Flashback bygger pepparkakshus!
2022-10-27, 23:33
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Bättre än många andra.

Men
- Cykeln står inte på vägen till pojkvännen
- JJ är på McD vid det här laget
- Förklarar inte dunsarna och ljuden

Gränsgatan? Är det enkelriktat så kan BO parkerat cykeln och promenerat några meter till en gata där pojkvännen väntar med bilen? JJ var på Donken efter att grannarna hört dunsar? JJ var på Donken innan grannarna hört dunsar? JJ kan ha fått hybris och panik och flytt fältet. Kvar blir pojkvännen och häktad 2 som forslar iväg BO?
Citera
2022-10-27, 23:34
Citat:
Ursprungligen postat av Colabullen
https://podcasts.apple.com/se/podcas...=1000584122565
Hittade trailern
Lägger in en kommentar här så att fler kan lyssna, sen kommer väl hela avsnittet ut snart, får se om något mer av intresse sägs då.
Citera
2022-10-27, 23:37
Medlem
Varför har man dröjt så länge med att hämta ut övervakningsfilmer? AB skriver att man ska ha gjort det nu i veckan. Detta borde man ha gjort så fort som möjligt
Citera
2022-10-27, 23:38
Medlem
Sry om jag återupprepar något nu men har inte sett någon ta upp det: är det inte SJUKT udda att pappan i familjen under knackar på pga oljud, ingen öppnar. En stund senare kör sonen i samma familj JJ till McD. Borde han inte rimligtvis också ha hört dessa oljud och frågat henne om det? Och hon borde ju absolut haft en ursäkt till att inte öppna dörren för att en stund senare vara klarvaken och redo för fyllekäk. Låter väldigt mysko enligt mig..
Citera
2022-10-27, 23:38
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Ja, var det liksom lite snabba klipp där helt enkelt? Man blir ju onekligen nyfiken på att höra resten. Låter som att JJ kört nån kass bortförklaring.
Det här ska lyssnas på, lät som den gamle gode kriminalaren B*osse Å*ström även uttalade sig i ett klipp om vart GM kan ha gjort av henne. - En plats som de känner till väl geografiskt.

Och angående ljuden som grannen hört, att det lät som någon slog i en spik med någon sekunds mellanrum..Det får mig att tänka på knivhugg av någon orsak
Citera
2022-10-27, 23:40
Medlem
SayWhatAgains avatar
Nu har man läst ikapp en mängd sidor (ja, även sammanfattningen! Det bör alla göra!
Citat:
Ursprungligen postat av Loxxor
Vet även att jj knallade runt på Dollar store under söndagen. Fick aldrig reda på vad hon köpte men DS har ju ett brett sortiment av rengöringsprodukter om man får spekulera. Polisen har dock koll på detta via övervakningsfilmerna.
Detta nämndes tidigare, sanningshalten är oklar men kanske blir bekräftad i en eventuell FUP

Post från 24/10:
Citat:
Ursprungligen postat av Fondestmouse
Fick höra ett rykte idag om att en av MGM, eller båda, har setts köpa rengöringsmedel under söndagen. Men som sagt, mycket rykten som florerar. Om det är något dem behövt städa undan får man hoppas att polisens tekniker ändå kan hitta några bevis.

Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Nej, jag har inte presenterat en teori, då jag inte vet vad jag ska tro och har inget behov av att bara slänga ur mig teorier bara för att.
Åt vilket håll jag lutar åt ändras flera gånger om dagen.
Kan förstå att det inte är så lätt som Vetlandabo att bo mitt i smeten, men ingen vet nånting.. du har dock bidragit med väldigt mycket bra inlägg. Inre span kan man kalla det för om man vill.
Jag är tacksam för det iaf! Jag sätter högt värde på det och bedömer dig som mycket trovärdig.

Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Cykeln var högst troligt borta långt innan pojkvännen ringde JJ, då grannen såg den vid ca 4 tiden tillsammans med JJ då hon tog påsen.
Troligtvis är det också där JJ inser att cykeln behöver forslas bort och det sker då troligtvis i närtid av det klockslaget.
Jag har svårt att se att det skulle vara på något annat sätt.
Säg nu att det var nån gång efter 11 på söndagen som pojkvännen ringer till JJ.
Hur nojig hade hon blivit isåfall om cykeln hade stått kvar? Och kånka runt på den 200m bort till Gränsgatan mitt på dagen.
Stor risk att någon skulle uppmärksamma henne. Vill minnas att det finns uppgifter om att cykeln låg på marken på morgonen och att någon ställde den mot huset.
Missade att söka efter det inlägget men jag utgår från att den personen pratat med polisen om detta och kan ange tid för detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Avel
På tal om allt detta men läste jag rätt i tråden tidigare att cykeln hittas vid en adress som har koppling till den ENA misstänkta kvinnan? Skulle vara enligt Expressens uppgifter?
Då bör de mena Gränsgatan och inte egna adressen va

Det var jag som nämnde det igar 11:50
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
I samma artikel: https://www.expressen.se/nyheter/fra...en-forsvunnen/

Citat:
Toves cykel hittades på en plats som har koppling till en av de häktade kvinnorna.

Vad är det mer för koppling till JJ mer än att det ligger i närheten? Var det inte en kompis till JJ som bor där på Gränsgatan?

Correct me if I am wrong.
Kom vi fram till kopplingen?

Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Hon kan ju dock legat död i lägenheten en längre tid. De kan ha tagit ut henne 07 söndag fm. Eller 02.30 natten mot måndag.
Det otäcka med det är att de har haft utrymme att komma en väldigt lång bit från Vetlanda.
Senast 7 skulle jag säga. Innan folk vaknar till liv.
Om du hade haft en döing i lägenheten, och pojkvännen vet att den personen har varit hos dig och är ”på väg hem”..
sen ringer pojkvännen dagen efter och undrar vars hon är. Jag skulle inte våga ha henne hemma iaf, med risken att folk kommer hem till en och börjar ställa frågor!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Varför har man dröjt så länge med att hämta ut övervakningsfilmer? AB skriver att man ska ha gjort det nu i veckan. Detta borde man ha gjort så fort som möjligt

Håller med! Det är dåligt i så fall.

Man hoppas verkligen att utredningen sköts seriöst och har gett betydligt bättre resultat än vad vi vet just nu.

Det kanske är först efter att vi har snackat om kameror i tråden som de tagit tag i sak..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seaside0099
Sry om jag återupprepar något nu men har inte sett någon ta upp det: är det inte SJUKT udda att pappan i familjen under knackar på pga oljud, ingen öppnar. En stund senare kör sonen i samma familj JJ till McD. Borde han inte rimligtvis också ha hört dessa oljud och frågat henne om det? Och hon borde ju absolut haft en ursäkt till att inte öppna dörren för att en stund senare vara klarvaken och redo för fyllekäk. Låter väldigt mysko enligt mig..

I podden nämns att någon sagt "min kompis är full", låter som att det har varit en bortförklaring
Citera
2022-10-27, 23:42
Citat:
Ursprungligen postat av Seaside0099

Håller med , men jag tror att polisen har hört den familjen ordentligt, och det bidrar nog till att mgm sitter i klistret nu. Hoppas att den där podden pratar med alla grannarna i huset, ska bli intressant.
Citera
2022-10-27, 23:42
Medlem
Hade varit bra om polisen kom ut med mer information för då hade vi kunnat avgränsa våra teorier lite
Citera
2022-10-27, 23:43
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Vad läkarintyget från en P7:a visar kommer ingen få läsa, den kommer vara sekretessbelagd.
En P7a resultat, dvs misstänks lida av allvarlig psykisk störning eller inte kommer vi få reda på.
Men som du är inne på är det mesta i undersökningen ofta maskat i handlingen när man begär ut dem och de sekretessprövat.

För de som inte vet en Paragraf 7 = P7 tar runt en arbetsdag att genomföra, kolla journaler, historik osv.
En personlig intervju görs, tidsmässigt tar den någon några timmar i anspråk.
Senast redigerad av Pandalina4 2022-10-28 kl. 00:02.
Citera
2022-10-27, 23:43
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
polisen har sagt att JJ ensam åkte till Donken och att en granne sagt att TTs cykel stod kvar kl 4 på morgonen, alltså cykeln stod kvar fast JJ har sagt att TT cyklade iväg hemåt redan kl 3. Och påsen såg grannen när JJ tog den från TTs cykelkorg kl 4 på morgonen, allt enligt polisen!

Det var när de kom tillbaks från McDonalds grannen såg JJ ta påsen. Det kan väl inte varit så sent som kl 4? Vad skulle de ha gjort så länge, varit iväg med TT' mobil kl 03.50 då den senast kopplade upp sig?
Det är nästan så man misstänker att även Tove var med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in