2022-10-28, 20:09
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Som jag sa, ingen information eller inga länkar till all din "mediakonsumtion" där det "alltid" skrivs om alla mängder av stackars döda ukrainska soldater.
Zelensky behöver mer pengar från skattebetalarna i EU och Ryssland är dumma är vad du läser om .

Tror du och jag har samma åsikt. Jag argumenterar med ett pucko som tror att Ukrainska soldater är frivilliga.... dom får ett skott i bakhuvudet eller åka till fronten, som det är i krig.

Det enda som är viktigt är att få se Putins skändade lik dingla från en lyktstolpe på röda torget.
Saddam, Kaddafi, ceausescu har varit föregångare där.

Kriget kan lätt upphöra om Ryzzland försvinner tillbaka till sitt och slutar våldta och mörda i andra länder.
Men ni inavlade ryzztroll vill ju sällan argumentera kring det
Antar att det inte står i manus från kreml
Citera
2022-10-28, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Man kan ju också driva fram ett fullskaligt krig genom att förtrycka minoriteter i ett land och splittra befolkningen. Det är ju inte precis som att Ukraina har behandlat den ryska minoriteten väl sedan 2014 - utan tvärt om skärpt tonen och kraven på att bli "riktiga ukrainare". Vafan är det att bötbelägga folk som hälsar på varandra i offentliga sammanhang med ett minoritetsspråk? En sådan lag började gälla i Ukraina förra året. Ok - böterna verkar bara varit typ 1500 kronor men du kan väl ändå fatta att sådant känns otrevligt?

Det är inte en part som drivit fram detta krig utan det är maktintressen som står emot varandra. Det är ju helt tydligt. Onda och goda som krigar med varandra hör mest hemma i sagornas värld.

Det man också kan göra är att anfalla ett grannland.
Att man försöket skylla på den anfalla parten genom att först föra in trupp i landet för att döda och ställa till oreda är endast svepskäl.
Att några enstaka < 5% av den ockuperade befolkningen stöder inte detta faktum.
Om man bor i ett område och stör sig på att övriga inte vill leva som man vill har man 3 val.
Flytta.
Anpassa sig.
Eller leva som man vill.
Men man kan inte ta in främmande makt för att tvinga sina grannar leva som man vill.
Citera
2022-10-28, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaginalketchup
Det enda som är viktigt är att få se Putins skändade lik dingla från en lyktstolpe på röda torget.

Zelensky? Trump? Reinfeldt? Netanyahu? Obama? Anna Lindh? Palme?

Jag förstår att folk som du vill döda alla politiker som du inte håller med, men tror faktiskt inte det är lösningen långsiktigt för dom flesta av oss andra.
Senast redigerad av HappyUW 2022-10-28 kl. 20:19.
Citera
2022-10-28, 20:15
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Men vänta..! Varför bor alla ryssar fortfarande kvar i Ryssland? 150 miljoner som inte har flytt, utan som vill bo i Ryssland. Vet du om att Ryssland varje år tar emot 11 miljoner invandrare - mest efter USA? Det kanske inte är så illa att bo i Ryssland som USA-propagandan säger..?

Ryssmongoler som vill hålla sig innanför Ryssmongoliets gränser har vi inga problem med. Det är när ryssmongolerna bedriver expansionskrig mot sina grannar eller flyttar utomlands en masse som problem uppstår. Jag vill inte ha en massa vidriga ryssblattar i Europa, som tillägg till alla neger- och arab-blattar som redan är här.
Citera
2022-10-28, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vaginalketchup

Kriget kan lätt upphöra om Ryzzland försvinner tillbaka till sitt och slutar våldta och mörda i andra länder.
Men ni inavlade ryzztroll vill ju sällan argumentera kring det
Antar att det inte står i manus från kreml

Jag börjar blöda från både näsa och handleder när jag läser sådant här nato-krigshets. Det har gått för långt nu, man måste kunna vara vuxen och se båda sidor. Sitta ner och samtala. Helst komma överens, men åtminstone hålla igång ett vuxet samtal.
Citera
2022-10-28, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Håller faktiskt med, det har blivit alldeles för många som man ser försöker avleda uppmärksamheten mot själva kriget och drar in andra faktorer och ofta också lögner.

Här behövs åtgärder, skyndsamt. Detta är ett nytt läge och allvarligt!

Mig skulle det inte förvåna om det är i full gång sedan länge..
Tror att det går att lära sig mycket här.
Citera
2022-10-28, 20:20
Medlem
erektidiots avatar
Äckliga fascister i den här tråden som börjat spela "vi måste komma överens"-kortet igen. Ska brottsoffret åläggas att behöva komma överens med gärningsmannen? Rysk logik är så jävla äcklig alltså.
Citera
2022-10-28, 20:20
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Många som har kommenterat Putains framträdande igår nu. Dels var det ju inget nytt som framkom vilket var jäkligt skumt alltså. Här är en donna från EU som också undrar vad Putain håller på med egentligen? Verkar ju nästan som att ingen tar Putain på allvar längre.

https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1586040894377328641
Instämmer Sgt.Bland.

Märkligt defensivt tal av Putin (som brukar slå på stora trumman med rockmusik etc) vilket får mig att tänka på denna artikel publicerad igår 23:00.
Citat:
Analys: Putin verkar inte intresserad av att kriga
I sitt långa tal på torsdagen försökte Vladimir Putin hålla kriget i Ukraina i bakgrunden, skriver Anna-Lena Laurén i en analys i DN.

Talet gav intrycket av att han inte är intresserad av att fortsätta kriget i Ukraina – han pratar inte längre om att fälla den ukrainska regeringen, skriver hon.

