2022-10-28, 17:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...edEntry=978859

"Mannen ska ha sagt till dem när de trängde sig i busskön vi Slussen. Sedan ska de ha bråkat med mannen under bussresan. När mannen går av bussen följer gruppen efter och han blir nerslagen av dem. "

Själv brukade man skita ner sig när man var barn och någon sade åt en på skarpen. Men nu har visst de små barnen/ungdomarna blivit modiga va, går till angrepp mot den som kränkt dem.

Är det här Erik å Anders eller är det babbar återigen? Någon som vet mer? Måste ju finnas video nånstans. Är detta det normen numera?

Förbannade ungjävlar. De ska lära sig att veta hut.
Var med om en incident idag när en liten äcklig blatte skrek elakheter efter mig inför sitt gång, trodde han var tuff. Glad att det var jag som kom i skottlinjen och inte nån stackars mobbad skolkamrat eller ännu värre, värnlösa djur. Jag låtsades som ingenting, men hade jag sett dem ge sig på någon annan då jävlar.
Citera
2022-10-28, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herceg
Trams! De största rasisterna är gamla gubbar. Tror knappast att gubben på ett normalt sätt sa till utan tog i så han sprack a la 90-tal. Skillnaden idag är att respekt inte är lika starkt kopplat till hög ålder.

Vilket är synd. Dom äldre säger ofta det samhället gjort till tabu. Dom säger sanningen.

Dessa ungar trängde sig uppenbarligen, förtjänar en utskällning imo.
Citera
2022-10-28, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Ja tyvärr så är det en vidrig utvecklig vi ser i samhället, Svenskar kommer bli fegare och fegare och bara knyta näven i fickan.
Så är det. Civilkurage lönar sig icke! Man kan åka dit på vilket skit som helst mot BLATTAR.
Citera
2022-10-28, 17:57
Medlem
Vilka lågt stående fega varelser, som attackerar i grupp.
De får väl sina straff så småningom.
Citera
2022-10-28, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Så är det. Civilkurage lönar sig icke! Man kan åka dit på vilket skit som helst mot BLATTAR.

Det var dina ord. Men klimatet har blivit för tufft. Vem ska våga säga till någon för småsaker?
Citera
2022-10-28, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Det var dina ord. Men klimatet har blivit för tufft. Vem ska våga säga till någon för småsaker?
Jag har gjort det flera ggr. Men man ligger på gränsen då. Varje gång det hänt backar blattarna. Då ska man veta att jag är en liten skit, men de har inte mycket att komma med. Dock: slår man på dem tror jag man antingen blir knivhuggen eller åker dit för misshandel tyvärr…
Citera
2022-10-28, 18:23
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
- Vi har gott om vittnen, både inifrån bussen som ser vad som sker, och från målsägande so själv ringer. Misshandeln avbröts av andra vittnen. Och vi har hört flera personer om misshandeln. Många bussar har kameror och det finns också vid Slussen, säger Daniel Vikdahl pressansvarig på polisens regionledningscentral.

Nån tycker man väl att de ska kunna fånga in i alla fall.....
Citera
2022-10-28, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Vilket är synd. Dom äldre säger ofta det samhället gjort till tabu. Dom säger sanningen.

Absolut men sen har vi ju sättet man säger saker på också. Där har gamla människor mycket att lära.
Citera
2022-10-28, 18:41
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman

Bristande vandel.
Citera
2022-10-28, 19:02
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Min pappa gjorde något liknande i slutet av 80-talet, gänget blev provocerat men då sprang en zigenare ut från ett ställe och sa åt dem att det där är NN:s (mitt namn) pappa, låt honom vara! Då släppte de genast fram honom. Det var när kampsport var status och jag började bli lite "känd", zigenaren och hans storebrorsor var ju halvkriminella (eller mer), men justa mot de som de kände.

Något off topic, ville bara belysa då och nu.

Fast sådär är det ju, man får kika först innan man skäller, lyser det gäng, aggressions-och lättkränkthetsproblem så gör man nog bäst i att vara tyst. Han hade tur där farsgubben. Bland det värsta jag minns var väl killen som sa åt någon som stod och pissade på Kungsgatan. Blev bråk, och en polare till han som sa till slog i gatan så illa att han dog. Herregud, vet inte hur många bråk jag skulle hamnat i om jag skällt på folk i bussköer eller som pissat sena kvällar inne i stan, kryllar ju av idioter. Går inte att leka polis.
Citera
2022-10-28, 19:04
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Finns kameror överallt i bussarna, så polisen kan kolla vilka dessa modiga småpojkar är som i grupp angriper en ensam gammal gubbe bakifrån. Berusad gubbe antagligen. Vilket mod ungdomar visar upp.

Det kan dom. Men eftersom det är babbar så kommer utredningen, om den ens startas, genast att läggas ned i brist på bevis.
Citera
2022-10-28, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Haha 100% svensk kille som är offer. Folk har blivit kaxiga efter Sd/högern vann valet

Fortsätt knyt näven för ert egna bästa

Mitt fetade,
Vad vill du ha sagt med det ?
Vilka avser du ?
Avslutningsvis får du gärna utveckla ditt resonemang, i vad du menar med
citat, "för ert egna bästa ".
Avstår från att idiot förklara dej tills jag sett ditt svar, alla även du ska ges den chansen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in