2022-10-28, 15:12
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vladimir-Suckmeoff
Svar: JJ

Om man nu kan lita på tråduppgifterna

Precis.

Uppgifterna om JJs personlighet har verifierats av flera i tråden som verkar känna henne eller vet vem hon är, eller som känner folk som känner henne. Vilket gör att man ändå får se dessa uppgifter som hyfsat bekräftade. Så bekräftade som uppgifter i en FB tråd kan bli.
Citera
2022-10-28, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
Tänker att det verkar som att T mestadels har åkt till Nöjet för att hon vart orolig för en annan tjej, åkt dit ensam.
Detta vet vi inte om det stämmer iofs.

En flaska med alkohol som hon skaffat sig efter krogbesöket då?
Eller klassikern att gömma den utanför stället för att sedan kunna fortsätta festa efter att Nöjet har stängt?
För jag tänker att man inte har med sig sprit TILL krogen iaf...

Det är Om man förvarar den i garderoben . Men jag tror inte det var sprit . Kanske vantar , mössa , reflexer , en extra tröja , cykellyse … sånt som man inte bryr sig om ligget kvar i en plastpåse som inte blir blöt .
Citera
2022-10-28, 15:13
Bannlyst
Citat:
Tänker att det verkar som att T mestadels har åkt till Nöjet för att hon vart orolig för en annan tjej, åkt dit ensam.

Eller klassikern att gömma den utanför stället för att sedan kunna fortsätta festa efter att Nöjet har stängt?

Några burkar öl har man ju haft med sig i cykelkorgen om man ska ut på fest, grunda med innan krogen, och sen trevligt att ha något på ev efterfest. Det får ju ligga i korgen medans man är inne på krogen. Var nog cider i påsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Dem är inte så unga egentligen . Är dem 19 och 21 ? Då skriver man inte till nån man är osams med . Det kanske man gjorde i 7-9 men inte i ”vuxen” ålder . Är det något du gör menar du ?

De räknas som unga vuxna. Jag kan väl med säkerhet påstå att jag har lite mer insikt och erfarenhet av det kvinnliga könet när det kommer till hur man beter sig i relationer om man säger så.

Ta det för vad du vill, men en kommentar på insta betyder inte att de är vänner.
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedkaparen
Hästar äter ensilage, runt balarna har man plast för att inte syre skall komma in och gräset börjar mögla. Borde vara ganska vettig emballage till ett lik. Finns möjlighet att JJ kan ha hunnit hämta en rulle plast i stallet på söndags morgonen?

Jaa, många små uppslag nu som leder fram till denna hästgård.......

Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Idag var JJ aktiv på snapchat-kartan, vid Jönköpings polishus (en vän har henne på snapchat, hen känner dock inte henne utan enbart festat tillsammans, hon har inget gott rykte i det umgänget, utan beskrivs som jobbig, cp, skum & klängig)
Antar det är polisen som kollar genom den och det är därför det står att hon är aktiv.

Troligen polisen, en anhörig till mig som dog under oklara omständigheter, jag såg på facebook när den dödes facebook var aktivt......då polisen kollade igenom, otäckt var det, dödsfallet var så "nytt" för mig.

Citat:
Jag funderar på varför man har en påse med sig till krogen...
Eller varför man har en påse med sig efter krogen...
Går man ut på krogen har man oftast en väska.
Jobbigt att dessutom ha en påse med sig som man skall lämna in i garderoben.
Om man skaffar sig en påse Efter krogen, vad kan det vara då?
Nån pressbyrå eller liknande vid Nöjet?
Det kan ju bara va en gammal plastpåse med ngr vantar i som hon kanske inte vart så rädd om som har legat kvar i cykelkorgen hela kvällen...
"Påsen" kan ju även ha varit hennes "väska" då många har en sån där "tygpåse" som väska...

Vad tänker ni om "påsen"

TT kanske skulle lämna något till den yngre tjejen hon letade efter? Kanske också det var viktigt för JJ att "ta hand" om påsen pga det.
Om påsen ligger kvar ute i regnet, kanske TT blev upptvingad till JJs lägenhet, TT hann inte greppa påsen, alternativt att TT bara skulle upp mycket snabbt i JJs lgh egentligen och lämnade därför påsen i cykelkorgen.....
Citera
Medlem
C.Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
En påse med andra skor t.ex., några som är mer lämpade att gå i ute i oktober. Det som talar emot är möjligtvis att det låg kvar i cykelkorgen.

Det kan ju ha varit dom "obekväma snyggskorna" som hon haft inne på nöjet som nu låg i påsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
MH och JJ kanske var ett par ???
Dem hade jävligt hett sex på olika ställen i lägenheten Efter att TT åkt hem . Därför öppnar dem inte när grannen ringde på .
Dem är ju väldigt kärleksfulla mot varandra på instagram .
Och MH är ju homosexuell & Jj säkert bi.
Så inte otroligt att dem låg med varandra .
Mycket förvirrande svarsinlägg från dig på min förklaring ang häktesgrunderna.
Hur kopplar du det du påstår om tjejerna till varför man blir häktad?
Citera
2022-10-28, 15:14
Medlem
LadyLaguns avatar
Jag lyssnar på podden nu. Kan skriva en sammanfattning efteråt ifall det sägs något nytt/intressant
Citera
2022-10-28, 15:14
Medlem
Nån mer än jag som får problem med podden efter 16 min? Den stoppar där…
Citera
2022-10-28, 15:15
Medlem
Citat:

Tror oxå att hon enbart åkte till krogen för oro om sin kompis som hon såg var där . Hon var ingen som hängt där tidigare . Utan hon var orolig för just denna tjejen hon pratade med chefen om .
och detta gjorde MH och JJ arga för att TT ska förstöra. Tror det handlar om knark från JJ och MH sida . JJ drogar mycket enligt vad många säger till mig . Alltså ett riktigt trash ?
Citera
2022-10-28, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Kan du länka? Hittar forfarande bara trailern

Den finns på Spotify med.
Citera
2022-10-28, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Tveksamt i en etta väl
Säkert trångt, svårt att döda nån tyst där
Var väl inte planerat, tjejer har sällan verktyg med, nån kökskniv kanske, eller om de stryper henne.
Borde blivit spår

Jo, kan bara hålla med.
Ev kan det vara ”semiplanerat”, att tanken på att ta T av daga föddes ute på krogen under kvällen, gammalt groll som blossade upp i samband med sprit/droger.
Och att de spelade att de hade blivit sams och lurade hem T till JJ.

Sedan kan det vara sunt att även ha i åtanke att de faktiskt kan vara oskyldiga.

Citat:
Ursprungligen postat av Kanonklas
Påminner om Aksersund detta fall.

Förutom att det är kvinnor inblandade som BO/GM så påminner väl inget om Askersund. Inte än iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in