2022-10-28, 08:37
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigredesuede
Jag vet inte om Krim e på plats. Det står i media att ett hus är avspärrat utanför. Det är i nye. Vill inte säga mer än så men går enkelt att googla fram hennes koppling dit..

Det räcker med att läsa Del 4 av sammanfattningen som är länkad i första inlägget i denna tråden så står det beskrivet om JJs koppling till huset i Nye. Ingen hemlighet direkt.
Citera
2022-10-28, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Vad får mig att tro tvärtemot alla andra att hon lever? Jag är inte naiv eller korkad, sannolikheten borde vara försumbar att hon gör det, men någonting med allt pockar på den tanken.
Precis som det brusade i bakhuvudet på mig en hel vecka det där med hennes samtal med barlkillen och hon sa sig vara orolig för någon, sen slog det ju mig att jag sett den där ”fråga efter Frida kampanjen”
Jag fattar att det låter osannolikt att hon lever, samtidigt kan jag riktigt komma på och nästan se henne i nån källare ödehus munkavlad i nån sportbag typ, vad gör detta, vilka referenser och slutsater har mitt undermedvetna dragit?
Är det från nån film, bok, nåt kriminalfall?
Jag får den där märkliga feelingen ”men skynda på för fan att hitta henne innan det är för sent” som om jag sett eller hört filmen storyn förut, förstår ni hur jag menar?
Menar inte att trolla eller gagga, är uppriktig i min undran om ni kan hjälpa mig att förstå varför jag känner detta så starkt.

Jag har skrivit länge att jag tror hon lever . Hon är bortförd . Eller borta av egen fri vilja
Citera
Medlem
Vet inte om det är viktigt, men gått igenom hela det där kontot JJs gamla klass har på insta, och det är ändå lite spännande att hon är så otroligt anonym där; bara med på dom uppdrag som kräver att hela klassen är med (plus det där hon beställer en Johanna). Här är hon med några gånger om nån vill höra henne säga sitt efternamn dock.

https://www.instagram.com/tv/CPsmCk7H-KY/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Citera
Medlem
Citat:
Jag vet inte om Krim e på plats. Det står i media att ett hus är avspärrat utanför. Det är i nye. Vill inte säga mer än så men går enkelt att googla fram hennes koppling dit..

Står inget om att ett hus i Nye ska vara avspärrat just nu. Inget i riksmedia eller lokalmedia. Säker på att du inte förväxlar med den avspärrning som skedde igår?
Citera
2022-10-28, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
TT

För allas vetskap i tråden. Och för att hålla all desinformation och lögner på ett minimum.

Sammanställning av modig39's alla lögner och desinformation:
Modig39 påstår" i sista samtalet med pojkvännen uppfattade inte han henne orolig utan som ”vanligt”. "
Svar: Finns inga uppgifter i media, polis eller i tråden som styrker det du påstår. Däremot; vid samtalet 02 ska pojkvännen inte ha uppfattat att något var annorlunda med henne.
Modig39 påstår: JJ's bil är vinröd
Svar: FEL. Bilen är röd, vanligt röd.
Modig39 påstår: TT har jobbat som vikarie på Brinellgymnasiet.
Svar: Finns inget som styrker detta. Dessa anställer inte vikarier, spec inte år 3 som du påstår. Tove jobbar på en låg/mellanstadieskola. Innan dess Höglandssjukhuset. Bekräftat av flertalet i tråden.
Modig39 påstår: folk säger att de har sett MH+JJ i baksätet i en bil vid Illharjen
Svar: Finns inga uppgifter i media, polis eller i tråden som styrker eller skriver det som du påstår om att det var i baksätet.
Modig 39 påstår: att folk i tråden säger att häktnings-PM innehåller 150 st foton.
Svar: INGEN i tråden har påstått det som det.
Modig39 påstår: bilden i Aftonbladet är "Anna" och att hon setts på Brinellgymnasiet
Svar: Bilden är på Aftonbladets reporter.
Därtill har du förvrängt GW:s ord å det GRÖVSTA.
Citera
2022-10-28, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan1212
Jag tänkte inte ge mig in i diskussionerna här och den där poden måste ju va ganska världelös då de i stort sett omöjligtvis kan veta mer om de inte har en insiderkälla hos polisen.

Men jag ser 2 teorier hitills, Den trovärdigaste hittils är att tjejerna bragt Tove om livet i stundens hetta och på bågot vänster lyckats gömt kroppen kanske tom i nån vinds våning eller förådd i anslutning till bostaden. eller nån annan lägenhets grupp. Hade en kompis för massa år sen som han hade föråd och föråds nyckeln. Men vi kom in i allas förråd i området altså inte bara ett lägenhetskomplex utan flera då nyckeln till dörrarna till förråds delen tydligen va samma i hela området där han bodde.
Det där med mcdonalds kan vara så simpelt så de försöker skaffa alibi och uppträda som vanligt. Inför folk. Kroppen kan ju även vara bortförd med hjälp av familj osv. Ser inte det som osannolikt alls. Familjer ställer oftast upp även i dumma situationer då panik m.m kan vara en faktor. Eftersom de är häktade på sannolikhet så antar jag polisen har hittat något form av dna inne i bostade. blod hårtussar eller något annat dylikt.

