2022-10-27, 19:56
Medlem
Raven666s avatar
200 timmar i häkte utan att polisen fått svar på alla frågor...

De båda misstänkta har suttit häktade i mer än åtta dygn nu om jag räknat rätt och därmed cirka 200 timmar. Att sitta ensam i en cell utan några andra kontakter än med häktespersonal och poliser som förhör dem borde ha gjort att någon av de två "fått nog" och berättat det som polisen vill veta - det vill säga var Tove finns om de hade vetat det. Betänkt att det inte är några "tuffa" och förhärdade gängkriminella som sitter där utan två unga personer med tämligen obefintligt kriminellt förflutet även det framkommit uppgifter om att den ena eventuellt gjorde sig skyldig till försök till mordbrand. (Har jag förstått det sista rätt?)

Vad vet vi egentligen?
1. De tre träffades ute och ett bråk uppstod.
2. De gick hem till en av de två häktade.
3. I den lägenheten har det hänt något, förmodligen rätt våldsamt, eftersom en granne reagerade och gick och knackade på.

Sedan vet vi inte mer och de båda häktade kanske inte heller vet mer. Om de säger till polisen att Tove lämnade lägenheten och att de inte vet vad som hände henne sedan så kan det faktiskt vara så att det stämmer. Då kan polisen upprepa den frågan hur många gånger som helst och påtala att de tror att de båda häktade ljuger, och de båda kan då i sin tur bara upprepa att de inte vet.

Jag har också svårt att tro på de spekulationer att någon hjälpt dem att röja undan en död kropp, eftersom då hade det, som jag ser det, också kommit fram efter dessa 200 timmar i häkte.

Jag har själv svårt att egentligen tro att Tove lämnade den här lägenheten där de befann sig efter ett slagsmål, kanske svårt misshandlad, och att hon sedan råkade ut för någon eller några andra personer som utsatte henne för något ännu värre.

Jag tror också att polisen har svårt att tro att någon annan kan ligga bakom Toves försvinnande än de båda misstänkta. Men jag befarar att det kan ha fört med sig att polisen lagt alla ägg i samma korg och släppt alla andra eventuella spår. Poliser gör ju som bekant bort sig ibland...

Det skulle ju inte vara första gången häktade personer visar sig inte vara skyldiga till det som de anklagats för. Och efter att de här två har suttit de här 200 timmarna i så börjar jag luta åt att det faktiskt är så. Därmed växer också tanken att det faktiskt kan vara så det är någon eller några andra personer som gjort något mot Tove. Egentligen känns det som för mycket deckare över ett sådant scenario men verkligheten överträffar ju faktiskt dikten från gång till annan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Kommer åklagaren väcka åtal även om ingen kropp hittas? Vad tror ni?

Den 3? Nja han begär nog dom omhäktade, beroende på vad för nytt dom hittat?
Citera
Medlem
De misstänkta har eventuellt fraktat ut kroppen ur lägenheten men misslyckats med att göra sig av med offrets mobiltelefon?! Varför?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Snyggt jobbat, den sista Förordnande P7 JJ strular åtminstone här, stannar på 99%

Vart ser man det? Har läst och läst och läst men ser ingenstans det står 99%
Citera
2022-10-27, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Missat vad du svarar på men antar ni skriver om helvetes håla?

Tveksamt om kroppen skulle vara där. Från lämnhult får man gå långt genom kohage och från Trollebo är det också svårt att ta sig fram.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheea
Mobilen kvar ja!
JJ umgås i drogmiljöer. Nöjet sägs drogning förekomma, både eget intag och för att droga någon ovetande?!
Kan JJ och MH på jävelskap bjudit TT på spetsad drink först på Nöjet och sen en riktigt farlig blandning hemma hos JJ? JJ vill gärna läxa upp den irriterande lilla läkarstudenten (som kommit mycket längre än hon själv, som kanske t o m hade sökt in och inte kommit in på läkarlinjen).
En som gått natur kanske inte har som dröm att jobba som elevstödjare (var det så att JJ hade rött bra gymnasiebetyg)?
Efter några livsfarliga cocktails som var menade som skämt kanske TT tuppar av/avlider?
Om det här med droger är sant, kan det vara så att JJ/MH har dragit in en tredje ung tjej in i drogträsket och det var det som TT var orolig över den kvällen? JJ/MH lurade med TT till lägenheten genom att påstå att denna tjej var där. TT litade på de eftersom de ändå varit vänner tidigare. De skulle skrämma henne men 'råkades' döda henne när TT sa emot och hotade med anmälan?

