2022-10-27, 19:36
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Kommer PM/FUP bli tillgängligt ifall åtal väcks den 3 november? Hur funkar sånt?
Ja, när åtal väcks så blir FUP offentlig. Vissa delar lär bli sekretessbelagda. Tex bilder på eventuell kropp när den hittas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Det är en av dom jag har valt att lita på av alla här inne. Dom flesta verkar va troll eller så skippar dom att läsa sammanfattningen. Som sagt, jag väljer dom vittnen som är trovärdiga i mina ögon.

Det var mer en allmän påpekning då fler läser tråden och vips så är det så. Tänkte kanske mer på formuleringen. Jag menar inte att uppgiften är osann.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Nja, bara för EN skriver här att det ryktas om röstmeddelande istället för att dom talades vid så betyder inte det att det är sant.

Först i tråden var det ett samtal med pojkvännen . Först ett vid 01.49 och sen ett till vid 02.30

Sen ändrades det till att vara ett röstmeddelande?!!!

Läser man i tidningen så pratade pojkvännen med TT vid 2,30 och då var det inget fel på henne upplevde han . Hon skulle säga att hon åker hemåt då : pratar man in ett telesvar till sin pojkvän ? Skickar man då inte ett sms om han inte svarar? Han hade säkert bett henne i det tidigare samtalet att ringa när hon åker hem .
Vilket hon gjorde .
Vet inte om jag tror på att det var ett telesvar .
Hade då TT varit rädd och orolig så hade hon dessutom ringt fler ggr än en till honom .
Sen när hon gick så glömde hon telefonen hos JJ.
Sen kom det kanske nån som erbjöd att skjutsa hem henne då det var riktigt regnigt den natten . Någon som hon ändå kände lite genom hennes kompis Viktoria som nämns i tråden . Hon åkte med i godan tro och sen försvann hon.
Citera
2022-10-27, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Polis har spärrat av ett område utanför Vetlanda i sökandet efter försvunna Tove, 21.
Man utreder ett område nära där man tidigare gjort en stor polisinsats.

https://www.expressen.se/nyheter/stor-polisinsats-i-sokandet-efter-tove-21/

Ligger det långt ifrån där folk sett dom sitta i bilen?
Citera
2022-10-27, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Nu förstörde du min kväll, haha! Var tvungen att grotta ner mig i det här...

Aktbilaga 18 = Häktningspromemoria för MH
Aktbilaga 19 = Häktningspromemoria för JJ

Jag får det till att det maskade innehållet i dessa överlag är detsamma (inte så konstigt, samma utredning ju). Se detaljer nedan. Har jag rätt i det så är det totalt 4 förhör. Måste väl vara minst ett med vardera MGM, sen borde det väl vara förhör med någon/några som motsäger deras berättelse?

Överensstämmande innehåll:
*PM på 5 sidor
*3 PM på vardera 1 sida
*3 förhör på 4 sidor
*Bildbilaga 19/10, 3 sidor
*1 förhör på 3 sidor
*Bildbilaga 20/10, 5 sidor
*Bilaga skäligen misstänkt

Innehåll som skiljer sig:
*Avrapporterings-PM, 1 sida. Finns i båda, men på olika platser. Troligen oviktigt.
*PM på 7 sidor i AB18 (MH) "motsvaras" av PM på 10 sidor i AB19 (JJ). (Ligger före Bildbilaga 20/10)
*I AB18 (MH) finns en sida med Personalia/dagsbotsanteckning. Motsvarande saknas i AB19 (JJ).

Aktbilaga 20 = Häktningspromemoria MH och JJ. Innehåller "Förklaring till bilder", Bilaga skäligen misstänkt för båda MGM, samt Personalia/dagsbotsanteckning för MH. Alltså bara bildförklaringen som är "ny" här.

Alla dessa PM, vad står det för?

