2022-10-27, 19:18
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Jag får det till ca 4-5 förhör om det nu enbart är förhör med MGM och inte till exempel pojkvännen, föräldrar osv. Kanske något längre förhör med JJ.

Nu förstörde du min kväll, haha! Var tvungen att grotta ner mig i det här...

Aktbilaga 18 = Häktningspromemoria för MH
Aktbilaga 19 = Häktningspromemoria för JJ

Jag får det till att det maskade innehållet i dessa överlag är detsamma (inte så konstigt, samma utredning ju). Se detaljer nedan. Har jag rätt i det så är det totalt 4 förhör. Måste väl vara minst ett med vardera MGM, sen borde det väl vara förhör med någon/några som motsäger deras berättelse?

Överensstämmande innehåll:
*PM på 5 sidor
*3 PM på vardera 1 sida
*3 förhör på 4 sidor
*Bildbilaga 19/10, 3 sidor
*1 förhör på 3 sidor
*Bildbilaga 20/10, 5 sidor
*Bilaga skäligen misstänkt

Innehåll som skiljer sig:
*Avrapporterings-PM, 1 sida. Finns i båda, men på olika platser. Troligen oviktigt.
*PM på 7 sidor i AB18 (MH) "motsvaras" av PM på 10 sidor i AB19 (JJ). (Ligger före Bildbilaga 20/10)
*I AB18 (MH) finns en sida med Personalia/dagsbotsanteckning. Motsvarande saknas i AB19 (JJ).

Aktbilaga 20 = Häktningspromemoria MH och JJ. Innehåller "Förklaring till bilder", Bilaga skäligen misstänkt för båda MGM, samt Personalia/dagsbotsanteckning för MH. Alltså bara bildförklaringen som är "ny" här.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Har inte läst hela tråden. Undrar om det infunnit sig någon 'känsla' av vad som har hänt?

Hur ser en kvalificerad gissning ut?

Motsägelsefulla uppgifter och en märklig brist på vettiga vittnesmål som kan tyda på att huvudspåret är felaktigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Fast länge in i tråden hittades cykeln på en annan adress . Se om någon kan skriva adress för jag har glömt men tror det var Gränsgatan där det bor en ung handbollsspelare.
Det är länge in i tråden som cykeln hittades på marken och damen i huset hade ställt den mot väggen . Har den historian helt ändras utan att folk lägger märke till det ?

Cykeln ska ha observerats efter 03 ståendes utanför lägenheten. Det är först på morgonen dagen efter som cykeln hittas vid Gränsgatan. Den har troligen flyttats i efterhand.

Ingen dam ska ha plockat upp nån cykel. Det är en trådsanning som polisen inte bekräftat. Hade det varit så att den hittat slängd hade polisen nämn det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Dom kan inte riktigt varit vänner när dom var yngre såvida T och J också var pingstvänner? Tillhörde dom alla samma församling?

Vet inte om det framgått i tråden när de lärde känna varandra alla tre. Men om vi ponerar att JJ och TT lekt som barn hos JJ och sprungit runt i skogar och dylikt, så är jag övertygad om att det funnit platser som man ansett vara gömställen eller "hemliga" platser? En psykopat som JJ skulle aldrig gömma kroppen på ett så uppenbart ställe som en sjö eller å.

Att JJ dessutom var hästtjej så finns det nog gått om ridstigar hon känner till.
Citera
2022-10-27, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Inte brist på bevis helt. För att kunna häkta någon så krävs bevis och de sitter på sannolika skäl misstänkta. Så något har förundersökningsledaren/åklagaren lagt fram som rätten värderat och dömt efter.

Blir de omhäktade så får man anse att den bevisningen håller för sannolika skäl och vid omhäktning kan det ju ha framkommit ny bevisning.
Vid upprepade omhäktningar kan vi nog glömma Oktoberfestande, nån som kände Tove lite och tältande tyskar.
nä indicier är alls inga bevis.
stor skillnad
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Då antar jag att "folk" har polisanmält att dom blivit drogade på nöjet just denna kväll.

Kan man ju absolut hoppas, detta är somsagt ett rykte och inget jag hört från personerna själva.

