2022-10-28, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoISC
Om nu som någon skriver att det är så att TT gick hem ungefär samma tid som JJ skulle köpa mat, hur är det då möjligt att mobilerna följas åt på samma tid fram och tillbaka från lägenheten. JJ åkte ju bil

Vet vi att JJ hade sin egen mobil med sig till McD?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Vad gör telefonen med JJ och grannen då? Eller menar du att pojkvännen råkar göra denna resa exakt samtidigt som de åker till McDonalds?

Ja ungefär samtidigt ja. Skiljde det inte bara 15 minuter från när JJ sa att T lämnade hennes lägenhet tills hon åkte till mcd?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Ok , rätta mig om jag har fel . Ett Wi-Fi som man varit uppkopplad på tidigare kopplas automatisk på när man är i närheten av lägenheten . Jag kan tex ha mitt Wi-Fi ute på min parkering . Den känner av det . Kan det va så att TT inte behöver va i lägenheten för att den ska kopplas upp på JJ rauter ?
Utan räcker med att va ute på gatan ?

I det här fallet bedömer jag att det ska gå att koppla upp utanför huset. Om hon ens har Wi-Fi/router. Evtl så har jag svar på det imorgon efter lite s k wardriving i området.
Citera
2022-10-28, 21:22
Medlem
C.Ps avatar
Vilken jävla tur dom har haft som har lyckats isf få ner henne genom trappuppgången i ett trapphus som lyser dygnet runt på första våning och sedan lassa in i en bil och köra iväg.
Det måste ju ha vart ganska nära i tidsfönstret efter det att hon och grannen har åkt fram och tillbaka, innan det blir ljusare ute och folk börjar vakna.
Hade grannen som nyss var ute o kört och hans familj som bor med honom äns hunnit somna om innan JJ måste bära ut TT till sin bil och köra iväg utan att ngn i huset som ju har vart lite oroliga under natten , missat just detta tillfället när TT förs ut, bara ngr timmar senare.... ?
Citera
2022-10-28, 21:23
Medlem
Kan det vara den röda Audin JJ var på väg att träffa när hon stötte på grannen i trapphuset?

Man hade ju bra gärna velat veta mer om bilfärden med grannen till MCD… satt hon i telefonen eller var hon glad - skojade - .. hade hon flera telefoner med sig …

Är det någon som är sugen att gå djupare via en videokonferens kan ni ju PM:a får vi se
Citera
2022-10-28, 21:24
Medlem
lindblomsgröns avatar
Den 21 oktober står i ett inlägg i tråden att:

02.30: Denna tidpunkt anger åklagaren i sin häktningsframställan som den tid då de två kvinnorna är misstänkta för människorov.

Enligt uppgifter till Aftonbladet ringer Tove sin pojkvän och säger att hon är på väg hem.

De två misstänkta kvinnorna har enligt uppgifter uppgett för polis att de två har åkt till McDonalds klockan 02.45."

Första kapitlet är sant
Andra kapitlet falskt
Tredje kapitlet hur har det kommit ut till kännedom?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utforska
Exakt så fungerar det om man har Android.

Samma med iphone om man inte valt att avvaktivera automatisk uppkoppling.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
JJ skulle ju inte köpa mat från början utan ni tror att det var någonting hon kom på när grannen mötte henne i trappen . Ett alibi från hennes sida. Och dem kanske trodde TT tog cykeln. För inte står det någonstans att dem följde TT ut till cykeln & såg att hon cyklade iväg . Dem tog kanske för givet att hon cyklade hem som planerat & då frågade inte JJ om hon ville åka med . Men JJ åkte ju inte direkt när dem påstår att TT lämnade heller . TT ville hem den tiden. Och efter en stund kom JJ på att hon ville äta

JJ påstod att hennes mamma skulle köra henne till mc Donalds. Men granne erbjöd sig att köra JJ istället. Borde då inte JJ väntat in sin mor istället för att åka med en granne fram och tillbaka och dessutom ta sig tid att prata med ytterligare en person i bil vid McDonalds ?
Citera
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Hoppas dem har dyl som sänder bilder i realtid då kameran tar bilden.....

