2022-10-28, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Nej. Jag har läst alla 10 000+ inlägg. Det är jag som författar sammanfattningarna.

Vi kan börja med din uppgift om att du har läst i tråden att tjejerna har setts i baksätet på bilen.
Ge EN källa på det? Ett inlägg räcker.

Det var ju i inlägget där det stod om detta.
Där skrev trådskaparen att han hade gått fram till en bil som igenimmad och sett två tjejer i baksätet .
Varför står dem stilla där annars när JJs pappa enligt tråden oxå var i Ilharjen då .
Men om det inte var i baksätet så ber jag om ursäkt .
JJ och TT var iaf i bilen enligt trådskrivaren . Ni hakar upp er och trycket ner små detaljer .
Mänskliga faktorn men huvudsaken är ju ändå att dessa två sågs i denna bilen ?
Citera
2022-10-28, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Vilken media står det i, kollat och ser ingenstans att det står något sånt?
Det är redan fastställt att det var gårdagens nyheter som skribenten återberättade.
Citera
2022-10-28, 09:08
Medlem
Citat:
Nej. Jag har läst alla 10 000+ inlägg. Det är jag som författar sammanfattningarna.

Vi kan börja med din uppgift om att du har läst i tråden att tjejerna har setts i baksätet på bilen.
Ge EN källa på det? Ett inlägg räcker.

Hade gett er det inlägget om jag orkat bläddra igenom alla sidor och hitta vem det var som skrev det .
Citera
2022-10-28, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Där skrev trådskaparen att han hade gått fram till en bil som igenimmad och sett två tjejer i baksätet .
Varför står dem stilla där annars när JJs pappa enligt tråden oxå var i Ilharjen då .
JJ och TT var iaf i bilen enligt trådskrivaren . Ni hakar upp er och trycket ner små detaljer .

Du ljög således. Som jag skrev.

Sluta upp med lögnerna och desinformationen är du snäll.
Citera
Medlem
Verendums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Det var jag som satt och filurade lite med en annan användare ungefär hur många bilder det kunde tänkas vara och att jag då uppskattade det till ca 15 om man har tur.
Vilket då betyder att de ändå har något de kanske kan gå på, vilket vore kanon.
Alltså bara rena spekulationer och höga tankar från mig och denne andre.
Så inget vi/jag sett stämmer.

Tack, och ja, jag mindes att det var en uppskattning men i mina ögon också en trolig sådan. Orkade bara inte leta åt det 100-tals sidor bak i tråden då det viktiga inte var det spekulerade antalet, bara att den personen jag citerade felaktigt påstod något annat.
Citera
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan1212
Jag tänkte inte ge mig in i diskussionerna här och den där poden måste ju va ganska världelös då de i stort sett omöjligtvis kan veta mer om de inte har en insiderkälla hos polisen.

Men jag ser 2 teorier hitills, Den trovärdigaste hittils är att tjejerna bragt Tove om livet i stundens hetta och på bågot vänster lyckats gömt kroppen kanske tom i nån vinds våning eller förådd i anslutning till bostaden. eller nån annan lägenhets grupp. Hade en kompis för massa år sen som han hade föråd och föråds nyckeln. Men vi kom in i allas förråd i området altså inte bara ett lägenhetskomplex utan flera då nyckeln till dörrarna till förråds delen tydligen va samma i hela området där han bodde.
Det där med mcdonalds kan vara så simpelt så de försöker skaffa alibi och uppträda som vanligt. Inför folk. Kroppen kan ju även vara bortförd med hjälp av familj osv. Ser inte det som osannolikt alls. Familjer ställer oftast upp även i dumma situationer då panik m.m kan vara en faktor. Eftersom de är häktade på sannolikhet så antar jag polisen har hittat något form av dna inne i bostade. blod hårtussar eller något annat dylikt.

Teori 2
Att hon lämnade lägenhet och blev snatchad på vägen hem på något sätt. Anser dock detta mindre troligt eftersom bråk har uppstått eller "något form av gräl" som jag anser redan är bekräftad uppgift och jag säger som Gw gillar inte slumpen att ett gräl/bråk uppstår och sedan att någon utomstående skulle sntacha eller ta hennes liv av daga.

Att de går och köper mat på mcdonalds för den som sa tidigare i tråden att mördare inte gör så. Bara i Sverige kan jag komma på massor av fall men de jag har i minnet just nu är iallafall 5 stycken mord som begåtts de senaste 10 åren där förövare /förövarna gått och tagit matbit och där om jag vill minnas rätt var faktiskt samtliga just Donken.

Och de som säger utomstående eller familj inte skulle hjälpa till är också en nidbild finns väldigt många fall där faktiskt kompisar,familj osv ställt upp pga av olika anledningar rädsla för de inblandade, eller bara för man vill hjälpa personen i fråga och att paniken att just ett brott uppståt och de inte är klartänkte m.m

Som sagt tror polisen är inne på rätt spår med flickorna tror de har mer än att bara de misstänktas historia låter ej trovärdig. Vet ej vad som sagts i polisförhör och har inga belägg men genom år av tidigare brottsmål så brukar polisen faktis ha mer än vad vi civila tror.

Men visst jag utesluter absolut ingenting men jag gillar inte de faktum att ett gräl har uppstått och sedan slumpen att någon annan utanför denna cirkel tagit henne ur daga.

Syftet med donken besöket var nog inte för att stilla hunger, nej, hon ville visa upp sig så fort som möjligt efter dådet
Citera
2022-10-28, 09:11
Medlem
Citat:
Hade gett er det inlägget om jag orkat bläddra igenom alla sidor och hitta vem det var som skrev det .

