Citat:
Ursprungligen postat av
kebabmedpommes
Nej, det är inte bara jag. Det finns mängder av människor, experter inom många berörda områden, som tycker att bitcoins värde är ca 0.
Så vad säger det om vem som har rätt om priset har rasat 70% på ett år? Har jag mer eller mindre rätt nu? Du förstår ju, och bevisade själv nyss, att argument kring priset är helt poänglösa och tomma.
Du påstår att Bitcoin inte har ett värde och därför borde prissättas till närmare 0. Jag anser att du har fel, och att det objektiva marknadspriset är något som stöttar mig i den uppfattningen.
Du har inte hälften rätt bara för att Bitcoin tappat hälften av värdet från senaste ATH, det hoppas jag du förstår? Du behöver inte hålla med, men låt oss då vara eniga om att vara oeniga istället för att älta detta om och om igen.
Bitcoin har gått ner det senaste året, det är sant. Bitcoin har även gått upp flera tusentals procent de senaste 10 åren. Bitcoin har gått sidledes de senaste 5 månaderna. Och de senaste 2 veckorna har Bitcoin gått upp 15%.
Det handlar om perspektiv, inte bara att cherry picka en tidsram, när man försöker göra sin poäng. Försökt tänka på det är du snäll.