2022-10-28, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JRembrandt
Jag håller inte med. Bara för att det är tjejer betyder inte att dom e klena. Två tjejer kan bära ner en tjej. Jag kan inte förstå vad problemet är. Det är mycket mer sannolikt än att en tredje person skulle komma och hjälpa dom.

Båda MGM verkar ha relativt god fysik och TT är inte särskilt storväxt. Jag är övertygad om att de skulle klara av att bära ner en död eller medvetslös kropp t.ex. till JJ bil. Så långt är vi ense, men jag är däremot skeptisk till att de utan hjälp skulle ha lyckats göra sig av med ett lik på ett så bra sätt att det ännu inte hittats. Tror att de fått hjälp av någon med mer livserfarenhet, som t.ex. JJ pappa.
Citera
2022-10-28, 19:34
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
JJ påstår det
MH påstår det
TT påstår det i samtal till pojkvännen

Tycker nog det är bevis nog

Hon kan ha varit i lägenheten men att ovanstående personer påstått det är inga bevisa alls.
Vi vet inte om det är sant.
Jag gissar polisen utgår från olika scenarior, tex att hon aldrig var i lägenheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Nej om dem tagit henne av daga i lgh måste dem haft två som orkar bära en kropp ned från lgh, Dem tjejerna har inte kraft nog att göra det för en död kropp blir som en mjölsäck tung & lealös...

Att dem sitter tysta enkelt dem är rädda för sina egna liv av någon anledning frågan är mer vad och vilket, Handlar det om droger och oreglerade skulder till en pusher eller då vill dem hellre sitta i häktet och inte säga något....

Kroppen är inte långt borta från lägenheten någon som vet om man gjort fullständig sökning i hela hyreshuset eller är det bara lägenheten som varit av intresse, Styckad kropp det har inte tjejerna nog närvaro att göra utan då hade dem varit psykiskt knäckt...

Jag har hela tiden trott att detta bråk handlar om droger
Citera
Medlem
Jag har en teori, när grannen möter ena tjejen i trapphuset, och hon säger att hon ska till McDonalds.. så var det kanske så att hon egentligen var på väg ut för att dumpa mobilen nånstans för att avleda, men träffar på grannen, och kommer inte på något bra att säga utan säger spontant att hon ska till McDonalds. Sen erbjuder grannen att köra henne, och då måste hon åka med dit och tillbaka (med TTs mobil)..
Citera
2022-10-28, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cykelycke
Men snälla säg att du skämtar? Morsekod? Haha
Skämtet är väll att du inte tycks fatta att det första en läkarstudent får lära sig är SOS kod för att någon är i fara?
Citera
2022-10-28, 19:36
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Jag har hela tiden trott att detta bråk handlar om droger
Kan inte handla om så mycket annat skulle man kunna säga, Frågan är vart dem dumpat kroppen då gissar inte långt från platsen där hon blev tagen av daga!
Citera
2022-10-28, 19:37
Medlem
Hur "stor" va påsen tro? Den som JJ tog från cykeln? Va den knökefull med saker? Tänker att en jacka tar upp plats?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insemineraren
Jag har en teori, när grannen möter ena tjejen i trapphuset, och hon säger att hon ska till McDonalds.. så var det kanske så att hon egentligen var på väg ut för att dumpa mobilen nånstans för att avleda, men träffar på grannen, och kommer inte på något bra att säga utan säger spontant att hon ska till McDonalds. Sen erbjuder grannen att köra henne, och då måste hon åka med dit och tillbaka (med TTs mobil)..

Bra teori ! O därav det tafatta fyllekäket 1 cheeseburgare och chilicheese
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Jaha så nu går grannen upp två ggr? Så olika uppgifter det är, inte undra polisen blir tokig när inte vittnen kan redogöra korrekt
Står inget om annat grannen går upp två gånger. Det står att han knackade på två gånger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Prova lyft en säck mjöl då fattar du för det är likt en kropp som är livlös, Den blir blytung att bära något som är lealöst det är så fruktansvärt tungt så det är mycket kraft som behövs!

Har sett dem som jobbar inom ambulansen komma ned med en person som avlidit och det var knappt så dem orkade komma ned, Likväl så fanns kroppen i en bodybag med handtag dem fick släpa ned kroppen ned för en trappa...

Och var dessutom MH och JJ fulla som det påstås i tråden så blir det ännu mer svårt att bära en kropp nerför trappor
Citera
2022-10-28, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Mest intressant för min egna del är väl vad MH har gjort i lägenheten under tiden JJ var på McDonalds…….. kan hon själv ha fått ner kroppen till JJs bil ? Tycker att det är väldigt lite fokus på vad hon har gjort under tiden !
Likaså hade det varit intressant och få bekräftat om MH befann sig med JJ hela natten eller har hon gått hem och isåfall vilken tid

Kanske redan är besvarade frågor men det går så jävla fort i den här tråden så hinner inte läsa ikapp allt

Polisen har inte ens bekräftat att M.H följde med till lägenheten efter nöjet. Man får väl iof anta det eftersom hon sitter häktad. Men eftersom dom inte får fram uppgifter på vart T kan vara så kan det vara så att M.H inte vet. Som sagts innan så är det märkligt att två så unga tjejer sitter tysta. Men det kanske bara är en som är tyst och den andre vet inte.
Citera
2022-10-28, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliver.Twist
Kvinnan är läkarstudent... Har troligtvis lite koll på annat också...

Kom igen nu hjärnan vakna! Inte bestämmer sig en tjej född på 2000-talet för att skicka morsekod. Då är det mer sannolikt att TT blev tagen av samma rymdvarelser som tog Elvis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in