2022-10-28, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Har inte hört podden. Nämndes här igår om hamrande ljud med nån form att rytmik eller om det va uppehåll.
Kan det varit T som försökte påkalla uppmärksamhet genom morse kod? Tre korta tre längre tre korta, uppehåll och så vidare?

Det var ju det jag skrev alldeles nyss... SOS eller i dina ord, MORSE KOD
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Har inte hört podden. Nämndes här igår om hamrande ljud med nån form att rytmik eller om det va uppehåll.
Kan det varit T som försökte påkalla uppmärksamhet genom morse kod? Tre korta tre längre tre korta, uppehåll och så vidare?
Men snälla säg att du skämtar? Morsekod? Haha
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JRembrandt
Jag fattar inte varför det är orimligt att två tjejer bär ner en tjej? Menar du att tjejer är så klena att dom inte klarar av att göra det? Redigering: läste lite för snabbt, dom väntande väl nån timme och tog ner kroppen när grannarna sov. Det behöver väl inte låta så mycket.

Det är heller inte säkert att dom befunnit sig nära masten vid Biltema. Masten täcker tydligen norra Vetlanda och den kan ha snappat upp en signal långt ifrån.
Håller med....att dra en kropp kan inte vara några problem.....riskfyllt?absolut....men möjligt?Ja
Citera
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBStoffel
Håller själv på att tömma en gård inför en framtida försäljning. Du kan inte ana hur mycket oanvänt som bara står. Inte minst grepar/rakor osv som man inte köper en åt gången av när man handlar.

Det är sant. Men det möjligtvis ett intressant spår.
Citera
2022-10-28, 19:19
Medlem
DjPuttes avatar
Nej om dem tagit henne av daga i lgh måste dem haft två som orkar bära en kropp ned från lgh, Dem tjejerna har inte kraft nog att göra det för en död kropp blir som en mjölsäck tung & lealös...

Att dem sitter tysta enkelt dem är rädda för sina egna liv av någon anledning frågan är mer vad och vilket, Handlar det om droger och oreglerade skulder till en pusher eller då vill dem hellre sitta i häktet och inte säga något....

Kroppen är inte långt borta från lägenheten någon som vet om man gjort fullständig sökning i hela hyreshuset eller är det bara lägenheten som varit av intresse, Styckad kropp det har inte tjejerna nog närvaro att göra utan då hade dem varit psykiskt knäckt...
Citera
2022-10-28, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
JJ påstår det
MH påstår det
TT påstår det i samtal till pojkvännen

Tycker nog det är bevis nog

Ok, jag läste någon tidigare i tråden som påstod att TT ringer när hon är på väg till lägenheten och inte i den. Då får vi anta att det är så.
Citera
Medlem
Om man tänker på hur JJ kan ha fått med MH på detta så tänker jag på det uppmärksammade dubbelmordet i Vallentuna.

Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/41RXBa/dubbelmordet-ivallentuna--en-frias-fran-morden

Citat:
"Under den långa utredningen växer en märklig historia fram. Det visar sig att Ch*istoff*r Öh*an har lurat sin vän att de jobbar åt en högt uppsatt person, en syndikatboss vid namn Theo Arkas, och att de även har en korrumperad polis på sin sida. Theo Arkas är den som berättar för dem vad de ska göra och hur. Och han är en person man inte ska gå emot."

Citat:
"Det tar många förhör och många bevis innan den yngre av männen vågar tro på förhörsledarna när de berättar att Theo Arkas inte finns på riktigt. Att det hela tiden bara var hans vän, Ch*istoffer Öh*an, som var Arkas och att det nätverk han påstod fanns kring dem bara var fantasifigurer."

Jag tänker att JJ kan ha manipulerat sin vän på detta sätt. Med ett annat motiv givetvis. Möjligtvis hot om att TT skulle avslöja deras hemligheter?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Jag ringde upp honom i förrgår och jag ställde lite frågor.
Ja och vad sa han ?
Citera
2022-10-28, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Japp, avsaknad av höga röster och skrik är förvånande. Men tyder på att de attackerade Tove på ett "överraskande" sätt, typ slag i huvudet eller strypning.

Det finns andra sätt att ha ihjäl nån än att "attackera" personen...
Citera
Medlem
Dunsarna är såklart när någon av tjejerna dunkar T's huvud i golvet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cykelycke
Men snälla säg att du skämtar? Morsekod? Haha

Kvinnan är läkarstudent... Har troligtvis lite koll på annat också...
Citera
Medlem
BrotherLouie123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie123
Om TT:s mobil pejlades ca 3.50 vid Biltema masten och sedan stängdes av, kan det inte vara JJ som tog med sig TT mobil när hon åkte till McD. Hon tänkte att det då ser ut som att TT skulle ha befunnit sig i det området för att förvilla.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nQyAed/uppgifter-nya-detaljerna-om-forsvunna-toves-mobil

Hade rätt i mina tankebanor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in