2022-10-28, 18:51
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Fast det vet du ju inte om hon har

Utgår bara från det som står i sammanfattningen om JJs och MHs personligheter. MH har haft lite psykiska problem tidigare, utmattningsdepression osv. JJ verkar helt enkelt starkare rent psykiskt då hon har narcissistiska och grandiosa föreställningar om sig själv osv osv.

Som sagt, jag påstår definitivt inte att jag är någon expert, utan baserar mina spekulationer på det som har framkommit om hur MH respektive JJ är i sina personligheter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Tack för svar
Narcissism i kombination med mytomani måste vara extra otrevlig kombination
Är det vanligt att dessa kombineras hos en person ? Kan ju isåfall förklara uthållighet i häkte och vid förhör

Ja jag skulle nog säga att de går att kombinera , men som sagt.. de blir ju en "maskin" med otrevligheter.. jag har levt med en människa som var narcissistisk samt mytoman, manipulerande.. jag ska säga dig, jag var rädd.. rädd att lämna.. men fick hjälp tack gode gud...

Så bär dessa gärningspersoner på detta, så är de ju som sagt kallhet som poliserna kommer få...
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Den här grannen är ju egentligen anledningen till att det finns några ledtrådar överhuvud taget. Vilken tur att dom lade sig i.

Ja, du har så rätt där!!

Otroligt bra och viktigt att vi som är grannar eller bara förbipasserande kollar om allt är ok, särskilt som att det låter som att någon människa kan vara i fara. Vi svenska är alltid väldigt försiktiga att inte lägga oss i, att inte verka nyfikna, inte vara gnälliga eller intolleranta eller vad som helst.

Nu kan det ju hända att de här grannarna kände JJ, och då kan det kännas lättare att reagera på för höga ljud än om det är någon helt okänd.

I det här fallet är det avgörande bevisning med både tider, agerande, cykeln, ljuden, resan till Mc D osv, som kan sätta dödstidpunkten inom en snävare tidsaxel förhopningsvis. Om det nu är ett mord.

I fallet med Lena Wesström ringde ett par in om skrik de hörde å natten, körde själva runt i kvarteret, vilka också var avgörande för dödstidpunkten. Allt fanns registrerat i telefonsamtal till larmoperatören samt i deras bil. Tyvärr kunde de inte rädda ett liv, men var till stor hjälp i att fälla en mördare.

Man är oerhört tacksam för att allmänheten, såsom i det här fallet grannarna reagerar. Jag tvivlar på att de trodde att ett mord skedde, det är väl det sista man tror om ingen skriker, men nog känns det som att de blivit oroliga.

Många kan nog också känna sig rädda att ingripa, man vet ju inte vad som händer bakom dörren, om man själv skulle kunna råka illa ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Tänk om det är så att efter TT gått hem så inser JJ att hennes telefon är tappad där & hon har med den för att se om hon ser TT på vägen och ska ge henne den .
Men då dem inte såg henne hade hon den tillbaka oxå .
En tanke bara .

Men konstigt att det kommer fram nu att telefonen är kvar i lägenheten . Inget som framför i alla de dokument som polisen har i framställan . Borde stått med där

Har du någon sorts psykos eller vad är det frågan om?

Indicier och bevis i häktnings-PM är SEKRETESS!
Citera
Medlem
"Där ska de ha börjat prata och kvinnan ska ha sagt att hon var på väg till McDonalds. Grannen ska då ha oroat sig för att kvinnan tänkt köra dit själv, och därför erbjudit henne skjuts."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nQyAed/uppgifter-nya-detaljerna-om-forsvunna-toves-mobil

Låter inte som i podden?
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Finns det några vittnen som sett TT gå in eller ens vara utanför JJ’s lägenhet?

Jag har utgått från att polisen varit säkers på från början att TT kom till lägenheten. Men egentligen vet vi ju bara att hennes mobil var där, vid någon tidpunkt.
JJ påstår det
MH påstår det
TT påstår det i samtal till pojkvännen

Tycker nog det är bevis nog
Citera
2022-10-28, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Nu ljuger du.

I podden sägs INGENTING om mobilen

Det sägs inte att den har hittats
Det sägs inte att den inte har hittats
ok. nu har aftonbladet kommit med uppgiften att Toves mobil pejlats t McDonald och tillbaka till J.J bostad. Tove uppgetts ha lämnat bostaden innan,så J.j har alltså burit Toves mobil mellan
Mc Donalds och J,s bostad.
Bra-det var ny info ikväll
fel av mig.Aftonblade får man ändå lita på..
Mobilen kan inte ha hittats eftersom det töms ett vattendrag -och telefonen söks där..
Detta är en omständighet som inte framkommit tidigare.
Citera
2022-10-28, 18:52
Medlem
J hade nog tänkt ta mobilen och cykla i väg med hennes tillhörigheter men så stötte hon på simpen då blev det McD istället.
Vart är M sitter hon och trycker i lägenheten eller har hon en uppgift att sköta medans J menat ska cykla iväg och dumpa cykeln utanför T, vad gör hon under tiden J är på McD?
Citera
2022-10-28, 18:53
Medlem
Liberty75s avatar
Tycker, som flera andra, det är konstigt att det står så lite om MH. Det är väl EN sak
att ställa upp på JJ:s tokigheter men att vara med och döda en annan människa ….? Nej. Låter märkligt.

Men OM hon nu var det, så varför erkänner hon inte efter alla förhör? Är hon SÅ rädd för vad som ska hända henne den dagen JJ kommer ut från fängelset?

Det här med att JJ hämtar TT:s påse på cykeln efter McD besöket. Var det för att den skulle dumpas tillsammans med andra tillhörigheter från TT?
Citera
2022-10-28, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Äntligen går det framåt och att vi få lite nya uppgifter!!

Framåt? Detta har dom vetat sedan dom första dagarna. Det är enbart nyheter för oss ''åskådare''. Tvivlar på att det går speciellt mycket ''framåt''.
Citera
2022-10-28, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verendum
Klarar det, ja? Men det är absolut jobbigt.
Vet inte när du sist bar 60kg möbler uppför/nedför trappor? Själv gjorde jag det för 1 månad sen.

Sen var ju min poäng inte om två vuxna karlar klarar det eller ej, snarare att peka på att det förmodligen är tufft för två yngre kvinnor, även fast de är vältränade.

Och framförallt när man bär i trappor som man rimligtvis också behöver göra i JJs hus så får den som går längre ner i trappan bära mer än hälften.

Vikten är nog inte problemet. Jag är i TTs storlek och har inga problem alls att bära 60kg. Tränar mycket dock. Men det borde vara otympligt så har svårt att tro att man kan göra det ljudlöst.
Senast redigerad av MAKTURA 2022-10-28 kl. 18:56.
Citera
2022-10-28, 18:54
Medlem
LadyLaguns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Ingenstans nämner grannen mitt emot TT.
Om han jobbat till stängning och varit hemma så han kunde hört dunsar 1-2 så var han ju antagligen hemma mellan 1-2. Han kom med två olika versioner om när ljuden kom . Först var det 1-2 och sen mellan 2-3 .
Han hade olika versioner

han säger EFTER 1-2 nångång. herregud, du är verkligen bara här inne och snackar skit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in