2022-10-28, 23:42
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
För att ringa polisen så behöver man veta vad som händer och skriker hon inte så vet man inget. Jag har ingen personkännedom om grannfamiljen men det kanske du har?

Kom igen nu. Självklart skriker en kvinna och gör våldsamt motstånd om hon blir överfallen! Vem som helst som hör henne skulle ju ringa direkt! Eller springa ut i trapphuset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helmuths
Var bor modern? km?

Någon här i tråden hade hittat att hon bor på Vasagatan 26, med bil tar det inte mer än ett par minuter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Så här tror jag att det gick till:
Bullret i grannlägenhet som grannarna noterat mitt i natten kom från när T övermannades, bands och tejpades. Hon gjorde motstånd naturligtvis som framkallade buller.
En av de två kvinnorna kunde inte följa med till Donken ty nån måste vakta den paketerade T. Ynkligt av polisen att inte släppa uppgiften på hur mycket mat JJ (jag tror det var JJ) köpte. Jag tror hon köpte åt sin väninna också. Men köptes det mat även åt en 3:e misstänkt medhjälpare som sedan körde T långt bort, till nästa stad.

I dag släpper iaf snuten uppgiften att T:s mobil var med hela vägen till Donken och tillbaka. Den måste därför legat i JJ:s ficka vid det laget. Eller som Medvetenommycket sa låg T i bagaget. Men då ska grannen vara inblandad och det tror jag inte.

Grannen som gav skjuts till Donken satt ju bredvid JJ i bilen när hon ringde Donken och beställde för hämtning i Donkens Drive in. Vad beställde hon? TT var inte tänkt att få mat ty munnen hade tejpats.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nQyAed/uppgifter-nya-detaljerna-om-forsvunna-toves-mobil

Vad snackar du om? Det har redan framkommit vad hon beställde.
Citera
2022-10-28, 23:44
Medlem
När jag ser bilden på Tove så ser jag framför mig att hon ligger i en skog, nära vatten. En mörkhyad plus en äldre man var med henne där. Hoppas hon hittas snart för hennes anhörigas skull. Vilket jäkla öde.
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verendum
Den är röd. Pajas.
Var finns bilden på den?
Jag är rätt så styv på nyanser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av astralflygaren
Ja, ingenstans har jag sett styrkt info där T och hennes pojkvän pratade med varandra kl 02.30.
Jag har läst någonstans att TT ringde pojkvännen 2.30 och att det är ett röstmeddelande som lämnats.
Citera
2022-10-28, 23:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sdoko
Väldigt många invecklade och krångliga teorier från folk i detta fallet.

Om man utgår från de bekräftade uppgifter som finns så är den rimligaste och enklaste förklaringen att TT inte lämnade JJ:s lägenhet i livet. Varför det inte hittats spår av ett mord kan som sagt bero på många olika saker, exempelvis att hon blivit drogad eller strypt.
Cykeln har antagligen flyttats av JJ eller medgärningsman och kroppen dumpats någonstans under natten/morgonen.

Dunsarna känns helt omöjligt spekulera kring då det kan vara i princip vad som helst, väldigt knapphändig information att gå på.

Varför JJ har med sig TT:s telefon till Mcdonalds kan ju bero på att JJ har något intresse för att ta sig in i denna telefon och därför har den på sig.

Blir lätt att spekulera kring diverse händelseförlopp, men med tanke på att JJ sagt att TT lämnat lägenheten innan Mcdonaldsbesöket så syltar hon in sig ganska ordentligt.

Det som jag inte riktigt fått grepp på, ber om ursäkt om jag missat info om detta. Men var befann sig MH när JJ var på Mcdonalds och när lämnade MH lägenheten?
Vad är känt om grannen som körde henne till Mcdonalds? Det mesta tyder på att de haft hjälp, kan han ha hjälpt dem? Hans berättelse behöver inte nödvändigtvis vara helt sann utan kan vara ett sätt att rikta misstankar åt annat håll.

En sak som lätt verkar glömmas här är att de sitter häktade på sannolika skäl. Polisen vet definitivt mer än de går ut med och bara på den bekräftade information som finns här kan man definitivt säga att åtminstone JJ utan tvekan är involverad i detta. Jag skulle bli väldigt förvånad om så inte är fallet.

Vi vet inte var MH var, om hon var kvar, eller om hon gått hem. Hon har setts tidigt på söndag morgon tillsammans med jj, enligt vittnen som är vän med någon i tråden, så antagligen var hon kvar i lägenheten.

Jag är nog en av dom få som tror att dom inte alls behöver hjälp. Dom flest mördare är inga genier, och dom är inte alltid stora och starka, men dom klarar det bra att mörda och slänga lik ändå. jj och mh kan enkel slänga bort en kropp, utan tvekan.
Citera
2022-10-28, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Någon här i tråden hade hittat att hon bor på Vasagatan 26, med bil tar det inte mer än ett par minuter.
Tidigare i tråden står det att manmann till tt bor i Myresjö .
Citera
2022-10-28, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Hon öppnade och stängde tydligen dörren 2 ggr innan hon gick ut i trapphuset, grannarna under hade hört det, låter ju definitivt som hon kollade om kusten var klar.

Det är tredje suspekta uppgiften om JJ som kommer från grannarna nedanför och som bara kommer från dem. Antigen har vi att göra med fantastiska nyckelvittnen eller så är det något annat i görningen här. Det är för mycket i den här historien som är skumt med JJ och som bara kommer från grannarna nedanför.

1. Det är den grannen som ringer på hos JJ efter dunsarna då ingen öppnar.
2. Det är samma granne som uppger att JJ säger att hon ringt sin mamma kl. 02:30 för att åka till mcd.
3. Och nu är det just den grannen som vet att hon kollat en extra gång i trapphuset ingen hon gått ut.

Dessutom samma granne som körde bilen med TT:s mobil i till och från mcd.
Som sagt antigen ett fantastiskt nyckelvittne eller så har v8 att göra med något helt annat.
Citera
2022-10-28, 23:48
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Jag har läst någonstans att TT ringde pojkvännen 2.30 och att det är ett röstmeddelande som lämnats.
Ja det är styrkt att TT kontaktade pojkvännen 0230 och meddelade hon var påväg hem. Men det har inte framkommit om det var ett samtal eller bara ett röstmeddelande
Citera
2022-10-28, 23:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Då har alltså JJ varit i kontakt med sina föräldrar klockan 2.30 på natten?
Det är ju inte säkert, men det var hennes story till grannen, men vad mamman har vittnat till polisen vet vi inte.
Citera
2022-10-28, 23:49
Medlem
Om man förutsätter att JJ dumpade mobilen runt 04:00, när är nästa säkra observation av henne? Borde ju kunna räkna ut mellan tummen och pekfingret om kroppen är dumpad runt Vetlanda eller eller om det är på andra sidan av landet. Förutsatt att hon har gjort det. En timma bort en timma hem och 30 min dump.. Ja ni fattar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in