”Samtidigt vill han inte backa – han vill att kriget ska få mindre global uppmärksamhet, troligen efter att ha fått sig en duvning av Kinas och Indiens ledare.”
https://omni.se/t/roster-om-kriget/d5ff880e-cd37-4336-93fd-77e6e8cba2d9

https://www.dn.se/varlden/anna-lena-lauren-putin-ar-som-ett-sjalvspelande-piano/ (ofta betalvägg)
https://www.bbc.com/news/world-europe-63417487 (ofta betalvägg)
Citera
2022-10-28, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jag börjar blöda från både näsa och handleder när jag läser sådant här nato-krigshets. Det har gått för långt nu, man måste kunna vara vuxen och se båda sidor. Sitta ner och samtala. Helst komma överens, men åtminstone hålla igång ett vuxet samtal.

Du var faan den klokaste jag hört:

Zelinski o Putin byter ord med varandra o plötsligt blir alla skadade friska/återställda o alla döda levande o allt förstört material fordon o hus återställda.

Nej Putin skall dra igång o döda alla ryssar plus sig själv då blir det fred o tjetjener o wagnerfolk
Citera
2022-10-28, 20:22
Medlem
Reimers avatar
Kenneth Greggs uppdatering om läget den 28/10-2022.

Citat:
28.10.2022 och dagens uppdatering. Just nu har vi ingen egentlig offensiv någonstanas utan mest ett artilleribeskjutande av våra styrkor över orcerna. Även här har vi övertaget och jag skall nu försöka belysa de strategiska punkterna på respektive front.
Om vi börjar med Luhansk fronten så har ryssarna fått in ordentligt med manskapsförstärkningar. Låt vara att de inte är utbildade men det är ju inte svårt att sitta i en grop och skjuta på allt som rör sig som kommer emot. Orcerna har fördelat dessa nyanlända jämnt på Kreminnafronten. Vi som skall attackera kommer ju att blottlägga oss för dessa amatörer i sina gropar. Därför är nu generalstabens taktik att skjuta bort så många som möjligt med artilleri och med lätta och tunga granatkastare. När det gallrats tillräckligt och deras bataljoner börja bli nära 50% av bemaningen är det dags att röra på sig. Eftersom vårt artilleri har gott om pjäser och granater torde detta inte ta mera än ett par veckor och vägen ligga fri till Luhansk själv.
Så till Bakhmut som nu fått en verklig stor betydelse inrikespolitiskt sett i Ryssland. När ryssarna ockuperade Lyman med regionerna hade Bakhmut en riktig strategisk betydeklse, om orcerna hade lyckats inta staden hade man med säkerhet kunnat ringa in oss öster om linjen Bakhmut-Sloviansk. Nu när vi tagit tillbaka dessa områden har Bakhmut helt tappat sin betydelse militärstrategiskt sett. Vad är det då som får Wagner att kontinuerligt försöka inta staden och med otroliga förluster. Vissa källor påstår att ryzzarna redan förlorat 8000 man enbart här. Militärt sett har man inte lyckats inta staden pga att man inte har strategiskt kunnande och inga delmål. Eftersom Wagner inte är underställd den egentliga ryska arme'n har man inte heller kunniga officerare och inga sambandsoperationer planerade. Som jag och många ser det är det frågan om en kampanj om vem som skall ta över efter Mr P och ifall Bakhmut faller och kommer i händerna på Wagner har nog P;s kock, Jevgenij Prigozjin stärkt sina aktier. denne kock har öppnat en egen telegramkanal plus övriga mediakanaler och för en intensiv kampanj riktad till de ryska ultranationalisterna. Detta är en ren och skär utmaning av Mr P. Detta har också de andra lillprinsarna i Ps innersta krets observerat så vi kommer nog att få se horibla påståenden och förslag den närmaste framtiden. Detta kommer att bli ett stort hot mot P själv och han måste vidta åtgärder innan det är för sent, risken att han blir avsatt ökar. Militärt kommer väderleksförhållandena snart att bli så svåra att man har ingenting att göra utanför de vägar som finns, därför ser vi nu en sådan intensiv attackvåg från Wagner som vi ser. Bataljonen behöver folk för att med massa komma igenom, därför tar man nu alla som man får.
Nu har ju media kommit ut med nyheterna om de stora förluster som ryzzarna har haft i Kharkiv Oblast, där så mycket som 80% av bataljonerna dött eller skadats. När en bataljon har halverats anser man den inte mer stridsduglig. Då hjälper det inte ens med att fylla på med nymobiliserade
Kherson har även den avstannat och vi koncentrerar oss nu på att överösa de ryska ställningarna med granater och raketer, även ett stort antal flygattacker. Vidare har vi order om att förhindra ryska tillbakadragningar över Dnipro samt inte låta nya förstärkningar komma in.
Vad som behövs just nu är kaminer och kol. Många hus har inte använt gas utan koksugnar, därav koksbehovet. Kaminerna behövs både till fronten och civila, helst sådana som kan användas till att både värma utrymmen med och koka på. Om någon är intresserad så har jag de tekniska specifikationerna och kan sända dem privat till er, bara sänd mig mail adressen eller ta kontakt med Natalya.
SLAVA UKRAINI

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440
Citera
2022-10-28, 20:22
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Skön träff med Excalibur igen.

Man blir glad varje gång då svenskt stål smackar till ryssråttor

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1586021899070763008?t=ktiaElu9JyqX86Gs06jqkA&s=19

Ännu fler ryssmongoler som får åka hem till pidar russkaya mongoliya i en likpåse. Utmärkt.
Citera
2022-10-28, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81

Finns inget att samtala om. Bara lämna.
En part som invaderar ett land förhandlar man inte med den slänger man ut.
Bara att packa ihop och återvända till Ryzzland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in