Jag har läst samtliga inlägg. Har inte sett något om baksäte.

Inte heller när jag använder "sök-funktionen" finns "baksäte" eller "baksätet" på det sätt som du påstår.

Du far med lögner och desinformation sedan ditt första inlägg.
Citera
2022-10-28, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Brukar man knacka på bilar med immiga rutor? Vad sa JJ och MH? Är det ett ställe folk i Vetlanda åker till för spännande sex?

Här är inlägget . Står inget om baksätet . Men att dem satt i denna bilen .
Och att någon sett pappa till JJ på Ilharjen
Citera
2022-10-28, 09:13
Medlem
Uppdatering senaste 24 timmarna:
Nya sökinsatser från polis och räddningstjänst i närheten av JJ:s pappas hem

Hallonfiskens rapport:
10:05: Polisen är och söker hos markgranne till JJs pappa i detta nu. Tillhör en gård på ca 300 hektar. Området är nära där man gjort tidigare polisinsats/sök.
14:40: Poliser är kvar i samma område, men har förflyttat sig till annan plats i närheten.

- Vid lunchtid såg SVT:s reporter fyra polisbilar i området.
- Aktuellt område; Skurebo. Vid Föshultasjön. Bland annat 2 hundförarbilar. (Sweetlemmy)
Polisen:
- Bekräftar att man genomför efterforskningsåtgärder
- Polisen har flera platser där sökinsatser är planerade.
- Man spärrar av i samband med sitt arbete, eftersom man vill jobba ostört utan att allmänheten kan gå för nära.
Sökinsats vid Föreda Kvarndammen:
14:22: Åkte precis förbi Föreda kvarndammen, där stod polisen på rastplatsen och gick även runt med hund i skogen/diket vid vägen. (Källa: Bluegypsy) Ligger norr om staden. Ett område man genomsökte mycket i början av försvinnandet.

-------------------------------------------
Domstolshandlingar
(Cred till BillBass)

Dagboksblad 221027

Häktningsprotokoll
Häktningsprotokoll MH
Häktningsprotokoll JJ

Förordnanden Frivården
Innehåller även belastningsregister/häktningsframställan/protokoll

Förordnande Frivården personutredning MH
Förordnande Frivården Personutredning JJ

Förordnanden Rättsmedicinalverket P7 (sk liten sinnesundersökning)
Innehåller även belastningsregister/häktningsframställan/protokoll, samt HELT MASKAD häktningspromemoria (därav 115 sidor). Har scannat igenom den maskade delen och de verkar inte missat att maska något innehåll. Man kan se att det är några olika PM, förhör och bildbilagor bara.

Förordnande P7 MH
Förordnande P7 JJ
https://anonfiles.com/65LbGeEby3/Eksj_TR_B_1877-22_Aktbil_28_Sekretess_pdf
-------------------------------------------
Rumäner hämtade av polis
1 möjligtvis 2 rumäner har blivit hämtade av polisen från en arbetsplats i en närliggande ort. Detta ska vara kopplat till ”fallet Tove”. Detta skedde för ett par dagar sedan. Har flera säkra källor på detta. Både från den berörda arbetsplatsen och individer i Vetlanda. (Skriver Balleblongfjong)
JJ har setts på Dollar Store under söndagen:
JJ ska ha setts på Dollar store under söndagen. Polisen hämtade in videomaterial på området tisdagen 2 dagar efter. (Skriver Loxxor).
Podd om fallet:
Länk trailer: Trailer: https://podcasts.apple.com/se/podcast/trailer/id1651864932?i=1000584122565
Länk: https://podcasts.apple.com/se/podcast/f%C3%B6rsvunnen/id1651864932

Grannen (WN, som bor dörr-dörr med JJ): "Jag hör på natten att det slogs, eller att någon tog typ en hammare och spikar i en spik så är det kanske några sekunder mellan. Han hade ju skjutsat min granne den natten efter dunsarna."
Polisen om hämtningar och förhör:
Flera personer har tagits in till förhör. Vissa vittnen har blivit kallade upp till 4 gånger. (AB 28 okt)
Rättelse:
PF ( annan boende i huset) jobbar som vakt, inte sonen till familjen under JJ's lgh.
Rykten om att folk har blivit drogade på Nöjet den aktuella kvällen:
Däremot har jag hör rykten från flera håll att folk ska ha blivit drogade på nöjet denna kväll, och att droger över lag verkar florera ganska fritt både på Nöjet och i Vetlanda överlag. (Skriver Seaside0099).
Citera
2022-10-28, 09:14
Medlem
Citat:
Här är inlägget . Står inget om baksätet . Men att dem satt i denna bilen .
Och att någon sett pappa till JJ på Ilharjen

Som sagt; du ljög. Inget om baksäte, som du påstod.

Vad vi i tråden ifrågasatte var din uppgift om baksäte. Inte om att de satt i bilen. Du hittar på uppgifter i var och vartannat inlägg.
Senast redigerad av GrevenFB 2022-10-28 kl. 09:16.
Citera
2022-10-28, 09:14
Medlem
Citat:
Jag har läst samtliga inlägg. Har inte sett något om baksäte.

Inte heller när jag använder "sök-funktionen" finns "baksäte" eller "baksätet" på det sätt som du påstår.

Du far med lögner och desinformation sedan ditt första inlägg.

Nej det gör jag INTE!
sluta hoppa på mig för allt jag skriver . Kommer snart maila varenda en av moderatorerna. För det är påhopp ni gör på mig .
Inte ok någonstans
Citera
2022-10-28, 09:15
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Alla detaljer är viktiga, du minns fel/tolkar fel ofta. Vänligen sluta gör inlägg. Du förvirrar oss andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in