Tänker att det ändå ser ut att finnas en del bildbilagor? Det tänder ändå lite ljus i mörkret kan man hoppas.
Citera
2022-10-27, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Att TT Var på fel plats vid fel tidpunkt . Jag tror oxå att TT har varit i JJ S lägenhet på natten efter krogen . Dit är jag med er .
Men sen tror jag på att TT åkte hem oxå när hon hörde av sig till sin pojkvän 02.30 och sa att hon var på väg hem .
Och dem andra åkte till mc d med grannen som uppenbarligen grannen vittnar om .
Och vad som hände TT efter att hon lämnat lägenheten vet vi inget om . Men jag tror inte att två st unga tjejer lyckas döda en tjej utan att polisen hittar spår , lyckas ta ut henne från lägenheten mitt i natten efter att grannar observerat ljud & dessutom åker och njuter av mat på donken ?!!!
Hade oxå någon sett tjejerna i en immar bil vid illharjen på morgonen i baksätet på en bil vilket låter konstigt så var dem ju inte och lastade bort liket från natten
Det skulle va intressant att veta vilka två killar JJ pratade med i bilen vid mc d och vad det var för bil .

Jag börjar luta åt det här också. Något måste ha hänt henne på vägen hem. Är det verkligen helt orimligt? Vad säger GW?
Citera
2022-10-27, 19:39
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Ligger det långt ifrån där folk sett dom sitta i bilen?
Jag vet inte, jag har bara läst nyheter och Flashback. Jag är långt från Vetlanda.
Citera
2022-10-27, 19:40
Medlem
FruEds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Ja eller så vet dem inte var hon är .
Dem kan ha tjafsat men sen åkte hon hem .
Hennes pojkvän hörde ju att det var hon 02.30 och hon lät lugn och inte speciellt orolig .
Hade man varit så osams att man är rädd för sitt eget liv hade man ju visat det i samtalet .

Vet inte vad polisen har hittat i JJ S lägenhet som styrker på att hon blev mördad där så fall och att hon inte tog sig hem och nåt hände på vägen

Men nu får du sluta! Läs sammanfattningen ett par gånger, för du kommer bara förvirra alla som inte läst hela tråden! Finns INGEN info om att hon lät lugn och inte särskilt orolig 02.30! Det enda vi fått fram tyder snarare på tvärtom. Jag har tänkt att du är någon stackare som inte förstått riktigt men nu känns det verkligen som du är här för att sabotera tråden! LÄS SAMMANFATTNINGEN!
Citera
2022-10-27, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Just det.
Det är väl det som den tekniska bevisngen består av

Det beskrevs tidigt i media att polisen kunde se att TT’s mobil var kvar i lgh mha ”teknisk bevisning”. Ser ju ut som att själva mobilen kan ha varit kvar i lgh. Inte bekräftat men kan vara så och då kan maskad bild i dokumentet t.ex vara en bild på mobilen på platsen i lgh där mobilen hittades.
Blir det en FUP så får vi se sen hur väl alla gissningar och teorier höll.
Citera
2022-10-27, 19:41
Medlem
Cyberwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Pingstvännerna kanske tycker det....eller är det ett riktigt platsnamn?

Det är en ravin mellan Lemnhult och Nye
Citera
2022-10-27, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissyPhoto
Jag börjar luta åt det här också. Något måste ha hänt henne på vägen hem. Är det verkligen helt orimligt? Vad säger GW?

GW sa att det är extremt ovanligt och nästintill omöjligt att två kvinnor dödar nån och lyckas få bort alla bevis . Det kräver ett helt nytt mönster . GW tror inte på att gmg kan ha lyckats själva vad jag kan förstå . Eller alls skyldiga.
Citera
2022-10-27, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det beskrevs tidigt i media att polisen kunde se att TT’s mobil var kvar i lgh mha ”teknisk bevisning”. Ser ju ut som att själva mobilen kan ha varit kvar i lgh. Inte bekräftat men kan vara så och då kan maskad bild i dokumentet t.ex vara en bild på mobilen på platsen i lgh där mobilen hittades.
Blir det en FUP så får vi se sen hur väl alla gissningar och teorier höll.
Mobilen kvar ja!
JJ umgås i drogmiljöer. Nöjet sägs drogning förekomma, både eget intag och för att droga någon ovetande?!
Kan JJ och MH på jävelskap bjudit TT på spetsad drink först på Nöjet och sen en riktigt farlig blandning hemma hos JJ? JJ vill gärna läxa upp den irriterande lilla läkarstudenten (som kommit mycket längre än hon själv, som kanske t o m hade sökt in och inte kommit in på läkarlinjen).
En som gått natur kanske inte har som dröm att jobba som elevstödjare (var det så att JJ hade rött bra gymnasiebetyg)?
Efter några livsfarliga cocktails som var menade som skämt kanske TT tuppar av/avlider?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in