Nu har man läst ikapp en mängd sidor (ja, även sammanfattningen! Det bör alla göra!
Citat:
Ursprungligen postat av
Loxxor
Vet även att jj knallade runt på Dollar store under söndagen. Fick aldrig reda på vad hon köpte men DS har ju ett brett sortiment av rengöringsprodukter om man får spekulera. Polisen har dock koll på detta via övervakningsfilmerna.
Detta nämndes tidigare, sanningshalten är oklar men kanske blir bekräftad i en eventuell FUP
Post från 24/10:
Citat:
Ursprungligen postat av
Fondestmouse
Fick höra ett rykte idag om att en av MGM, eller båda, har setts köpa rengöringsmedel under söndagen. Men som sagt, mycket rykten som florerar. Om det är något dem behövt städa undan får man hoppas att polisens tekniker ändå kan hitta några bevis.
Citat:
Ursprungligen postat av
BlueGypsy
Nej, jag har inte presenterat en teori, då jag inte vet vad jag ska tro och har inget behov av att bara slänga ur mig teorier bara för att.
Åt vilket håll jag lutar åt ändras flera gånger om dagen.
Kan förstå att det inte är så lätt som Vetlandabo att bo mitt i smeten, men ingen vet nånting.. du har dock bidragit med väldigt mycket bra inlägg. Inre span kan man kalla det för om man vill.
Jag är tacksam för det iaf! Jag sätter högt värde på det och bedömer dig som mycket trovärdig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Youareneveralone
Cykeln var högst troligt borta långt innan pojkvännen ringde JJ, då grannen såg den vid ca 4 tiden tillsammans med JJ då hon tog påsen.
Troligtvis är det också där JJ inser att cykeln behöver forslas bort och det sker då troligtvis i närtid av det klockslaget.
Jag har svårt att se att det skulle vara på något annat sätt.
Säg nu att det var nån gång efter 11 på söndagen som pojkvännen ringer till JJ.
Hur nojig hade hon blivit isåfall om cykeln hade stått kvar? Och kånka runt på den 200m bort till Gränsgatan mitt på dagen.
Stor risk att någon skulle uppmärksamma henne. Vill minnas att det finns uppgifter om att cykeln låg på marken på morgonen och att någon ställde den mot huset.
Missade att söka efter det inlägget men jag utgår från att den personen pratat med polisen om detta och kan ange tid för detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
På tal om allt detta men läste jag rätt i tråden tidigare att cykeln hittas vid en adress som har koppling till den ENA misstänkta kvinnan? Skulle vara enligt Expressens uppgifter?
Då bör de mena Gränsgatan och inte egna adressen va
Det var jag som nämnde det igar 11:50
Citat:
Ursprungligen postat av
SayWhatAgain
I samma artikel:
https://www.expressen.se/nyheter/fra...en-forsvunnen/
Citat:
Toves cykel hittades på en plats som har koppling till en av de häktade kvinnorna.
Vad är det mer för koppling till JJ mer än att det ligger i närheten? Var det inte en kompis till JJ som bor där på Gränsgatan?
Correct me if I am wrong.
Kom vi fram till kopplingen?
Citat:
Ursprungligen postat av
johann78
Hon kan ju dock legat död i lägenheten en längre tid. De kan ha tagit ut henne 07 söndag fm. Eller 02.30 natten mot måndag.
Det otäcka med det är att de har haft utrymme att komma en väldigt lång bit från Vetlanda.
Senast 7 skulle jag säga. Innan folk vaknar till liv.
Om du hade haft en döing i lägenheten, och pojkvännen vet att den personen har varit hos dig och är ”på väg hem”..
sen ringer pojkvännen dagen efter och undrar vars hon är. Jag skulle inte våga ha henne hemma iaf, med risken att folk kommer hem till en och börjar ställa frågor!