2022-10-28, 22:08
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
Det du skriver är intressant och öppnar kanske för en annan teori med andra mgm. Nästan allt vi vet som pekar mot JJ och MH kommer från grannarna nedanför. Det är de som är oroliga för dunsarna och intygar att de kommer från JJs lägenhet och att ingen öppnat dörren när man ringt på. Det är också de som skjutsar JJ till McD och det är de som uppger att JJ tagit något ur TTs cykelkorg.

Så till en alternativ teori:

TT är på Nöjet och följer sedan med JJ och MH hem till JJ. Vid 02:30 lämnar TT JJ:s lägenhet efter att först ha meddelat sin pojkvän att hon är på väg hem. På väg ut möter hon grannpojken som tvingar in henne i sin lägenhet för att ha ”lite kul”. Hon gör motstånd (här uppstår dunsarna) han blir blir rädd att det ska höras och stryper henne. Pappan kommer upp och undrar vad som händer. Tillsammans tar det ut TT och lägger henne i backluckan på bilen. På väg in möter de JJ som är på väg till McD och för att undvika att bli misstänkta frågar de henne om dunsarna. Hon har hört dem men vet inget om dem. Grannpojken frågar JJ om hon vill ha skjuts och det vill hon gärna. TT ligger i bakluckan med mobilen på sig alltså ger den utslag hela vägen dit och tillbaka. Även JJs mobil ger utslag på McD. På väg in tar JJ något ur TTs cykelkorg samtidigt som hon säger något om att TT verkar ha valt att gå hem i regnet. Grannpojken inser att cykeln tillhör TT och måste alltså få bort den innan man börjar leta efter TT. Grannpojken med far dumpar sedan kroppen och samarbetar glatt med polisen när de inser att JJ och MH är misstänkta.

Skulle vara kul med lite kritik av teorin. Vad tror fb håller den utifrån vad vi vet just nu?

Tror du blandar ihop grannarna. Han mittemot bor med flickvän och var de som var med i podden.
De nedanför mor plus far och två hemmaboende söner var de som var upp och erbjöd skjuts. Så vilken av dessa skriver du om?
Citera
2022-10-28, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frassekock
Varför är då TT mobil samtidigt på MCD som JJ om hon nu gått hem?
Varför tog då inte TT med sin cykel och varför återfanns den låst en bit därifrån dagen efter ?
Citera
2022-10-28, 22:09
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krulsmurken84
Hur många gånger ska denna tråden upprepa sig? Varje jävla dag så fokus på telefon, cykel och grep. Kom med något nytt för fan
😂😂😂😂hur då bryta sig in hos polisen och komma åt handlingar?
Citera
2022-10-28, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Hon kan ju ha sms MH från bilen oxå .
Men jag undrar om det kan va MH som faktiskt var för full som hon sa och ramlade och därför kom det ljud från lägenheten.
Detta kanske är precis efter TT gått .
Sägs ju att MH och JJ varit onyktra . Dem fortsatte kanske dricka när dem kom hem .
Det kanske inte är TT alls som varit där då dunsandet var . Utan MH som trillat och slått sig

Vart får du att JJ var onykter ifrån?

Tvärtom så har jag bara sett uppgifter på att hon ska ha varit i alla fall relativt nykter. Undrar även hur TTs mobil följde med JJ till McDonalds?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja det var lite så jag menade.

Minns jag rätt så flyttade J in i sin lägenhet -12 månader. Eftersom hon och T inte umgåtts på minst ett år finns ju risken att den inte automatuppkopplade? Eller den gamla routern kanske flyttades med, med samma psw iof.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Tror du blandar ihop grannarna. Han mittemot bor med flickvän och var de som var med i podden.
De nedanför mor plus far och två hemmaboende söner var de som var upp och erbjöd skjuts. Så vilken av dessa skriver du om?

De nedanför. Visst var de dom som sa att dom knackade på även om han mitt emot också hörde ljuden eller blandar jag ihop det? Som sagt, teorin behöver granskas av pålästa fb:are.
Citera
2022-10-28, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Hur många ungdomar är det som har en router ?
Ska väl vara om man är väldigt spel-intresserad och har stationär dator el nåt
I andra flesta fall tror jag man kan utgå ifrån att man endast surfar via mobil

Jag tror tvärtom att många har en router. Många mobilabonnemang har begränsad surfmängd tänker jag?
Citera
2022-10-28, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Samtalet 2:30 verkar ha varit en trådsanning som hängt med från tidigare uppgifter. Aftonbladet verkar vara källan och de nämner det inte längre vad jag vet.
Passar det inte ganska bra tidsmässigt då att pojkvännen tar sig dit på 15 minuter å hämtar upp T så att de åker ungefär samtidigt som JJ när hon åker till mcd? Där av att telefonen registreras samtidigt som JJ:s telefon.