Edit: jag vet dock att polisen är tipsad om att det florerar mkt droger på stället
Citera
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKTURA
Kan ha nämnts tidigare men förordningens maskade sidor får mig att tänka på avvärjningsskador.

Du tänker på bildbilagorna? Absolut tänkbart. Jag tänker även på skärmdumpar på samtalsloggar, meddelanden och liknande.
Citera
2022-10-27, 19:21
Avslutad
Citat:
Bra skrivet! Håller helt med dig!
Tack för att vi faktiskt ser att det finns andra vägar än att hon redan är död och vilka som är skyldiga till det .
Så länge inte tjejerna erkänner eller det framkommer mer så kommer inte det va nog att hålla kvar dem . Hur mycket många av er önskar att det är dem , på dem bevis som polisen nu har . Men bägge tjejerna står fast vid att TT åkte hem och dem inte vet var hon är . Tänk om det är sant . Att TT faktiskt lämnade lägenheten och blev bortrövad strax bortom JJ där cykeln även hittades slängd på marken. Kanske oxå därför cykeln hade diverse skador ?
En gärningsman tänker ju inte på att ställa tillbaka cykeln och grannen i kvarteret nedanför hade ju hittat cykeln slängd på marken .
Det är ingen som "önskar" att det var dom. Tvärt om, så önskar vi att detta aldrig hade hänt. Men nu har det hänt, och dom sitter inne med information som till exempel var Ts kropp finns.
Citera
2022-10-27, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stablemaster
Vet inte om det framgått i tråden när de lärde känna varandra alla tre. Men om vi ponerar att JJ och TT lekt som barn hos JJ och sprungit runt i skogar och dylikt, så är jag övertygad om att det funnit platser som man ansett vara gömställen eller "hemliga" platser? En psykopat som JJ skulle aldrig gömma kroppen på ett så uppenbart ställe som en sjö eller å.

Att JJ dessutom var hästtjej så finns det nog gått om ridstigar hon känner till.
Jag tror inte dom gömt en kropp, jag tror och har trott hela tiden att T lever, eller i alla fall levde, när dom togs in på förhör. Jag ser inte det som uppenbart att det rör sig om mord.
Men visst någonstans är hon gömd.
Citera
2022-10-27, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
oj om du visste så många oskyldiga som häktas pga sk.indicier.
Det värsta exemplet var ju grabben som fick se sin flickvän huggas ner, men som blev häktad själv. Mördaren var i själva verket den där kannibalen, en fosterbror till mordoffret.
I det här fallet kan jag eg inte se minsta tillstymmelse till bevis, men varför de häktades lär väl komma fram, och även vad polisen följe för spår ...

Att TT Var på fel plats vid fel tidpunkt . Jag tror oxå att TT har varit i JJ S lägenhet på natten efter krogen . Dit är jag med er .
Men sen tror jag på att TT åkte hem oxå när hon hörde av sig till sin pojkvän 02.30 och sa att hon var på väg hem .
Och dem andra åkte till mc d med grannen som uppenbarligen grannen vittnar om .
Och vad som hände TT efter att hon lämnat lägenheten vet vi inget om . Men jag tror inte att två st unga tjejer lyckas döda en tjej utan att polisen hittar spår , lyckas ta ut henne från lägenheten mitt i natten efter att grannar observerat ljud & dessutom åker och njuter av mat på donken ?!!!
Hade oxå någon sett tjejerna i en immar bil vid illharjen på morgonen i baksätet på en bil vilket låter konstigt så var dem ju inte och lastade bort liket från natten
Det skulle va intressant att veta vilka två killar JJ pratade med i bilen vid mc d och vad det var för bil .
Citera
Avslutad
Citat:
Fast länge in i tråden hittades cykeln på en annan adress . Se om någon kan skriva adress för jag har glömt men tror det var Gränsgatan där det bor en ung handbollsspelare.
Det är länge in i tråden som cykeln hittades på marken och damen i huset hade ställt den mot väggen . Har den historian helt ändras utan att folk lägger märke till det ?
Snälla läs sammanfattningen på sida ett
Citera
Medlem
Kommer PM/FUP bli tillgängligt ifall åtal väcks den 3 november? Hur funkar sånt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in