2022-10-27, 19:23
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Dom kan inte riktigt varit vänner när dom var yngre såvida T och J också var pingstvänner? Tillhörde dom alla samma församling?

Precis, Pingstvänner anordnar sommarläger, konfirmationsläger, ungdomsläger. egna skolor.
Citera
2022-10-27, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Jag har hängt med från start. Min "känsla" säger att polisen har rätt GM i förvar på allt annat än lösa boliner, allt annat vore fullständigt på tok. Speciellt med häktningen i åtanke. Jag tror att tjejerna i förhör har gjort vissa medgivande, och att det är därför vi ser den här avspärrningen i Vetlanda i förmiddags.

Visst, det kan vara något nytt vittne som har gett polisen ett köttben. Dock, och som tråden har sett ut, med en sådan kompakt brist på information, känns det rätt avlägset.

Jag tror att de här tjejerna kommer att åka dit rejält i slutändan, samt att de "kreativare" teorierna i tråden kommer att komma på skam vartefter. Vilket ofta är slutnotan för sådana här trådar på Flashback.

Jo, något bör ju ligga bakom polisens övertygelse att hon finns i närområdet. Dom bör veta något vi inte känner till, men med tanke på att dom letar än här och än där samtidigt tyder på att några medgivanden inte finns.
Citera
2022-10-27, 19:24
Medlem
Någon som vet Toves facebook?
Citera
2022-10-27, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
oj om du visste så många oskyldiga som häktas pga sk.indicier.
Det värsta exemplet var ju grabben som fick se sin flickvän huggas ner, men som blev häktad själv. Mördaren var i själva verket den där kannibalen, en fosterbror till mordoffret.
I det här fallet kan jag eg inte se minsta tillstymmelse till bevis, men varför de häktades lär väl komma fram, och även vad polisen följe för spår ...
Ja, så då kan du inte göra det. Bra, då var det avklarat och MGM är fortfarande väldigt troligt även GM tills någon annat kommer fram som säger emot. Allt pekar på de två häktade förutom diverse fantasier om 'incels' och tyskar i denna tråd.
Citera
2022-10-27, 19:25
Medlem
Jag fick en obehaglig tanke, gödselgrep och gödselstack. Säkert ingen verklighetsförankring, är inte medial och tvivlar på dem som påstår sig vara det.
Citera
2022-10-27, 19:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Du tänker på bildbilagorna? Absolut tänkbart. Jag tänker även på skärmdumpar på samtalsloggar, meddelanden och liknande.
Just det.
Det är väl det som den tekniska bevisngen består av
Citera
2022-10-27, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Det är ingen som "önskar" att det var dom. Tvärt om, så önskar vi att detta aldrig hade hänt. Men nu har det hänt, och dom sitter inne med information som till exempel var Ts kropp finns.

Ja eller så vet dem inte var hon är .
Dem kan ha tjafsat men sen åkte hon hem .
Hennes pojkvän hörde ju att det var hon 02.30 och hon lät lugn och inte speciellt orolig .
Hade man varit så osams att man är rädd för sitt eget liv hade man ju visat det i samtalet .

Vet inte vad polisen har hittat i JJ S lägenhet som styrker på att hon blev mördad där så fall och att hon inte tog sig hem och nåt hände på vägen
Citera
2022-10-27, 19:27
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VPS
Visst kan man ta den vägen, men det gör man inte. En helt klart större väg med mer trafik mot korsberga än om du tar den ”vanliga” vägen.

Om man kör rattfull och/eller med ett lik i bilen och vill undvika att möta polisen eller någon som kan känna igen en, vilken väg kör man då?
Citera
2022-10-27, 19:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Ja eller så vet dem inte var hon är .
Dem kan ha tjafsat men sen åkte hon hem .
Hennes pojkvän hörde ju att det var hon 02.30 och hon lät lugn och inte speciellt orolig .
Hade man varit så osams att man är rädd för sitt eget liv hade man ju visat det i samtalet .

Vet inte vad polisen har hittat i JJ S lägenhet som styrker på att hon blev mördad där så fall och att hon inte tog sig hem och nåt hände på vägen
Det var tydligen ett röst meddelande, vi vet inte vad som pågick i bakgrunden, och vi vet inte vad som hände sen.
Vad jag skulle vilja veta är VAD sysslade de båda mgm med på söndagen, för dom fick veta att T aldrig kom hem redan kl 11. Vad gjorde dom efter dom fick veta att deras kompis var försvunnen?
Citera
2022-10-27, 19:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Precis, Pingstvänner anordnar sommarläger, konfirmationsläger, ungdomsläger. egna skolor.
Dom verkar ha sport gemensamt, samt häst intresse
Citera
2022-10-27, 19:30
Medlem
Får inte ihop påståendet om att TTs mobiltelefon ska ha hittats i JJs lägenhet enligt en granne (ej bekräftade uppgifter). Varför göra sig av med TT men behålla mobilen?
Citera
2022-10-27, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Det var tydligen ett röst meddelande, vi vet inte vad som pågick i bakgrunden, och vi vet inte vad som hände sen.
Vad jag skulle vilja veta är VAD sysslade de båda mgm med på söndagen, för dom fick veta att T aldrig kom hem redan kl 11. Vad gjorde dom efter dom fick veta att deras kompis var försvunnen?

Ja det kan man undra . Någon i tråden sa att en person gått fram till en bil som var igen immad på en parkering vid Ilharjen och att JJs pappa var och promenerade där .
Dem kanske rentav letade själva efter TT på söndagen och då är den platsen givet för många som bor i Vetlanda då det är den populäraste gångbanan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in