2022-10-28, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Om jag har barn eller inte hör inte hit och det är inget jag vill dela med mig av till er .

Inget du skriver hänger ju ihop. Tidigare skrev du att hon nog var kidnappad av en bilmekaniker i Sjunnen, sen bor han i Holsbybrunn. Och nu tycker du inte det är konstigt att kidnapparen i så fall åkt åt Biltema-hållet??
Fattar du inte varför folk tror att du skyddar någon som är inblandade försvinnandet??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filip60
Lite O.T men i dessa nya tider kanske ett bra tips som vår klass fick av en polis för 40 år sedan Råkar man ut för ett överfall i trapphuset så skrik inte "Hjälp ring polisen" då vågar inte många ingripa. Men skriker man " Det Brinner" då tittar dom flesta grannar ut för att se vad som händer. Har inte testat detta men det skulle visst vara bättre göra så för folk vågar inte ingripa i regel sa polisen.

Ok, den har jag inte hört. Men smart. Det kan jag tänka mig att fler reagerar på
Citera
Medlem
Citat:
Hon kan ju ha sms MH från bilen oxå .
Men jag undrar om det kan va MH som faktiskt var för full som hon sa och ramlade och därför kom det ljud från lägenheten.
Detta kanske är precis efter TT gått .
Sägs ju att MH och JJ varit onyktra . Dem fortsatte kanske dricka när dem kom hem .
Det kanske inte är TT alls som varit där då dunsandet var . Utan MH som trillat och slått sig
Varför är då TT mobil samtidigt på MCD som JJ om hon nu gått hem?
Citera
Medlem
Verendums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blancapix
Tack tack! Kollade där men hittade inte! Får kolla igen! Har de inte hänt nått mer sen trådens start? Eller är den uppdaterad där?

Ah, det att det bara är sammanfattning från tidigare idag. Men om du går in på grevens tidigare post så har han postat en eller två sammanfattningar ikväll också. Men de får du leta upp själv.
Citera
2022-10-28, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Tack, bra att vet att Du är påläst.

Tack för dina mastsökningar.
Bra jobbat!

Försöker dela med mig på ett ”lättläst” sätt så det inte blir för tekniskt. Tack.
Citera
2022-10-28, 22:06
Medlem
Har en förhoppning att man ska göra ett genombrott imorgon och hitta något. MP ska göra en stor sökinsats imorgon, ska tydligen vara flera tusen som har anmält sig. Då kan man dela upp sig och söka av stora områden, tänker främst på Nye och området däromkring
Citera
2022-10-28, 22:06
Medlem
Hur många ungdomar är det som har en router ?
Ska väl vara om man är väldigt spel-intresserad och har stationär dator el nåt
I andra flesta fall tror jag man kan utgå ifrån att man endast surfar via mobil
Citera
2022-10-28, 22:07
Medlem
Finns det verkligen ingen som vill kommentera min teori om grannen som gm? Har lagt in den två gånger tidigare och inte en reaktion. Jag tycker ändå att jag fått med alla bekräftade spår vi har att gå på. Är ingen intresserad så lägger jag ner nu men vore kul att få någon respons men det verkar vara mer intressant att bolla idéer med Modig39…

Så till en alternativ teori:

TT är på Nöjet och följer sedan med JJ och MH hem till JJ. Vid 02:30 lämnar TT JJ:s lägenhet efter att först ha meddelat sin pojkvän att hon är på väg hem. På väg ut möter hon grannpojken som tvingar in henne i sin lägenhet för att ha ”lite kul”. Hon gör motstånd (här uppstår dunsarna) han blir blir rädd att det ska höras och stryper henne. Pappan kommer upp och undrar vad som händer. Tillsammans tar det ut TT och lägger henne i backluckan på bilen. På väg in möter de JJ som är på väg till McD och för att undvika att bli misstänkta frågar de henne om dunsarna. Hon har hört dem men vet inget om dem. Grannpojken frågar JJ om hon vill ha skjuts och det vill hon gärna. TT ligger i bakluckan med mobilen på sig alltså ger den utslag hela vägen dit och tillbaka. Även JJs mobil ger utslag på McD. På väg in tar JJ något ur TTs cykelkorg samtidigt som hon säger något om att TT verkar ha valt att gå hem i regnet. Grannpojken inser att cykeln tillhör TT och måste alltså få bort den innan man börjar leta efter TT. Grannpojken med far dumpar sedan kroppen och samarbetar glatt med polisen när de inser att JJ och MH är misstänkta.

Skulle vara kul med lite kritik av teorin. Vad tror fb håller den utifrån vad vi vet just nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parraflax
02.30 var sista samtalet till pojkvännen.
02.45 ska jj åkt till mcd?
Har jag fattat detta rätt??

Att T skulle brats om livet på 15 minuter?

Eller har jag fått allt om bakfoten.
Samtalet 2:30 verkar ha varit en trådsanning som hängt med från tidigare uppgifter. Aftonbladet verkar vara källan och de nämner det inte längre vad jag vet.
Citera
Medlem
Citat:
Han kanske somnade...Inget säger att han inte somnade om & sov hårt tills det var morgon?

Är han en hård-sovare så är det möjligt, ja.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaladlok
Men att den ska kopplas upp om man passerar med bil är väl föga troligt?

Är troligt. Stand by for confirmation.

(Med reservation för att polisen har hennes evtl router i beslag.)
Citera
2022-10-28, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frassekock
Varför är då TT mobil samtidigt på MCD som JJ om hon nu gått hem?

Kanske pga att hon ringde sin pojkvän 02.30 å möjligen bad om skjuts hem pga vädret eller vad som helst. Pojkvännen bor vid mcd också vad jag har fattat det som.
Nånting kanske inträffade på den resan "hem" . Sen åkte han tillbaka för att flytta cykeln så det skulle se ut som att hon tagit cykeln därifrån och börjat cykla hem.

Vad vet jag....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in