Citat:
Ursprungligen postat av
EsterAmin
Det finns mycket konstigt i denna historia, men något sådant sms finns inte beskrivet i FUPen (anmälan 2011). Inga sms finns återgivna med skärmdumpar utan allt är från deras minnen.
En konstig grej som inte verkar ha lyfts tidigare är den i sammanhanget korta tiden mellan CWs "good guys"-sms och hennes blogginlägg om att hon "nästan blivit våldtagen och drogad".
Sammanfattat: Några dagar efter att FV skrivit en krönika i Aftonbladet där han utser CW till Veckans babe (
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/WLgRVg/heath-ledger-sarbar-i-smyg) får han ett sms från CW där hon skriver att han är "one of the good guys". Detta sker i slutet av januari 2008.
Två månader senare bloggar CW "jag har nästan blivit våldtagen och drogad" samt "han drogade mig, jag är säker. Vaknade upp i hans säng av att ljuset stack i ögonen som värkte av baksmälla och ångest. Han hade klätt av mig, mer än så vet jag inte. Jag minns inget av natten, inte ett skit". Se
(FB) Skvaller om Cissi Wallin (Rubrik ändrad/Mod)
Man blir ju väldigt nyfiken på vad som hänt under dessa två månader, ett och ett halvt år efter händelsen, som gör att hon totalt bytt uppfattning.
På den tiden sparades smsen på mobilen så det som fanns var en gammal telefon från den tiden och från den telefonen citerade man sms som stod med i utredningen. Det är ju dessa sms dom svarar på i förhören men eftersom allt är borta från internet så finns det inte mycket att göra åt det nu. Virtanen skulle anmält henne för falsk tillvitelse direkt istället så allt kommit fram.
Det som hände var att han inte ville knulla henne mer. Då kom lögnen om våldtäkt som ett brev på posten.
Citat:
Ursprungligen postat av
crocodilelilo
Nix, finns inga sms av den karaktären som du påstår med i förundersökningen från 2011. För att du inte ska framstå som en lögnare vore det på sin plats att ta fram en trovärdig källa för ditt påstående.
Jo det finns det och har talats om sedan dess i förhör, på internet, i poddar och dokumentärer så du är redan en avslöjad lögnare som la dig i storyn förra veckan och inte vet någonting. Din agenda i tråden kan alla se så som jag sa passa dig. Tror du att något blir mindre sant för att rikemansfolk betalar för att scrubba bort det från internet? Det måste finnas 100000 svenskar som sett och läst om smsen, det fanns som sagt hundratals memes. Du förnekar solen din jävla dåre.