2022-10-27, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Om jag inte bodde i SE1 och vet att du har helt fel så skulle jag skratta åt dig. Nu gråter jag bara. Hur jävla fördummat okunnig kan man vara. Du tar priset.
Du bor i Umeå, du bor inte i SE1 du bor i SE2. Vem var okunnig menar du? Jag bor i SE1.
Citera
2022-10-27, 23:49
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Varför skulle jag inte stödja att lägga ner dom dyra kärnkraftsreaktorerna som norrlänning? Jag har inte tänkt subventionera ytterligare kraftutbyggnad i Sverige när vi har all energi som behövs redan här uppe i Norrland. Ni får helt enkelt flytta om ni vill ha lägre priser. Det är bra att det börjar kosta vad det verkligen borde kosta att bo i det efterblivna Sverige. Flytta till Norrland om ni vill ha lägre omkostnader, precis som Europas industrier gör just nu.
Du har uppenbarligen förstånd i nivå med Märta Stenevi och Annika Strandhäll.

Hybrit-projektet tror du och miljömupparna kan byggas med... vindkraft. Det skulle krävas en vindkraftspark av Blekinges storlek enbart för det. Och då får de vänta med att valsa tills det blåser.

Industrier... Facebook erbjöds lokaliseringsbidrag och rabatt på energiskatt och konsumerar nu 1% av landets el i en byggnad som sysselsätter 10 fastighetsskötare.

Du är ett bra exempel på levande komik.
Citera
2022-10-27, 23:52
Medlem
Citat:
Du bor i Umeå, du bor inte i SE1 du bor i SE2. Vem var okunnig menar du? Jag bor i SE1.

Tillhör inte SE1 samerna?
Citera
2022-10-27, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Du har uppenbarligen förstånd i nivå med Märta Stenevi och Annika Strandhäll.

Hybrit-projektet tror du och miljömupparna kan byggas med... vindkraft. Det skulle krävas en vindkraftspark av Blekinges storlek enbart för det. Och då får de vänta med att valsa tills det blåser.

Industrier... Facebook erbjöds lokaliseringsbidrag och rabatt på energiskatt och konsumerar nu 1% av landets el i en byggnad som sysselsätter 10 fastighetsskötare.

Du är ett bra exempel på levande komik.

Norrlänningar ligger så långt före i sin teknik och tänkande än er svenskar, det syns tydligt. Det behövs bara mellan 1000-2000 av de nyaste vindkraftsverken för att få allt som behövs till LKAB.
Det är därför även LKAB byggt nyligen världens första vätgaslager där de ska kunna lagra 1-2 veckors vätgas till sin produktion om det inte blåser. Därmed har man skapat lagrad flytande vind och löst problemet med vindkraftverkens intermittenta kraft.
Citera
2022-10-27, 23:53
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Tillhör inte SE1 samerna?

Finns samer så långt ner som till Dalarna vad troru själv?
Citera
2022-10-27, 23:53
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Bidragsberoende? I vilken verklighet lever ni svenskar i egentligen? Norrbotten och Västerbotten har absolut lägst arbetslöshet i Sverige. Den är mer än hälften så låg som i Sverige. Det är ni svenskar som är jävla bidragstagare som lever på oss norrlänningar och våra resurser!
Just fina drömmerier. Bara att ta en titt på listan för kommunala utjämningen för att se hur det ligger till. Norrlandskommuner och s.k. utsatta områden är svarta hål vad gäller skattekraft.
Citat:
Vindeln 27 532
Haparanda 27 836
Norsjö 27 837
Bräcke 28 012
Lessebo 28 046
Arjeplog 28 291
Strömsund 28 752
Överkalix 29 038
Storuman 29 063
Högsby 29 189
Filipstad 29 371
Hällefors 29 634
Berg 29 645
Ragunda 30 172
Vilhelmina 30 821
Sorsele 31 199
Övertorneå 31 498
Bjurholm 31 969
Dorotea 31 983
Pajala 32 999
Åsele 33 769
https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Offentlig-ekonomi/kommunal-ekonomi/kommunala-utjamningssystemet/?graph=/25330/1/all/
Citera
2022-10-27, 23:55
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Bor mer bidragsslödder i din del utav landet... Norrländsk industri byggde folkhemmet något som tycks glömmas.
Ja, nu bor det importerat slödder i södra Sverige och inhemskt slödder i norra Sverige. Slöddret röstar rödgrönt.
Citera
2022-10-27, 23:56
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Ja jag bor i SE1 på gränsen mellan Skellefteå och Umeå. Vill inte vara för precis, men är från Umeå ursprungligen.
Citera
2022-10-27, 23:57
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kortburkskoma
Vi kanske skulle behålla intäkterna som produceras i Norrland då istället för att det ska stjälas av staten. Malmen, skogen och vattenkraften. Så kan ni ju prova gå runt på en ekonomi baserad på att folk går på espresso house där nere.
Ja. Norrland får gärna bli ett Venezuela för mig. Södra Sverige kan bygga kärnkraft.
Citera
2022-10-27, 23:58
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ja, nu bor det importerat slödder i södra Sverige och inhemskt slödder i norra Sverige. Slöddret röstar rödgrönt.

Vi säger så... är det ett återkommande tema med att vara obildad i Södra Sverige?

Ni har alltid haft mer folk därav har ni alltid varit avgörande vilken regering som ska sitta i riksdagen... och ni röstar så jävla rödgrönt det bara går...

Så det är mycket inhemskt slödder hos er.
Citera
2022-10-28, 00:00
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Norrlänningar ligger så långt före i sin teknik och tänkande än er svenskar, det syns tydligt. Det behövs bara mellan 1000-2000 av de nyaste vindkraftsverken för att få allt som behövs till LKAB.
Det är därför även LKAB byggt nyligen världens första vätgaslager där de ska kunna lagra 1-2 veckors vätgas till sin produktion om det inte blåser. Därmed har man skapat lagrad flytande vind och löst problemet med vindkraftverkens intermittenta kraft.
Haha, när el omvandlas till vätgas för att åter omvandlas till el så försvinner 2/3 av energin.

Du har som sagt ett intellekt helt i nivå med Stenevi och Strandhäll.
Citera
2022-10-28, 00:00
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ja. Norrland får gärna bli ett Venezuela för mig. Södra Sverige kan bygga kärnkraft.

Japp tar ju några år innan ni får den i bruk ska ni elda fram tills dess för eran elförsörjningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in