Realtid finns också men de är dyra.

Jag brukar tanka ner mina minneskort en gång i veckan.
Stoppar in ett annat kort.

Sedan kollar jag dem hemma. Bild och ljud finns i kortet.

Mycket roligt att kolla på kan jag säga.

Senast såg jag två ekorrar som fightades om ett ekollon.

Sorry lite OT!
Citera
2022-10-28, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jotaalfa
Jag har följt en del trådar när mord/försvinnanden sker många gånger innan, men har aldrig riktigt varit delaktig i kommentarsfältet förrän nu. Känner att jag helt enkelt inte bara kan se på.

Okej, det här är vad jag vill få ur mig:

Till modig39: Är helt med på att vidgade vyer alltid är bra vid en polisutredning, särskilt när det inte finns så mycket att gå på. I det här fallet har vi dock fått reda på vissa saker, som vi mer eller mindre kan lita på. De uppgifter som åtminstone jag tar till mig är de som kommer från media och bekräftade vittnesuppgifter. Från media vet vi att T*ve letade efter en vän på Nöjet. Vi vet att hon bråkat med någon eller båda MGM på Nöjet. Vi vet att hon följde med de MGMen hem till den enas lägenhet. Vi vet att grannar oroat sig pga. höga dunsar. Vi vet att JJ har burit med sig T*ves mobil till och från McDonalds, och hur Polisen vet det kan vi bara spekulera i. Vi vet också att cykeln flyttats efter att JJ uppgett att T*ve begett sig hemåt. Och, vi vet att de MGMen sitter anhållna på sannolika skäl. Det är också mycket vi inte vet som Polisen i allra högsta grad har bättre koll på.

Det är alltid bra att lyfta blicken, men jag upplever ibland det som att du inte riktigt vill se det som vi redan känner till? Alltså bekräftade uppgifter. Som en annan användare var inne på tidigare i tråden - Ockhams rakkniv. Den enklaste förklaringen är i de allra flesta fall den mest rimliga. Hade det varit så att det framkommit uppgifter, någon enstaka, som pekar mot att de MGMen inte har gjort det, så skulle jag åtminstone förstå varför du väljer att se andra möjligheter. Men nu finns det, så vitt jag vet, inga bekräftade uppgifter som pekar mot att försvinnandet inte skulle ha någonting att göra med de häktade. Jag säger inte att MGMen har gjort det själva, men jag tror vi kan vara rätt säkra på att de på ett eller annat sätt varit inblandade i försvinnandet eller, förhoppningsvis inte, det eventuella mordet.

Jo jag tar till mig det som BEKRÄFTAS av polis för annars är ju det mesta trådsanningar . Har polis tex bekräftat podden ?
Har polisen gått ut med uppgifter kring cykeln som dem ber om att få . Polisen ber om att få mer tips och att allt är av värde , det har inte hittats en telefon än , TT har inte hittats än, inget är färdigt än . Så släng inte skit på mig förrän dagen det står klart hur det gick till .
Hur kan ni va så säkra på er teori när inte ens polisen vet hur det gått till och var det hamnar .
Så var ödmjuk till andras idéer . Vi hjälps ju åt för samma syfte hoppas jag & det är att hitta TT , levande eller omkommen .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
I det här fallet bedömer jag att det ska gå att koppla upp utanför huset. Om hon ens har Wi-Fi/router. Evtl så har jag svar på det imorgon efter lite s k wardriving i området.

Men att den ska kopplas upp om man passerar med bil är väl föga troligt?
Citera
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Du gör verkligen ett kanonjobb GrevenFB med dina mycket bra och ordentliga sammanfattningar.

Du skall ha stort tack för detta.

Kan bara hålla med. Toppen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in