt medveten om att de skulle dras in i detta när de visste att T varit där och plötsligt försvann(om de vet med sig att de gjort det) och då bli förhör av alla i huset.

Hade ju varit smartare att stänga av telefonen utanför lägenhetshuset då...eller?

Jag kan inte förstå hur man tänker när man stoppar en mobil på sig när man vet att de kan pejlas 😅
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verendum
Det är absolut en möjlighet, men för mig finns det så många troligare förklaringar, till och med att det inte ens var ett medvetet oväsen från hennes sida utan kanske en del av överfallet.

Är det rimligt att hon kan morsekod för SOS? Ja. Är det rimligt att hennes sista utväg är att försöka använda det? Kanske.

Jag tror det var i Scrubs dom sa visdomsorden, om du hör hovslag, tänk hästar, inte zebror.
Jag säger inte emot dig. Tror bara att en intelligent människa i en kaosartad situation skärps ytterligare och försöker agera rådigt.
Jag har själv varit i riktigt kluriga situationer i mitt liv, det är märkligt hur hjärnan spetsas till då.
Citera
Medlem
Från AB nu
Men innan dess ska polisen ha kunnat spåra mobilen, från den ena misstänkta kvinnans lägenhet till McDonalds och tillbaka, enligt nya uppgifter från utredningen.
Det finns inga uppgifter som tyder på att Tove var med under den resan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Fast alla poliser i intervjuer säger att deras förhoppning är att hitta TT levande . Om dem hade haft bevis att hon är bragd om livet hade dem bara gått ut med att dem söker kroppen .
Dem har inte tillräckligt med bevis för att med säkerhet gå ut med att TT är mördad, annars skulle dem inte gå ut med att dem behöver alla tips dem kan få just nu .
Det är för att det kan gå en gmg lös någonstans .

De har inte tillräckligt för att säga att TT är död men tydligen tillräckligt för att kunna motivera häktning av JJ och MH. Det vi vet bevisar inget men är besvärande för de båda nuvarande mgm. JJs beteende på natten är skumt. Men visst frågar man Van der K*ast så pekar nog ändå det mesta mot T*omas Q*ick😉
Citera
2022-10-28, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
Sant..
att den kopplats upp i JJ's telefon är ju samtidigt som T varit där eller i närheten av själva huset. Betyder ju inte att dom kan få exakta specifika punkten i vilken lägenhet. MEN JUST DÄR har hon ju kopplats upp. Sen plingade den i någon mast nära biltema... EFTER att T varit i JJ's lgh..

så har jag uppfattat det som iaf

Jag ska se imorgon om det går att koppla upp mot nån antenn vid Biltema från nära eller vid JJ’s bostad. Och kika på uppkopplingen generellt i området.
Citera
2022-10-28, 19:58
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
De har inte tillräckligt för att säga att TT är död men tydligen tillräckligt för att kunna motivera häktning av JJ och MH. Det vi vet bevisar inget men är besvärande för de båda nuvarande mgm. JJs beteende på natten är skumt. Men visst frågar man Van der K*ast så pekar nog ändå det mesta mot T*omas Q*ick😉

Haha, tack för kvällens skratt! Är väl en jävla tur att kvasten är pensionerad och inte är åklagare i detta fallet!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
--- ... ---
Tvärtom! Men nog skulle det funka i nöd och knipa, tror poängen skulle gå fram!
Citera
Medlem
Vi vet inte var TT var innan krogen. Tänk om dem var alla 3 hemma hos JJ innan krogen och TT glömde mobilen hemma hos henne & därför hon hängde med dem hem .
Eftersom hon ringde till pojkvännen första samtalet vid 01.49 . Alltså 50 min efter att krogen stängt . Hade dem gått direkt så är det en pronenadsträcka på 10 min Max .
TT kanske inte hade något annat val än att följa Med hem igen & hämta sina saker .
Kompisen ”Anna ” som oxå hade tänkt följa med denna kvällen sa att dem brukar träffas ett gäng .
TT kanske hade bestämt att träffa sin kompis ute men då hon inte dyker upp så blir hon orolig.
Hade hon med sig sin telefon till krogen , vet nån det ?
Citera
2022-10-28, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag ska se imorgon om det går att koppla upp mot nån antenn vid Biltema från nära eller vid JJ’s bostad. Och kika på uppkopplingen generellt i området.

Gör så, för som vi vet, kan snapkartan också balla ur ibland..
har jag varit i hemmet så har min sambo undrat vad gör i stan ibland, trots 10min bilväg.. så det kan balla upp som sagt. Även i gps, och mot fel mast.. Men jag vet inte hur exakt polisen kan få tag i pricken över i:et exakta punkten om du förstår vad jag menar..
Citera
2022-10-28, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Haha, tack för kvällens skratt! Är väl en jävla tur att kvasten är pensionerad och inte är åklagare i detta fallet!
Ha ha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in