2022-10-28, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Jag tror polisen har ett gediget arbete framför sig! Jag tror det måste komma ut konkreta sanningar i form av en pressträff. Så alla vet vad som har hänt , skrivit och sagts. Så man kan starta om från början. Nu är allt huller om buller .

Hört talas om förundersökningssekretess?
Citera
2022-10-28, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigredesuede
Hej alla.
Vet inte om ni vet det men det är ett hus i Nye som är avspärrat, har precis fått reda på. JJ har ju kopplingar dit.
Har även fått reda på att JJ betett sig hemskt mot sina vänner och att MH var den enda som orkade med henne.
"Anna" verka också orka med henne. Enligt "Anna" va det JJ, MH och en annan tjej som drog ut. Fast man kanske drar ut och festar med någon man inte orkar med.
Citera
2022-10-28, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chandler Bing
Hur ofta hörs förhör när man sitter häktad? Flera gånger per dag eller?

Olika.

De första 2-3 förhören brukar oftast vara längre och ske 2-3 per dag.
Sedan hålls kompletterande förhör med tiden; dessa brukar vara kortare och inte lika många.

Det är inte förhör 9-17 så att säga. Tjejerna har mycket ensam tid.
Citera
2022-10-28, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
har inte haft tid att följa tråden, bara läst sammanfattningar.

Är det bara JJ som är misstänkt GM nu eller är det fortfarande MH också?

Varför tror vissa att JJ pappa är inblandad?

Varför var Tove och de 2 MGM osamns??

Vem är hon som intervjuades i Aftonbladet och troroch hennes vänner som är häktade är oskyldiga?? verkar empatistörd!! sa ingenting om Tpve
Hon fick inga frågor om Tove. Har aldrig blivit intervjuad, men hade jag blivit intervjuad för första gången hade jag antagligen bara svarat på frågorna jag fick.
Citera
2022-10-28, 08:24
Medlem
Citat:
Hej alla.
Vet inte om ni vet det men det är ett hus i Nye som är avspärrat, har precis fått reda på. JJ har ju kopplingar dit.
Har även fått reda på att JJ betett sig hemskt mot sina vänner och att MH var den enda som orkade med henne.

Tack för info. Är det mycket polis på plats? Kriminaltekniker också? Vilka kopplingar har JJ till huset i Nye?

Står inget i media än så länge.
Citera
2022-10-28, 08:24
Medlem
Känns ändå som att mer & mer börjar lossna.
Citera
2022-10-28, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolsgame
Usch detta är så sorgligt och tragiskt. Hoppas varje dag att dom hittat henne 😢
Om hon nu är död… så kanske hon är nedgrävd nånstans? Då blir det väl omöjligt att hitta henne om inte någon av de misstänkta erkänner snart.

Och alla som säger att ”tjejerna kan inte ha dödat henne”… Alla blev ju chockade när Jonna styckade L. Hon var ju så ”liten”.
Tjejer kan också.

Citat:
Ursprungligen postat av Chandler Bing
Hur ofta hörs förhör när man sitter häktad? Flera gånger per dag eller?

Det är väldigt olika!! Det beror på vad man är misstänkt för och om det är viktigt för polisen att få information från den häktade.
Rör det sig som i detta fall att det finns fog för att offret kan vara vid liv så skulle jag tro att de förhörs ganska ofta då det kan betyda att ett liv kan räddas.

Sen kan det vara så att polisen låter den häktade våndas lite och struntar i att förhöra under en längre tid just för att de vill att den häktade ska få liksom jäsa och mogna innan de plockar frukten" information"
Citera
2022-10-28, 08:29
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan1212
Som sagt jag utesluter ingenting , men tillrätavisa mig men de är väl "På sannolika skäl misstänkta" det är om jag inte minns fel den högsta misstanke graden innan åtal ?
Är lite trött nu efter ha läst igenom tråden hela natten. Men som sagt jag utesluter ingenting men tror polisen har rätt misstänkta här och mer kött på benen än vad många andra tror. Sedan visst polisen kan ha fel osv.

Japp de är misstänkta på sannolika skäl.

Själv är jag som jag nämnt tidigare ganska övertygad om att polisen har hittat färska spår efter TT i JJ:s lägenhet, men har problem med att knyta spåren till en brottslig handling. Vad detta är för spår vet bara polisen, JJ och möjligen MH.

Jag hoppas innerligt att polisen kan få fram mer konkret i bevisväg innan omhäktningsförhandlingarna den 3:e.

Min teori är att JJ är den som har varit aktivt delaktig i brottet, och att MH har varit passivt delaktig - alltså hjälpt till med att undanröja bevis och dylikt, samt såklart skyddande av brottsling. Om det är någon av dessa två som sitter med tillräckligt våldskapital till att ha ihjäl någon så tror jag mer på att det är JJ än att det skulle vara MH.
Citera
2022-10-28, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Tack för info. Är det mycket polis på plats? Kriminaltekniker också? Vilka kopplingar har JJ till huset i Nye?

Står inget i media än så länge.

Jag vet inte om Krim e på plats. Det står i media att ett hus är avspärrat utanför. Det är i nye. Vill inte säga mer än så men går enkelt att googla fram hennes koppling dit..
Citera
2022-10-28, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ni som har koll på åtelkameror, tömmer man dessa på plats? Eller via 4g hemifrån?
Simkort i kameran som skickar foto till mailen.
Även minneskort i kameran.
Mina kameror funkar så sen finns det modernare kameror som skickar till molnet.
Är surfen slut på simkortet eller ingen mottagning så fastnar fotot på minneskortet men skickas inte på mailen.
Citera
2022-10-28, 08:32
Medlem
KaptenVintergatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
GW sa att det är extremt ovanligt och nästintill omöjligt att två kvinnor dödar nån och lyckas få bort alla bevis . Det kräver ett helt nytt mönster . GW tror inte på att gmg kan ha lyckats själva vad jag kan förstå . Eller alls skyldiga.

Så sa han aldrig !
Citera från expressen:

https://www.expressen.se/nyheter/gw-om-tove-valdigt-ovanliga-omstandigheter/

-Det är ovanligt. Det bryter ett mönster och när mönstret bryts faller all min statistik som jag brukar ha att bygga mina slutsatser på. Nu har jag ingen sådan för det här är så ovanliga gärningsmän i så fall. Det finns inget underlag att ta till att jämföra med och då blir det osäkert. De har börjat bråka förmodligen – om det är brott bakom. Men jag vill inte utesluta att det finns alternativ med tanke på de som sitter häktade.
Citera
2022-10-28, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Känns ändå som att mer & mer börjar lossna.

Citat:
Jag vet inte om Krim e på plats. Det står i media att ett hus är avspärrat utanför. Det är i nye. Vill inte säga mer än så men går enkelt att googla fram hennes koppling dit..

Var i media? Står inget på varken AB, Expressen eller Vetlanda Posten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in