2022-10-28, 17:12
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Min tanke var att hon var på väg att möta någon i en röd audi, men så dök grannen up. Då fick hon stämma möte med mannen i den röda audin på mcd i stället. Kan det vara så?

+1 på denna teori
Citera
2022-10-28, 17:12
Medlem
LadyLaguns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Skulle kunna misstas för en Audi A3/A1 i mörkret, men förmodligen var det en mer stereotypisk A4 kombi Audi eller dylikt.

Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Jag kan inte heller så mycket om bilar men jag är ganska säker på att jag själv hade sett skillnaden. Dom är inte lika enligt mig iallafall. Och jag tror att killar i allmänhet har ett större bilintresse och skulle nog inte ta fel på dessa bilmärken.

Okej! Dock så tror jag så som det skrivits i tråden att det blev ett missförstånd angående det som sades i podden. Att grannen menade att J sett en kompis som satt i sin bil. sin = kompisens bil och inte sin som i JJs bil. Reporten missade helt enkelt att ställa följdfrågor för att förtydliga.
Citera
2022-10-28, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Barchefen påstår att TT var orolig över någon tjej(inte JJ eller MH) hon letade efter. Hon ska ha sett på Snapkartan att tjejen var på Nöjet.

Ahaaaa....
Så T gick till nöjet för att se efter någon då kanske. Helt oplanerat. Och den tjejen kanske hade nämnt att de MGM var "på" henne...
Därav bråk.
Citera
2022-10-28, 17:15
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Min tanke var att hon var på väg att möta någon i en röd audi, men så dök grannen up. Då fick hon stämma möte med mannen i den röda audin på mcd i stället. Kan det vara så?

Visst kan det vara så, men jj och grannen var ju påväg hem redan när hon bad honnom stanna för att hon ville prata med folk i Audin. Om det hade varit jag som var jj skulle jag ha dröjt lite extra vid mcd kassan för att säkerställa att audin hunnit dit. Känns lite slumpartat att audin dök upp just som de var påväg att lämna mcd
Citera
2022-10-28, 17:15
Medlem
LadyLaguns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
En sak som slog mig nu, varför gick JJ i trappan bara en stund efter att granen knackat på? Om jag tolkade podden rätt så knackade hon inte på hos grannen heller, utan dom öppnade dörren när dom hörde att någon gick i trappan... Det får mig att fundera på ifall JJ var på väg efter påsen i cykeln när hon stötte på grannen och drog sin lögn för att slippa dom. Varpå de erbjuder skjuts och hon har inget annat val än att spela med, men så plockar hon upp påsen från TTs cykel när dom kommer tillbaka, vilket grannen ser.

Jag tror att JJ skulle iväg och göra något helt annat, tex möta upp denna vän i den röda audin? Hon blev påkommen och ljög för grannen. Smsade sedan kompisen när hon satt i bilen påväg till donken och den personen körde dit istället och mötte upp henne där.
Citera
2022-10-28, 17:16
Medlem
C.Ps avatar
Citat:
En sak som slog mig nu, varför gick JJ i trappan bara en stund efter att granen knackat på? Om jag tolkade podden rätt så knackade hon inte på hos grannen heller, utan dom öppnade dörren när dom hörde att någon gick i trappan... Det får mig att fundera på ifall JJ var på väg efter påsen i cykeln när hon stötte på grannen och drog sin lögn för att slippa dom. Varpå de erbjuder skjuts och hon har inget annat val än att spela med, men så plockar hon upp påsen från TTs cykel när dom kommer tillbaka, vilket grannen ser.

Här hade hon ju bara kunnat tacka nej till skjutsen eftersom enligt henne var hennes mamma redan på väg.
Jag hade iaf fet tackat nej till det erbjudandet i det läget hon var i.
Här blir ju dock "skaffa sig alibi" tanken rätt motiverande.
Citera
Medlem
Bilden ser ut att vara tagen från Kvarndammen.
Avrinningen som är till vänster om vattenfallen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLagun
Jag tror att JJ skulle iväg och göra något helt annat, tex möta upp denna vän i den röda audin? Hon blev påkommen och ljög för grannen. Smsade sedan kompisen när hon satt i bilen påväg till donken och den personen körde dit istället och mötte upp henne där.

Bra om grannen kan berätta om hon fippla med sin telefon under färden
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Om det hördes från lägenheten vid 1-2 tiden, hur förklarar man telefonsamtalet 2.30?

Precis. Mycket som inte går ihop med klockslag av olika händelser. Dock reagerar jag på att TT ska ha lämnat ett röstmeddelande till pojkvännen vid 2.30. Det var inte ett samtal utan röstmeddelande enligt källor tidigare i tråden.
Citera
2022-10-28, 17:17
Avslutad
Citat:
Visst kan det vara så, men jj och grannen var ju påväg hem redan när hon bad honnom stanna för att hon ville prata med folk i Audin. Om det hade varit jag som var jj skulle jag ha dröjt lite extra vid mcd kassan för att säkerställa att audin hunnit dit. Känns lite slumpartat att audin dök upp just som de var påväg att lämna mcd
Ja, vet inte, men hon verkar ha agerat lite kaotiskt, och hon kanske inte kunde vänta för att det skulle bli uppenbart då att dom hade stämt träff, det kanske var viktigt att mötet verkade vara slumpartat?
Citera
Medlem
Dom häktade är tonåringar.
Ton-åringar! Arton och nitton.
De flesta dom tycks umgås med är betydligt äldre kring tio år minst, deras umgänge finns helt klart inom pingstkyrkan. Ingen vettig människa umgås med tio år yngre snorungar, till vardags. Man har liksom annat för sig, ett liv. Det har dessa med men inom en sekt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLagun
Fast hon ska väl haft tillgång till en bil som står i hennes pappas namn. En liten röd bil som Polisen beslagtog från hennes arbetsplats i samband med att hon hämnades in till förhör måndagen den 17e.

En Suzuki Alto 2010 som hon stod som ägare på någon månad innan den skrevs över på pappan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in