2022-10-24, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Var väl inte så längesen de sökte efter den försvunne mannen på Gotland med just en likhund?

Då va de MP för polisen i Sverige har ingen likhund i tjänst, däremot har man krimsökhundar som spårar lik/narkotika/sperma/försvunna människor mm men dom markerar på allt sådant. En likhund markerar endast på döda människor inte annat och inte heller döda djur.
Citera
2022-10-24, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Då va de MP för polisen i Sverige har ingen likhund i tjänst, däremot har man krimsökhundar som spårar lik/narkotika/sperma/försvunna människor mm men dom markerar på allt sådant. En likhund markerar endast på döda människor inte annat och inte heller döda djur.

Det var absolut en likhund, men de fick samla ihop pengar till söket och det var dyrt.
Citera
2022-10-24, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemmein
Hon var tydligen på restaurangen i sällskap med flera personer.
Vilka personer ingick i detta sällskap??
Enligt uppgifter till Aftonbladet ska det ha varit bråkig stämning kopplat till det sällskap som kvinnorna ingår i.
Tove har tydligen även pratat med ägaren till restaurangen vid midnatt och varit orolig över sin yngre (flick)vän som hon inte kunde hitta.
Vem är denna (flick)vän?
Att Tove har bråkat med MGM och sedan gått hem till en av de personer för att "prata ut" verkar för mig helt osannolikt.
Tove och MGM var väl inte så goda vänner?

Ja de är mycket frågor man har. Någon som var med TT den kvällen borde ju ha rätt mkt info …
Citera
2022-10-24, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Skulle någon av mina familjemedlemmar försvinna skulle jag engagera mig maximalt i sökandet. Det tror jag är normalt. Inte ett tecken på skuld.

Min tanke också!! Jag skulle vara ute dag och natt och leta!!!
Citera
2022-10-24, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Utan att ha följt tråden, tänker jag att man kan ha flyttat cykeln genom att inte låsa upp den, utan enbart lyfta framhjulet. Sträckan var väl inte så lång? Man kan ta styret typ under armarna( armvecken).

Alternativt har man tagit/lånat nyckeln, men då kan fingeravtrycken även finnas på låset. Det borde det väl inte finnas?

I förhör kanske man frågar först hur man gick hem till JJ, och försöker få tjejerna att själva berätta så mycket som möjligt med öppna frågor. Om de berättar att TT själv ledde cykeln, alernativt cyklade på den och inget framkommer om att någon av de andra två varit inblandade i själva låsningen, kan det bli ett indicie.

En sådan detalj kan lätt missas när man är stressad och har gjort något så allvarligt. Om man är skyldig vill säga.

Cykeln kan vara helt avgörande och jag hoppas att polisen undersöker den mycket noga. Framför allt efter fingeravtryck. Har någon av MGM satt fingeravtryck på den till exempel så är det ju ett ganska starkt indicium.
Vem ställde upp cykeln, var och hur låg den innan den ställdes upp? Vad är det för typ av läs och varför satt det så konstigt? Fanns det skador på cykeln?
Platsen där den hittades är också intressant. I huset på Gränsgatan 16 bor tydligen en kille som har en koppling till Ts fotbollsklubb. Det finns 2 20-åriga killar på adressen. Kanske är det någon av dem.
Citera
2022-10-24, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Angel*na heter hon, kolla på TTs Facebook så har hon skrivit minst två inlägg på hennes sida 🙃
Fast du behöver väl ha TT som vän på fb om du ska kunna läsa hennes tidslinje?
Citera
2022-10-24, 10:04
Medlem
just_a_girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Jag tycker det är ett rätt så sjukt sammanträffande att adressen där Ts cykel hittas kan kopplas till en man som varit på ett event i höstas tillsammans med Ts fotbollslag. Känns alldeles för utstuderat för att vara en slump
Inte i höstas utan på lördagen samma dag som TT sedan gick ut på Nöjet och försvann. Killen i fråga skulle även vara på öppet hus dagen efter att TT försvann från kl. 12.00 och så även representanter från TT:s fotbollsklubb. Vet inte om han var med på öppet hus på söndagen men förmodligen då det annonserats så, hittar dock bara bilder i sociala medier på att ungdomarna var där på lördagen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Så det var endast JJ och Tove som lämnade krogen tillsammans?
De skulle hem till JJ för att prata ut och blev enligt JJ sedan sams igen.

