2022-10-28, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Tror inte det. Varför är du en sådan plötslig anghängare av skurkstaten Ukrania?
Vet du ens var låtsasstaten Ukrania finns på världskartan, din moron?
Hur skulle du beskriva Ryssland om Ukraina är en skurkstat?
Citera
2022-10-28, 19:44
Medlem
Citat:
Tror inte det. Varför är du en sådan plötslig anghängare av skurkstaten Ukrania?

Den enda skurkstaten i kriget är Ryzzland! Ljuger, hotar stjäl invaderar, förstör, mördar civila osv.
Citera
2022-10-28, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Vad snackar du om? Tror du att Ukrainska soldater är frivilliga?

Har du läst "OM kriget kommer"? Vad som händer om Ryssland skulle anfalla Sverige?

Om inte gör det!
Citera
2022-10-28, 19:51
Medlem
leachs avatar
Canada continues to stand with Ukraine. We stand together in support of freedom, democracy, and justice. And we stand united against Russian aggression. Today, I announced new measures to make sure the Ukrainian people have what they need to defend themselves. Here’s a recap:
https://twitter.com/JustinTrudeau/status/1586031013943119872
Citera
2022-10-28, 19:54
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Kan man ens fatta tragedin? Ukraina och medier i väst hävdar att allt går bra och Ryssarna krossas. Samtidigt dör 100 000-tals ukraina värnpliktiga som tvingats ut i strid.
Men deras lidande och död förnekas helt. Domen mot Ukrainas "regering" borde inte vara nådig.
Så flera hundra tusen värnpliktiga ukrainare, som har tvingats ut i krig, har dött redan alltså?
Källa?

Citat:
Vem skyller amerikanerna dom döda i Vietnamn-kriget på, inte är det vietnameserna iaf utan sina egna ledare.
I denna jämförelse är väl frågan om vietnameserna skyller dödsfallen på. Sina egna ledare eller på USA.
Tycker du att de borde ha gett upp direkt för att spara vietnamesiska liv?

Citat:
Är du puckad eller tror du Ukrainska soldater är frivilliga? Dom har TVÅNG för alla män över 60 att kriga annars dödas dom eller sätts i fängelse.
Ehh, vilken sten har du legat under.
Det är kö av frivilliga till ukrainska armén. De har för många som vill delta, de hinner inte utbilda/utrusta alla frivilliga. Däremot har de såklart en totalförsvarsplikt och får inte fly landet. Precis som alla(?) länder på jorden.
Citera
2022-10-28, 19:57
Medlem
erektidiots avatar
Citat:

Om man inte skolkade från högstadie-geografin så vet man det, din imbecill. Men du verkar skolkat från svenskan också, eller så har Putin-translate hakat upp sig igen.
Citera
2022-10-28, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så flera hundra tusen värnpliktiga ukrainare, som har tvingats ut i krig, har dött redan alltså?
Källa?
Ge mig en källa på hur många ukrainska soldater som har dött? Du, Ukraina och media hävdar att det är få, jag är skeptisk...... 100 000 skulle jag gissa.
Helt sjukt att man/ni pissar på alla som tvingas dö.

Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Ehh, vilken sten har du legat under.
Det är kö av frivilliga till ukrainska armén. De har för många som vill delta, de hinner inte utbilda/utrusta alla frivilliga. Däremot har de såklart en totalförsvarsplikt och får inte fly landet. Precis som alla(?) länder på jorden.

Återigen. Du, nån knäppgök på flashback, påstår att det är långa köer med frivilliga som vill åka till fronten och dö/slåss mot ryssar. Samtidigt är det enda vi vet är att alla män under 60år i Ukraina är förbjudna att lämna landet och tvingade att slåss mot ryssarna eller hamna i fängelse/avrättas.
Du verkar hitta på din egen verklighet?
Senast redigerad av HappyUW 2022-10-28 kl. 20:05.
Citera
2022-10-28, 20:02
Medlem
Citat:
Som jag sa, ingen information eller inga länkar till all din "mediakonsumtion" där det "alltid" skrivs om alla mängder av stackars döda ukrainska soldater.
Zelensky behöver mer pengar från skattebetalarna i EU och Ryssland är dumma är vad du läser om .

Tror du och jag har samma åsikt. Jag argumenterar med ett pucko som tror att Ukrainska soldater är frivilliga.... dom får ett skott i bakhuvudet eller åka till fronten, som det är i krig.

Du får stå för dina åsikter.

Jag delar dom Inte.
Citera
2022-10-28, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du får stå för dina åsikter.

Jag delar dom Inte.

Du verkade tycka att blir det krig får man slåss för regeringen eller avrättas/sättas i fängelse som i Ukraina?
Citera
2022-10-28, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Vi borde bearbeta våra politiker så de tar fler beslut som kan spåra upp femtekolonnare, ryska spioner, forumsstroll och andra som jobbar för att sprida rysk propaganda!

Det ska inte vara lagligt att stödja terrorregimer. Det gäller ju även Putins få kompisar, Iran,Nordkorea, Syeien, Eritrea och Nicaragua

Alla som på något sätt visar stöd för dessa vidriga regimer bör gå att gripa och hantera med kanske nya lagar...

Håller faktiskt med, det har blivit alldeles för många som man ser försöker avleda uppmärksamheten mot själva kriget och drar in andra faktorer och ofta också lögner.

Här behövs åtgärder, skyndsamt. Detta är ett nytt läge och allvarligt!
Citera
2022-10-28, 20:08
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Sam jag sa, ingen information eller inga länkar till all din "mediakonsumtion" där det alltid skrivs om alla döda ukrainska soldater.
Zelensky behöver mer pengar och Rssland är dumma är ditt argument och cirkelresonemang.

Ok, du behöver inte ge mig en länk på en artikel, där media hävdar att ”allt går bra”. Det kanske var för mycket begärt?

Men berätta vilka medier du tar till dig om kriget, så jag vet din utgångspunkt?

Om du googlar ”förluster på båda sidor” ukraina, får den en del träffar som beskriver att soldater stupar i krig. På båda sidor.

Och igen… berätta vilka medier du tar till dig?
Citera
2022-10-28, 20:08
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Du verkade tycka att blir det krig får man slåss för regeringen eller avrättas/sättas i fängelse som i Ukraina?

Totalförsvarsplikten gäller även i Sverige ja. Passar det inte kan du flytta till ditt älskade Ryssland. En sann patriot står upp för sitt hemland. Du är bara en liten och feg person, och försöker projicera detta på starkare människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in