Citat:
Ursprungligen postat av
hejsan1212
Som sagt jag utesluter ingenting , men tillrätavisa mig men de är väl "På sannolika skäl misstänkta" det är om jag inte minns fel den högsta misstanke graden innan åtal ?
Är lite trött nu efter ha läst igenom tråden hela natten. Men som sagt jag utesluter ingenting men tror polisen har rätt misstänkta här och mer kött på benen än vad många andra tror. Sedan visst polisen kan ha fel osv.
Japp de är misstänkta på sannolika skäl.
Själv är jag som jag nämnt tidigare ganska övertygad om att polisen har hittat färska spår efter TT i JJ:s lägenhet, men har problem med att knyta spåren till en brottslig handling. Vad detta är för spår vet bara polisen, JJ och möjligen MH.
Jag hoppas innerligt att polisen kan få fram mer konkret i bevisväg innan omhäktningsförhandlingarna den 3:e.
Min teori är att JJ är den som har varit aktivt delaktig i brottet, och att MH har varit passivt delaktig - alltså hjälpt till med att undanröja bevis och dylikt, samt såklart skyddande av brottsling. Om det är någon av dessa två som sitter med tillräckligt våldskapital till att ha ihjäl någon så tror jag mer på att det är JJ än att det skulle vara MH.