Skulle också förklara varför TT slutade vara med i kompisgänget: hon var skötsam och höll sig borta från droger.
Citera
Medlem
Ska bli spännande att se vad P7 visar. Helt ofattbart ifall det visar sig att MGM har antisocial personlighetsstörning. Man kan ju bara undra hur det har gått under radarn? Har familj/skola inte märkt nåt? Ioförsig var ju Johanna Möller ostraffad som yngre och nådde till och med en chefsposition.
Citera
2022-10-27, 19:58
Medlem
Kellywomans avatar
Blir intressant och se vad efterlyst ikväll säger om fallet och vad polisen mer vill ha hjälp med
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Har läst o följt tråden, att skribenter här dras med i nåt som liknar masspsykos är ju sorgligt men sant.
Kan inte bidra med nån egen fantasi-spekulation, men de två flickoorna kan inte vara skyldiga till att Tove försvann, måste vara någon annan -för Tove kan inte bara ha " sjappat" själv..
Orsaken till att jag inte tror så- kan vi lämna.
Det är inte av personliga skäl - jag känner ingen av dessa personer.
Har som närmast bekanta i Vaggeryd- alltså ingen koppling t Vetlanda.
De två flickorna kanske har hemligheter sinsemellan men som inte rör Toves försvinnande.
Tror inte heller att J.J är ett monster redo att bränna dörrar, mörda och som antyds ha sin kompis som villig slavflicka. Nej.
Om man tänker till ang uppgiften om bilen med immiga rutor, när skulle detta ha skett, vilken tid...
J.j var hos sin far vid nio-tiden morgon o fixade annonsering.
Borde inte J.J faktiskt ha sovit några timmar den här natten,
men jag kan tänka mig att flickorna kanske varit tex påverkade/ berusade under natten,
och de vill inte tillstå detta.
så vem körde den där bilen, imma på rutan tyder på att många fanns i bilen med fuktiga kläder -el var imman
kanske rök... alltså de kanske rökte 5-6 personer-
det blir ingen imma av två personer i en bil med vanlig ventilation-
Och inte heller lär pingstvänspappan eller J.J,s pappa varit inblandad i denna mystiska historia- de två avfärdar jag- inget tyder på att dessa pappor är ulvar i fårakläder. Inte ens för en natt när Tove försvinner.
Vill verkligen tri att Tove dyker upp så detta blir löst.

PRECIS . Detta var på morgonen som personen sett tjejerna i bilen .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnar4321
Tveksamt om kroppen skulle vara där. Från lämnhult får man gå långt genom kohage och från Trollebo är det också svårt att ta sig fram.

Ja och parkeringen i lemnhult ligger lite för nära en bondgård med bostadshus så väldigt riskabelt.
Citera
2022-10-27, 19:59
Moderator
OYs avatar
Den som diskuterar användare i tråden riskerar varning. Håll er till topic.

/Mod
Citera
2022-10-27, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheea
Mobilen kvar ja!
JJ umgås i drogmiljöer. Nöjet sägs drogning förekomma, både eget intag och för att droga någon ovetande?!
Kan JJ och MH på jävelskap bjudit TT på spetsad drink först på Nöjet och sen en riktigt farlig blandning hemma hos JJ? JJ vill gärna läxa upp den irriterande lilla läkarstudenten (som kommit mycket längre än hon själv, som kanske t o m hade sökt in och inte kommit in på läkarlinjen).
En som gått natur kanske inte har som dröm att jobba som elevstödjare (var det så att JJ hade rött bra gymnasiebetyg)?
Efter några livsfarliga cocktails som var menade som skämt kanske TT tuppar av/avlider?

Jag har också tänkt tanken vilken typ av konflikt kan vara så stark att dessa två mördar bortom allt vad statistik säger.

Men unga människor tänker ibland inte på konsekvenser.

Av t.ex att lura i någon piller eller nåt i drickan.
Kan hända att de höga/fulla/störda fick för sig att droga TT av nån anledning. På ”skoj” kanske. Eller av misstag om de inte visste vad och hur potent drogen var de hade.

Ställda inför faktum att de typ drogat någon till döds (känner ingen puls) så blir det panik och damage control tills polisen hämtar dem.
Ibland så dödas någon av misstag och ibland är det planerat sen länge.

Det är därför det var/är lite bråttom att hitta kroppen. Finns spår av droger i lgh och i TT så förstärks indicierna.
Någon med lite koll kan säkert informera oss om hur länge efter ett dödsfall det kan gå att finna droger i en kropp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in