Kan ju vara så att JJ gjorde något mot Tove längs vägen mot lägenheten som resulterade i Toves död.
JJ gömmer hastigt kroppen, tar sedan Toves telefon, nycklar och cykel. Cykeln tar hon för att snabbt komma från platsen ifall någon skulle gå förbi och se henne där. Ställer ifrån sig cykeln en bit från sin egen lägenhet för att den inte ska kopplas dit.

Tar sig sedan upp i sin egen lägenhet för att samla tankarna. I frustration över vad hon har gjort sparkar/slår hon i bord, väggar? Kanske det grannarna hörde.

Om hon har tillgång till Toves inlogg på telefonen skickar hon sms till Toves pojkvän för att köpa lite mer tid och lägga ut villospår.

Får i lägenheten kontakt med någon som hon kan låna bil av och rusar sedan snabbt ut ur lägenheten (det grannarna hör). Använder sedan bilen till att hämta kroppen och att sedan göra sig av med den. Ensam eller med hjälp av någon annan (MH).

Kan ju vara så att hon på egen hand orkade få in kroppen i bilen och att MH automatiskt blir misstänkt eftersom de håller ihop den kvällen och natten. Förmodligen har MH kunnat lämna sådana uppgifter som inte sätter sig själv på plats för när ett eventuellt mord skulle ha ägt rum. Däremot ger hennes uppgifter utrymme för att JJ skulle kunna ha något med Toves försvinnande att göra, då det finns en tidsperiod då MH inte var med.

TT s telefon befann sig ju i JJ s lägenhet så hon måste varit där om inte J snodde telefonen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Utmattningsdepression är inte vanligare bara för att man har en npf diagnos, dummaste jag hört.
Vem som helst kan drabbas ofta är det ambitiösa personer som jobbar mycket och har höga krav.

Inte för att det hör till tråden, men jo det är vanligare hos personer med NPF. Gör en snabb googling på tex npf och tjejer så får du fakta
Citera
2022-10-24, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Det var absolut en likhund, men de fick samla ihop pengar till söket och det var dyrt.

Polisen i sverige har ingen likhund, dom tar ej Helle betalt för att söka en försvunnen person. I de fallet kanske de va hunden zigge som en privatperson äger och brukar göra sök åt MP, va den hunden som fann Amelia. Problemet är att ägaren av den hunden kan inte gå in i hus/bostäder om han åker på uppdrag av privatpersoner/MP, har inte hört att polisen anlitar denna hunden vilket skulle krävas för att få gå in i mgm lägenhet.
Citera
2022-10-24, 10:09
Medlem
just_a_girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Vet du ifall det finns nån koppling mellan honom och MGM? Har dom varandra på sociala medier? Har TT honom som vän på sociala medier?

Detta är ett mycket intressant sammanträffande med tanke på att Toves cykel hittades utanför hans address. Varför blev cykeln placerad just där av alla ställen?
Har inte sett någon koppling i sociala medier. Vilket iofs inte behöver finnas om de nyss blivit bekanta.
Citera
2022-10-24, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Inte i höstas utan på lördagen samma dag som TT sedan gick ut på Nöjet och försvann. Killen i fråga skulle även vara på öppet hus dagen efter att TT försvann från kl. 12.00 och så även representanter från TT:s fotbollsklubb. Vet inte om han var med på öppet hus på söndagen men förmodligen då det annonserats så, hittar dock bara bilder i sociala medier på att ungdomarna var där på lördagen.

Har du tipsat polisen? Detta är ju anmärkningsvärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in