2022-10-28, 22:01
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
[quote=Reveenka|82209938]
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag tror det blir svårt med häst, såtillvida det inte är med vagn då, men lätt att bli igenkänd av grannar etc, helt isolerat verkar inte gården ligga.

Hvis man fester personen til en sal på hesten som en kløv feks? Svært lite trolig… men føler det KAN jo være. Og hvis man ikke finner ut noe bør man sjekke alt, uansett hvor tåpelig det kanskje virker. Eller?

Ja, jag förstår ju att det tekniskt går, men jag menar att det är för riskabelt, för synligt om någon skulle se en där ute i skogen.
Citera
2022-10-28, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Ja jag vet, så tänker jag med, så helt rätt tänkt, bättre att knacka på en gång för mkt än en gång för lite om man misstänker något
Lite O.T men i dessa nya tider kanske ett bra tips som vår klass fick av en polis för 40 år sedan Råkar man ut för ett överfall i trapphuset så skrik inte "Hjälp ring polisen" då vågar inte många ingripa. Men skriker man " Det Brinner" då tittar dom flesta grannar ut för att se vad som händer. Har inte testat detta men det skulle visst vara bättre göra så för folk vågar inte ingripa i regel sa polisen.
Citera
2022-10-28, 22:02
Medlem
blancapixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verendum
Finns bra sammanfattningar, kolla första sidan.

Citat:
Ursprungligen postat av movingmad
Finns sammanfattning i trådstarten.

Tack tack! Kollade där men hittade inte! Får kolla igen! Har de inte hänt nått mer sen trådens start? Eller är den uppdaterad där?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheerio
Vet inte om någon lyft denna teori innan, i sådana fall ber jag om ursäkt.
Det jag funderar på är om MJ, tillsammans med mannen i den bil som JJ hoppar ut och pratar med under färden från donken, har burit ner TT medan hon handlar. Att det var den mannen som JJ skulle ha mött upp, men stoppades av grannen och sonen?

Jag säger då inte emot. Det kan mycket väl vara så på ett ungefär.
Citera
Medlem
02.30 var sista samtalet till pojkvännen.
02.45 ska jj åkt till mcd?
Har jag fattat detta rätt??

Att T skulle brats om livet på 15 minuter?

Eller har jag fått allt om bakfoten.
Citera
2022-10-28, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Nej du ska tolkades som att JJ och hennes granne åker mc Donalds tur och retur.
Grannen erbjöd sig att köra JJ till mc Donalds och JJ tackade ja. Trots att mamman enligt JJ skulle skulle köra. TT var dock inte med på färden.

Nej precis det är jag medveten om men om TT’s mobiler föjer samma uppkopplingar så bör ju JJ haft TT’s mobil med till McD kan man misstänka. Och med tillbaka till ”sista kopplingen” till Biltemamasten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Om polisen hade varit övertygade att det varit ett mord hade dem inte gått ut och sagt i media att dem hoppas på att hitta henne i liv .
Eller det låter inte motsägelsefullt ?
I mina öron låter det mer som att dem inte har tillräckligt att fastställa att det ens varit ett mord då dem har i tankarna ff att kunna hitta TT vid liv .
Och dem letar ff efter TT mobil som dom vill tömma på information . Tills dess vet dem nog inte mer .

Polisen gör alltid så vid försvinnanden, ge de några dagar till så kommer dom säga istället "nu har det gått så lång tid att vi börjar leta efter en kropp" Dom har inga bevis på att hon är död, då letar man efter en levande person. Men tiden är emot dom och snart kommer även deras hopp att grusas.

Lite som med Amela i Grästorp
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vladimir-Suckmeoff
TT är halvtysk din dummerjöns. Varför skulle en tysk ge sig på en annan tysk. Folk med samma etniciteter håller ihop. Har du inte fattat det än?? Större chans att en utlänning då istället har gett sig på TT, till exempel JJ och MH, för de är båda utlänningar.

Läste inlägget flera gånger och tänkte att det måste vara ett skämt?
Eller brukar random våldsmän be om pass på sina offer, och om de är landsmän klappar de det tänkta offret på axeln och går vidare till nästa?
Är det ens ofta man mördar bara pga nationalitet?

Trevlig kväll !
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Kanske är det just hon som har lättast för isolering från omvärlden. Kanske får hon här den lugn och ro som hon kanske behöver? Även om det ältas i huvudet på henne så går hon säkerligen under medicinering.

Det är ändå märkligt tyst om M

För mig känns hon inte alls stark och självständig. Antingen tror jag hon brutit ihop totalt så polisen knappt kunnat förhöra henne. Eller så vet hon inte vart kroppen är.
Citera
Medlem
Angående cykeln och dess resa. Cykeln har mest troligen blivit transporterad för hand till Gränsgatan. Det jag hänger upp mig på är dess placering och att det är listigt utfört. Om man velat förflytta cykeln ifrån JJ:s lägenhet så på vägen till Gränsgatan finns grönområden där man kunnat ställt cykeln. Men icke man väljer att gå 200 m och till sist när man når fastigheten smyger man längs med den för att sedan placera cykeln bland andra cyklar längs med husväggen. Det är listigt utfört men med viss dumdristighet att placera cykeln under ett fönster. Ett högt spel som så långt har lyckats med vad vi känner till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Om TT har varit hemma hos JJ en gång och kopplat upp sig till routern kan det räcka för att mobilen ska känna igen routern och koppla upp sig nästa gång utan lösenord. Så funkar det med min Androidtelefon, vet inte hur det är med iPhone.

Ja det var lite så jag menade.
Citera
2022-10-28, 22:04
Medlem
movingmads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blancapix
Tack tack! Kollade där men hittade inte! Får kolla igen! Har de inte hänt nått mer sen trådens start? Eller är den uppdaterad där?
Längst ner i första inlägget finns Sammanfattning 28 oktober. Moderator uppdaterar första inlägget varje dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in