2022-10-28, 20:19
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Jag pratar också om vad man är. En homosexuell är inte heller bara någon som ”känner sig” på något sätt medan en heterosexuell ”är”. Sexualitet fungerar på ungefär samma vis som genus.

Du får lära dig att genus inte definieras av könsorgan, samt att människor är mer komplicerade än marsvin.
Jag förstår det och har aldrig någonsin protesterat mot det. Men att du repeterar ditt påstående, när jag säger att det inte förändrar verkligheten. Du måste förklara för mig vad som gör en man som fötts med ett manligt könsorgan till en kvinna bara för att han känner det så. Inte bara repetera att människor är mer komplexa. Det är inget svar.

Vad man dras till sitter i huvudet också. Men det förändrar ändå inte vad man är. Eller menar du att en homosexuell kvinna t.ex. blir något annat för att hon är homosexuell. Att hon får ett annat, nu obekant kön och inte längre är en kvinna?
Citera
2022-10-28, 20:23
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Då blir man och kvinna bara ett par ganska menlösa ord man väljer att kalla någon efter könsorgan. Man kan lika gärna säga kuk och fitta. Men du vet inte alltid vilket könsorgan någon har.
Att jag inte vet att du har en fitta betyder inte heller att du inte fortfarande är en kvinna. Du dillar om massa skit. Håll dig till saken.
Könet man som föds med kuk är upp till dig att kalla "menlösa ord". Men det förändrar heller inte det fakta att det är så det är. Sluta jiddra. Håll dig till saken.
Citera
2022-10-28, 20:24
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Du måste förklara för mig vad som gör en man som fötts med ett manligt könsorgan till en kvinna bara för att han känner det.
Hade varit bra om du googlat vetenskapen bakom att vara trans.

https://m.youtube.com/watch?v=MitqjSYtwrQ
Citera
2022-10-28, 20:26
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dusugermer
Att jag inte vet att du har en fitta betyder inte heller att du inte fortfarande är en kvinna. Du dillar om massa skit. Håll dig till saken.
Könet man som föds med kuk är upp till dig att kalla "menlösa ord". Men det förändrar heller inte det fakta att det är så det är. Sluta jiddra. Håll dig till saken.
Du bara repeterar ”så är det” och påstår att jag snackar skit. 😂

Argument fungerar inte så. Kom med något konkret själv eller erkänn att du saknar intelligensen för det.
Citera
2022-10-28, 20:27
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Hade varit bra om du googlat vetenskapen bakom att vara trans.

https://m.youtube.com/watch?v=MitqjSYtwrQ

Det är inte alls så komplicerat som ni vill göra gällande.

Att vara trans är att välja att leva sitt liv som om man vore det kön man inte är.
Citera
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Du bara repeterar ”så är det” och påstår att jag snackar skit. 😂

Argument fungerar inte så. Kom med något konkret själv eller erkänn att du saknar intelligensen för det.
Har du en annan åsikt? Du har inte besvarat med några motargument.
Citera
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Du sa att vi var överens där. Jag påpekade att vi inte är det.

För att det är starkt kopplat till könet. Det är vilka sociala förväntningar vi har på varandra pga våra kön, hur vi betraktar varandra, hur vi behandlar varandra pga vårt kön osv. Är som sagt rätt tydligt i Sverige där vi istället använder ordet genus och otydligare i engelskan där man använder ordet sex. Kan tycka att de borde börja använda ett annat ord där borta.
Jag tycker du bara snurrar runt nu. En man som lajvar kvinna är transvestit, vilket du själv hållit med om tidigare men inte vill hålla med om längre, eller?
Jag tycker vi kan använda ett annat ord än kön om det mentala här och slutas låtas som saker inte är som det är. Vore inte det bättre?
Citera
2022-10-28, 20:30
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dusugermer
Har du en annan åsikt? Du har inte besvarat med några motargument.
Jag kom med argument. Du valde att strunta i dem och det är inte mitt problem.

Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Det är inte alls så komplicerat som ni vill göra gällande.

Att vara trans är att välja att leva sitt liv som om man vore det kön man inte är.
Den definitionen hittar du på själv så du kan inte förvänta dig att alla ska dela den.
Citera
2022-10-28, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Jag tycker du bara snurrar runt nu. En man som lajvar kvinna är transvestit, vilket du själv hållit med om tidigare men inte vill hålla med om längre, eller?
Jag tycker vi kan använda ett annat ord än kön om det mentala här och slutas låtas som saker inte är som det är. Vore inte det bättre?

Ja en transvestit är en cisman som klär ut sig till kvinna. Som "lajvar" kvinna ja, det antar jag att man kan säga. Samma med dragqueens. En transkvinna däremot, är en biologisk man som identifierar sig som kvinna. Nåt helt annat.

Vi använder ett annat ord än kön. Genus.

Allt detta har ju sagts 40ggr vid detta laget så det är nog snarare du som är snurrig. Det är inte speciellt krångligt så jag förstår inte varför det är så svårt att greppa...
Senast redigerad av enhalvboj 2022-10-28 kl. 20:34.
Citera
2022-10-28, 20:33
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Den definitionen hittar du på själv så du kan inte förvänta dig att alla ska dela den.

På vilket sätt är den felaktig?
Citera
2022-10-28, 20:34
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Jag kom med argument. Du valde att strunta i dem och det är inte mitt problem.

En man föds med kuk. En kvinna med fitta. Det är fakta. Tyck vad du vill, det skiter jag i.
Citera
2022-10-28, 20:34
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
På vilket sätt är den felaktig?
På alla sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto