2022-10-28, 19:29
Medlem
LadyLaguns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stablemaster
Om man tänker på hur JJ kan ha fått med MH på detta så tänker jag på det uppmärksammade dubbelmordet i Vallentuna.

Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/41RXBa/dubbelmordet-ivallentuna--en-frias-fran-morden

Jag tänker att JJ kan ha manipulerat sin vän på detta sätt. Med ett annat motiv givetvis. Möjligtvis hot om att TT skulle avslöja deras hemligheter?

Detta har jag också tänkt på! Var det inte även något liknande i fallet där Anatoliy Petersson tillsammans med sin pojkvän mördade anatoliys pappa Mikael? Att Anatoliy påstod för pojkvännen att maffia och torpeder va inblandade för att skrämma/övertyga pojkvännen att hjälpa till?
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JRembrandt
Jag håller inte med. Bara för att det är tjejer betyder inte att dom e klena. Två tjejer kan bära ner en tjej. Jag kan inte förstå vad problemet är. Det är mycket mer sannolikt än att en tredje person skulle komma och hjälpa dom.
Prova lyft en säck mjöl då fattar du för det är likt en kropp som är livlös, Den blir blytung att bära något som är lealöst det är så fruktansvärt tungt så det är mycket kraft som behövs!

Har sett dem som jobbar inom ambulansen komma ned med en person som avlidit och det var knappt så dem orkade komma ned, Likväl så fanns kroppen i en bodybag med handtag dem fick släpa ned kroppen ned för en trappa...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stablemaster
Om man tänker på hur JJ kan ha fått med MH på detta så tänker jag på det uppmärksammade dubbelmordet i Vallentuna.

Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/41RXBa/dubbelmordet-ivallentuna--en-frias-fran-morden

Jag tänker att JJ kan ha manipulerat sin vän på detta sätt. Med ett annat motiv givetvis. Möjligtvis hot om att TT skulle avslöja deras hemligheter?

Om man följde det här fallet så kan man tyckas se likheter i MGM's profiler. En ledande med starka psykopatiska drag. (JJ)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
"Där ska de ha börjat prata och kvinnan ska ha sagt att hon var på väg till McDonalds. Grannen ska då ha oroat sig för att kvinnan tänkt köra dit själv, och därför erbjudit henne skjuts."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nQyAed/uppgifter-nya-detaljerna-om-forsvunna-toves-mobil

Låter inte som i podden?
Nej det låter inte alls som i podden & här nämns inte den röda bil hon stannat och pratat med
Citera
2022-10-28, 19:30
Medlem
[quote=JRembrandt|82208335]Jag fattar inte varför det är orimligt att två tjejer bär ner en tjej? Menar du att tjejer är så klena att dom inte klarar av att göra det?

Det är heller inte säkert att dom befunnit sig nära masten vid Biltema. Masten täcker tydligen norra Vetlanda och den kan ha snappat upp en signal långt ifrån.[/QUOTE

Testa att lyft någon som bara svimmat så förstår du vad jag menar, dessutom från våning 3 utan att någon hör eller ser det. Säger inte att JJ och MH är klena då dom ser rätt kralligt byggda ut men lyfta en livlös kropp på 60kg som inget gör man inte.

Det med masten är intresseant, kan man egentligen bara säga telen varit i området.

Men är övertygad om att hon finns i området runt JJs pappa där hon känner till området.
Citera
2022-10-28, 19:30
Medlem
LadyLaguns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Lyssnat på podden nu och blir nyfiken på vem killen i 20-25års åldern som stod vid "torpet" är? Har JJ syskon?

Ja en 21-årig storebror som bor ihop med pappan. Förmodligen dessa journalisten syftade på.
Citera
2022-10-28, 19:31
Medlem
Mest intressant för min egna del är väl vad MH har gjort i lägenheten under tiden JJ var på McDonalds…….. kan hon själv ha fått ner kroppen till JJs bil ? Tycker att det är väldigt lite fokus på vad hon har gjort under tiden !
Likaså hade det varit intressant och få bekräftat om MH befann sig med JJ hela natten eller har hon gått hem och isåfall vilken tid

Kanske redan är besvarade frågor men det går så jävla fort i den här tråden så hinner inte läsa ikapp allt
Citera
2022-10-28, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLagun
Detta har jag också tänkt på! Var det inte även något liknande i fallet där Anatoliy Petersson tillsammans med sin pojkvän mördade anatoliys pappa Mikael? Att Anatoliy påstod för pojkvännen att maffia och torpeder va inblandade för att skrämma/övertyga pojkvännen att hjälpa till?

Är nog väldigt vanligare än vad man tror! Detta finner de nog snabbt om man har MGM's telefoner.
Citera
2022-10-28, 19:32
Medlem
lindblomsgröns avatar
Tagit bort på grund av feltolkning
Senast redigerad av lindblomsgrön 2022-10-28 kl. 19:43.
Citera
2022-10-28, 19:32
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Mycket taffligt gjord intervju av journalisten i podden.

Visserligen, men samtidigt ska han ha en eloge för initiativet. Han verkar ha en trevlig aura, vilket såklart bidrar till att han kan få den här typen av intervjuer. Grannarna har säkert nekat andra som sprungit in i huset och velat prata. Behaglig röst också. Förhoppningsvis lär han sig av detta. Det blev slarvigt denna gång, men potentialen finns där att göra något bättre nästa gång tycker jag det känns som.
Citera
2022-10-28, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLagun
Ja en 21-årig storebror som bor ihop med pappan. Förmodligen dessa journalisten syftade på.
Tack! Så är det nog då, arma familjemedlemmar på "den sidan" med.... det är ju klart jobbigt för dem med att inte veta osv
Citera
2022-10-28, 19:33
Medlem
https://www.vetlandaposten.se/2020-07-12/erikshjalpen-i-vetlanda-raddades-av-unga-volontarer Det blev fel årtal i det jag skrev 23/10. Årtalet skall givetvis vara 2020. Om man söker kläder väska mm kan detta vara ett ställe de hamnat på. Second hand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in