Citat:
Ursprungligen postat av
Haldane
Jodå, hela ramen ser skev ut, på höger sida har vi skador på, pakethållare, sadel, styrhandtag och korg. Höger, det håll man ramlar åt om man skulle bli påkörd av en bil när man cyklar på höger sida vågen.
Var inne på att hon blev påkörd redan innan denne tyske mördare dök upp som gubben i lådan i samma område. Varför ska man bortse från fakta i sina analyser, är det så man jobbar med utredningar? Nej, man noterar fakta, sedan försöker man få en bild av ett händelseförlopp där samtliga avvikelser får sin förklaring.
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.
Att någon vid något tillfälle kört omkull med denna cykel och ramlat åt höger kan ingen neka till, frågan är när, och med tanke på att hela ramen ser skev ut så tror jag det hände denna kväll, man cyklar inte omkring med en skev cykel.
Jag kan bara konstatera att jag inte håller med dig att ramen ser skev ut. Bilden är ju dessutom tagen i en knepig vinkel. Skador på pakethållare, sadel, styrhandtag och korg är mycket vanligt. Dessa delar/tillbehör är sällan de mest hållbara på en cykel. Visst kan någon ha cyklat omkull med cykeln, men den kan också ha ramlat/blåst omkull, fraktats i bakluckan etc.
Bara som exempel, jag upptäckte häromdagen en liknande skada på mitt styrhandtag vilket troligen kommer sig av skav från en annan cykel som ramlat mot min i cykelrummet, alternativt att jag råkat skrapa den mot husväggen när jag dragit upp cykeln från källaren (jag har inte ramlat med cykeln). På min förra cykel hade jag en flera centimeter lång reva i sadeln, har ingen aning om hur den uppkom, men påkörd har jag aldrig blivit.
Till alla er som tycker det är anmärkningsvärda skador på cykeln, ta en titt nästa gång ni går förbi ett cykelställ på stan.
Mvh en inbiten cyklist som har en ovana att snoka även på andras cyklar.