Teori 2
Att hon lämnade lägenhet och blev snatchad på vägen hem på något sätt. Anser dock detta mindre troligt eftersom bråk har uppstått eller "något form av gräl" som jag anser redan är bekräftad uppgift och jag säger som Gw gillar inte slumpen att ett gräl/bråk uppstår och sedan att någon utomstående skulle sntacha eller ta hennes liv av daga.

Att de går och köper mat på mcdonalds för den som sa tidigare i tråden att mördare inte gör så. Bara i Sverige kan jag komma på massor av fall men de jag har i minnet just nu är iallafall 5 stycken mord som begåtts de senaste 10 åren där förövare /förövarna gått och tagit matbit och där om jag vill minnas rätt var faktiskt samtliga just Donken.

Och de som säger utomstående eller familj inte skulle hjälpa till är också en nidbild finns väldigt många fall där faktiskt kompisar,familj osv ställt upp pga av olika anledningar rädsla för de inblandade, eller bara för man vill hjälpa personen i fråga och att paniken att just ett brott uppståt och de inte är klartänkte m.m

Som sagt tror polisen är inne på rätt spår med flickorna tror de har mer än att bara de misstänktas historia låter ej trovärdig. Vet ej vad som sagts i polisförhör och har inga belägg men genom år av tidigare brottsmål så brukar polisen faktis ha mer än vad vi civila tror.

Men visst jag utesluter absolut ingenting men jag gillar inte de faktum att ett gräl har uppstått och sedan slumpen att någon annan utanför denna cirkel tagit henne ur daga.
Teori 2 hade kunnat vara trovärdig om mgm och Tove inte hade bråkat och även varit osams en längre period och om det inte hade hörts massa dunsar från lägenheten.
Dessa omständigheter gör teori 2 väldigt osannolik.
Citera
2022-10-28, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Vet inte om det är viktigt, men gått igenom hela det där kontot JJs gamla klass har på insta, och det är ändå lite spännande att hon är så otroligt anonym där; bara med på dom uppdrag som kräver att hela klassen är med (plus det där hon beställer en Johanna). Här är hon med några gånger om nån vill höra henne säga sitt efternamn dock.

https://www.instagram.com/tv/CPsmCk7H-KY/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Edit: t.ex. en gång med 12 sekunder kvar av klippet, och en gång med prick 1 minut kvar.
Citera
2022-10-28, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Står inget om att ett hus i Nye ska vara avspärrat just nu. Inget i riksmedia eller lokalmedia. Säker på att du inte förväxlar med den avspärrning som skedde igår?

Asså, jag håller ingen mediabevakning på det här fallet längre för det kommer ändå inte fram ngt nytt, har snappat upp igår att ett hus är avspärrat och tänkte upplysa om att det är i nye
Citera
2022-10-28, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borjeBandit
Någon adress på detta hus?

Det har jag tyvärr inte.. Vet bara att det är i Nye, sen vilket hus det rör sig om vet jag inte
Citera
2022-10-28, 08:50
Medlem
Citat:
Asså, jag håller ingen mediabevakning på det här fallet längre för det kommer ändå inte fram ngt nytt, har snappat upp igår att ett hus är avspärrat och tänkte upplysa om att det är i nye

Igår var det avspärrat ja, det stod även om det i Expressen och Vetlanda Posten. Om det är den händelsen du menar så var det igår.
Citera
2022-10-28, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verendum
Det finns ett inlägg länge bak hur de har uppskattat antalet bilder i dokumentet. Men bilderna är täckta då det fortfarande råder förundersökningssekretess.

Så det är heller inget som är bekräftat, men det är från någon som faktiskt läst dokumentet till skillnad från dig, och det är långt ifrån det antal du slänger ur dig.

Det var jag som satt och filurade lite med en annan användare ungefär hur många bilder det kunde tänkas vara och att jag då uppskattade det till ca 15 om man har tur.
Vilket då betyder att de ändå har något de kanske kan gå på, vilket vore kanon.
Alltså bara rena spekulationer och höga tankar från mig och denne andre.
Så inget vi/jag sett stämmer.
Citera
2022-10-28, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Igår var det avspärrat ja, det stod även om det i Expressen och Vetlanda Posten. Om det är den händelsen du menar så var det igår.

Mig veterligen så har det inte stått att det är i nye, men det kanske det har gjort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in