Har så svårt se att gmg skulle hinna med att ta livet av T, planera att gå iväg med hennes tfn och flytta cykeln å få för sig att äta mat på mcd på 15 minuter. (Om nu det stämmer med sista samtalet).
Samtidigt svårt se att de får ner en kropp i en trappuppgång där de boende registrerat massa konstiga ljud på natten så att de till å med ringde på.
Citera
2022-10-28, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
Finns det verkligen ingen som vill kommentera min teori om grannen som gm? Har lagt in den två gånger tidigare och inte en reaktion. Jag tycker ändå att jag fått med alla bekräftade spår vi har att gå på. Är ingen intresserad så lägger jag ner nu men vore kul att få någon respons men det verkar vara mer intressant att bolla idéer med Modig39…

Så till en alternativ teori:

TT är på Nöjet och följer sedan med JJ och MH hem till JJ. Vid 02:30 lämnar TT JJ:s lägenhet efter att först ha meddelat sin pojkvän att hon är på väg hem. På väg ut möter hon grannpojken som tvingar in henne i sin lägenhet för att ha ”lite kul”. Hon gör motstånd (här uppstår dunsarna) han blir blir rädd att det ska höras och stryper henne. Pappan kommer upp och undrar vad som händer. Tillsammans tar det ut TT och lägger henne i backluckan på bilen. På väg in möter de JJ som är på väg till McD och för att undvika att bli misstänkta frågar de henne om dunsarna. Hon har hört dem men vet inget om dem. Grannpojken frågar JJ om hon vill ha skjuts och det vill hon gärna. TT ligger i bakluckan med mobilen på sig alltså ger den utslag hela vägen dit och tillbaka. Även JJs mobil ger utslag på McD. På väg in tar JJ något ur TTs cykelkorg samtidigt som hon säger något om att TT verkar ha valt att gå hem i regnet. Grannpojken inser att cykeln tillhör TT och måste alltså få bort den innan man börjar leta efter TT. Grannpojken med far dumpar sedan kroppen och samarbetar glatt med polisen när de inser att JJ och MH är misstänkta.

Skulle vara kul med lite kritik av teorin. Vad tror fb håller den utifrån vad vi vet just nu?

Jag är inte så påläst på detta att jag kunde kritisera men jag har hela tiden tyckt att det är nåt konstigt med dessa grannar som springer i trappan och hör olika saker och till slut sätter sig i bilen och kör JJ av och an. Nånting känns fel där. Jag hoppas polisen åtminstone frågat grannen om vad de pratade om i bilen. Om du hört grymma dunsar från en lägenhet frågar du väl personen som bor där vad det var för ljud. Och varför ingen öppnade när man knackade på.
Citera
2022-10-28, 22:14
Medlem
Hoppas polisen snart går ut i en pressträff som dem gjort i dem flesta andra försvinnanden och klargör vad som faktiskt är bekräftat och vad som inte ännu är bekräftat .
Så bilden inte hela tiden ändras .
Just pga att historien hela tiden ändras så uppstår desinformation eller vad ni väljer att kalla det . Det som står i en sammanfattning har ändrat sig till nästa & därimellan verkar allt ni ser är desinformation. Hur lätt är det att inte att skriva nånting från sista sammanfattningen och sen ändras sig tidningen och polisen kommer ut med andra saker som ingen vet .
Sammanfattningen ändras ju hela tiden ju längre tiden går . Är det en granne som sagt så idag har denna granne sagt något annat imorgon & skriver man då det grannen sa först anklagas man för att sprida skit .

Alla orkar inte läsa hela tråden för att hänga med i alla svängar .

Man utgår från sammanfattningen men det kommer ju nya uppgifter hela tiden som gör att sammanfattningen ändras . Det kan ju inte vi andra få skulden för om vi inte vet innan
Citera
2022-10-28, 22:15
Medlem
ShortEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Om du läser alla inlägg så inser du att det mesta är rent påhitt blandat med några små förvrängda sanningar för att vilseleda. Var en massa ljugande om var TT jobbade osv tidigare.
Ja, jag har läst ungefär hälften nu, och jag hör vad du säger. Så att säga.
Citera
2022-10-28, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Vart får du att JJ var onykter ifrån?

Tvärtom så har jag bara sett uppgifter på att hon ska ha varit i alla fall relativt nykter. Undrar även hur TTs mobil följde med JJ till McDonalds?
Nej dom sa att hon inte var märkbart berusad. Jag tolkar det som att hon var nästan nykter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in