2022-10-28, 13:29
Den 30 åriga gubben var för gammal för att lägga sig i, vi måste ställa hoppet till den yngre generationen.
https://www.aftonbladet.se/svenskahj...-wiberg-sju-ar
Citera
2022-10-28, 13:45
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Ska jag börja? Haha vad är du för en idiot. Övriga resenärer som var på plats skulle ha hjälpt till.
Enligt naturlagen tittade alla bort och inte en enda vågade öppna sin käft eller hjälpa grabben som blev slagen

Vet faktiskt inte vad jag ska tro hårdingen, så här skriver iaf DN.....

Citat:
När bussen, som gick mot Värmdö, stannade i Gustavsberg så klev mannen av. De unga männen följde då efter och började misshandla mannen. Händelsen utreds som grov misshandel. Flera vittnen grep in och kunde avbryta misshandeln.
Senast redigerad av halaltarzan 2022-10-28 kl. 13:52.
Citera
2022-10-28, 14:17
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaKampMotRasister
Rätt åt gubbjäveln!

Gamlingar ska lära sig veta hut, de ska inte tro att kan gapa och skrika åt ungdomar hur som helst.

Sånt här värmer gott, haha. Jag är så trött på rasismen i detta landet.

Kul att du wt-slödder antar att det är invandrare som beter sig som kaosmänniskor och blir tillsagda. Du är en rasist. Du erkänner också att invandrare inte kan bete sig. Kan man inte uppföra sig ska man inte vara ute i samhället.
Citera
2022-10-28, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaKampMotRasister
Rätt åt gubbjäveln!

Gamlingar ska lära sig veta hut, de ska inte tro att kan gapa och skrika åt ungdomar hur som helst.

Sånt här värmer gott, haha. Jag är så trött på rasismen i detta landet.

Nice trollkonto.
Tror inte någon människa i jorden tycket det är okej att folk beter sig som helst, tränger sig före i kö osv.

Men ja tycker någon det så saknar man nog en hel del hjärnceller tyvärr och borde söka assistans.
Och att koppla det till racism är 100% ologiskt på alla sätt, vilket bevisar troll eller i behov av assistans.
Citera
2022-10-28, 14:19
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Så är det överallt nu tyvärr.
Många invandrare orsaker enbart kaos i samhället. Slår ner och rånar äldre, förnedringsrånar ungdommar och pissar på dom..

Men nej det är vi svenskar som är rasister suck.. orkar inte med sverige längre
Men så är det ju. Sandlådenivå. Om det är du som slår tillbaka, då är det DU SOM ÄR DUM.
Penibelt.
Citera
2022-10-28, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Nej nästan alla bussar där går österut mot nacka/Värmdö. Så Skulle gissa på orminge eller fisksätra.
Gustavsberg enligt nvp.
Citera
2022-10-28, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Man riskerar få en kniv i ryggen och sen undrar politikerna varför inte fler visar civilkurage.

Ja tyvärr så är det en vidrig utvecklig vi ser i samhället, Svenskar kommer bli fegare och fegare och bara knyta näven i fickan.
Citera
2022-10-28, 14:23
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...edEntry=978859

"Mannen ska ha sagt till dem när de trängde sig i busskön vi Slussen. Sedan ska de ha bråkat med mannen under bussresan. När mannen går av bussen följer gruppen efter och han blir nerslagen av dem. "

Själv brukade man skita ner sig när man var barn och någon sade åt en på skarpen. Men nu har visst de små barnen/ungdomarna blivit modiga va, går till angrepp mot den som kränkt dem.

Är det här Erik å Anders eller är det babbar återigen? Någon som vet mer? Måste ju finnas video nånstans. Är detta det normen numera?
Tänk att jag har råkat ut för samma sak. Fick en rygga slagen i bakhuvudet så att blodet rann. De svarta svinen tog av sig sina tröjor så att jag inte kunde identifiera vem som slog mig.

Jag drog till med en fin fet rak höger mot den som var närmast. Kabooooom! Näsblod deluxe.
Citera
2022-10-28, 14:45
Medlem
lemonzhellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Han spelade polis fast han inte polis 🤣

En intressant kommentar som säger en hel del om kulturella skillnader. Bland annat.

I länder som inte har samma grad av mellanmänsklig tillit - och syn på samhället - som länderna i Skandinavien m fl är det inte ovanligt med den uppfattningen.

Här uppfattas det å andra sidan - ibland, i vissa kretsar, än så länge, men kanske inte så länge till - mer som en medborgerlig plikt att vara en ”mensch”.

Hade det varit mina barn som hade betett sig illa så skulle jag ha applåderat en tillsägelse från en vuxen. Även om denne inte var polis eller hade andra maktbefogenheter. Detsamma gäller tyvärr inte i alla kulturer.
Citera
2022-10-28, 14:59
Medlem
calmsolutions avatar
Detta är väl inte bara ett våldsbrott utan borde även kunna klassas som bristande vandel då en tillsägelse resulterar i bruk av våld.
Citera
2022-10-28, 15:26
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bossebengbula
Man i 30-årsåldern. Gamling? Hur får du in rasism i sammanhanget? Rejäl jävla tankevurpa på dig. I övrigt så är det helt vidrigt att folk inte kan uppföra sig och blir de tillsagda så riskerar den som säger ifrån att bli misshandlad. Och sådant applåderar du. Idiot.

Citat:
Ursprungligen postat av sagalinnea
Jag röstade inte på SD, inte ens höger, men gud vilken obegåvad kommentar

Ni förstår er inte på ironi eller?
Citera
2022-10-28, 15:54
Medlem
Jag är en gammal boxare ( amatör) och har inga problem att försvara mig. Men när jag besöker sverige är det Pepper spray i fickan som gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in