2022-10-26, 22:45
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Tror personligen inte att mobiltelefonen är hittad. Polisen i Vetlanda har gått ut med att man ska vara vaksam på ifall man hittar nycklar och mobil. Det tolkar jag som att det är värdesaker tillhörande T som saknas. JJ ska ju ha varit i kontakt med vänner på söndagen, hur ska hon ha varit det om hennes mobiltelefon saknas? (eftersom folk har nämnt en teori om att det är MGM mobiltelefoner som kan saknas)

Jag tror inte deras mobiler saknas. Polisens tekniker har säkert beslagtagit dom för att kolla SMS, SIM-kort, SD-kort etc. för att kolla deras konversation sista dygnen. Även de som är raderade. (Helge Fossmos livstidsdom byggde på ett raderat SMS). Faktum är att de är mer intressanta än TTs mobil. Där skulle man nog inte hitta nåt särskilt intressant. Men det vore ju förstås ändå ett stort steg att hitta själva mobilen. Sen kan man ju undra var hennes jacka och skor har tagit vägen?
Citera
2022-10-26, 22:46
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adv3nturous
Fast hon visar ju ingen som helst sorg över att Tove är borta, hon sitter bara där och försöker helgon förklara dom misstänkta och är ledsen över att dom inte kan åka båt.

Men det är ju journalisters uppdrag nr ett.
Spelar ingen roll hur grovt kriminella så ska det dras snyfthistorier om vilka fina människor gärningsman är.
Men att hen valde fel väg och de hoppas att hen kommer tillbaka på rätt väg.
Klart man fattar att man inte är en jättefin människa med alla möjligheter att lyckas i livet om man springer och viftar med pengar, knark och vapen.
Eller att man konstant gör illa människor för då saknar man den sociala koden som är ett måste för att passa in i samhället.

Journalister i ett nötskal
Citera
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tep81
Läste sammanfattningen och funderar över vem är tjejen som Tove letar efter på Nöjet?
Blir ju många frågor runt denna någon. Varför letar hon? Hittar hon henne?

Enligt vännen till JJ i den nya artikeln i aftonbladet så var det ytterligare en person som gick ut tillsammans med de 2 MGM. Kan detta vara personen som TT letade efter? Kanske den okända vännen skickat ett meddelande åt TT att hon behövde hjälp på Nöjet? TT träffar då JJ och MH som säger att den okända vännen finns i JJs lägenhet och får på så sätt lurat med sig TT till lägenheten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Nu vet jag inte vad dom gula masterna betyder. Men ser iaf att 2 st är placerade väldigt nära där cykeln hittades. Då borde det väl finna goda chanser att kunna se vems mobil som varit i närheten av cykeln, säg mellan 0400-06:00?

Syftet med kartorna är att försöka klura ut om det är en förflyttning som sker från lgh inför sista ”uppkopplingen” vid Biltema 03:50. Lite försiktigt kan man anta det men finns för lite att gå på innan man varit på plats och mätt lite.

Nu kollar jag från distans och kan inte se de fysiska antennerna men underlagen är en bra början för fortsatta studier och diskussioner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinorhino
Personligen inte hört något om vad bråket ska ha handlat om. Det jag hör i mina kretsar är att dem ska ha varit osams en längre tid, alltså långt innan Nöjet. Men om vad, verkar ingen veta.

Okej. Nu var det ett tag sen jag var i den åldern och då gick tjejerna mest runt och viskade slampa bakom ryggen på varandra, tills nån cat fight bröt ut på fyllan och sen var det ”bra” och dom fortsatte kalla varandra saker bakom ryggen.

Hur bråkar tjejer i Vetlanda 2022?

Är det att man skriker saker till varandra på krogen, snackar skit till andra eller är det rena hot?

För som det är nu så låter det mest som om dom inte tyckte så mycket om varandra, men det har folk fått till att dom bråkat den kvällen. Jävlar vad många bråk jag måste ha varit i om det är definitionen.
Citera
2022-10-26, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjosabonde
Ok. Tror dessvärre iallafall att det är där T hamnat. Har också hänt förr att fynd inte gjorts vid första söket i samma vattendrag.

Var det inte en kille som försvann i Vetlanda för några år sedan som var riktigt svår att hitta? Hittades väl vid reningsverket till slut ? Finns troligt mycket vatten runt Vetlanda … när man kollar på kartor
Citera
2022-10-26, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Nej. Den har kopplat upp sig mot en mast vid Biltema. Det betyder inte att telefonen var där. Masten täcker sannolikt stora delar av norra Vetlanda.

Polisen har själva sagt att det inte går att dra några slutsatser av den uppkopplingen.

Men visst, det innebär sannolikt att telefonen inte var i de södra delarna, tex naturreservatet eller McD vid den tiden.

Biltema-masten har lite konkurrens i etern dock.

https://www.bildtagg.se/bild/25p8kccq4d26f72i4de2zpqa
Citera
2022-10-26, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Det är hon inte. Klassens grupp hette "Mensas medlemmar" på skoj.
https://www.instagram.com/tv/CPteO_DHqNl/

Exakt. Tack.
Citera
2022-10-26, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjosabonde
Ok. Tror dessvärre iallafall att det är där T hamnat. Har också hänt förr att fynd inte gjorts vid första söket i samma vattendrag.

Ja det tvivlar jag inte på. Var några år sen som det söktes efter en kille som försvunnit i Vetlanda. Emån söktes då igenom men hittades inte. Tog ett tag innan han hittades just i Emån där vägen till Nye ( JJ pappa bor) går över Emån.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adv3nturous
Denna teorin uttryckte jag redan dag 3 på kvinnans försvinnande. Att söka kring där fadern bor och anslutande vegetation på vägen dit borde ha gjorts för länge sedan. Men har inte fått någon info om att det skall vara gjort

Jag har så oändligt svårt att förstå varför man skulle behöva en konstruerad anledning till att hälsa på sin farsa på en söndag?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thoughtful
För att spekulera vidare kan det misstänkas att pojkvännen har ett finger med i spelet. Som du säger kanske en relation med JJ? Kopplingen till den silvriga BMW:en samt hans vittnesuppgifter om samtal gör honom också misstänkt.

Precis så. Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så kom jag in i tråden idag och har egentligen bara läst alla sammanfattningar och en del sidor i tråden men det jag fick till mig var att man verkligen inte bör utesluta pojkvännen än.

Kan du snälla förklara vad du menar med kopplingen till BMWn och hans vittnesuppgifter (om det är förutom att han ska ha varit den sista som pratat med henne i telefon).
Citera
2022-10-26, 22:52
Medlem
Fundering... Ingen kropp, Ingen Tove - än. Men hon är borta efter att ha umgåtts med JJ & MH som mötte en man mitt i natten vid McDonalds.

Långsökt att tänka medhjälp till trafficking?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in