2022-10-27, 16:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
1 Tove och hennes syster har kommenterat en bild på MH S instagram när hon fyllde år.
Näst sista bilden. TT skrev grattis 🤩 och hennes syster skrev grattis 😍 jag tolkar inte att man skriver på någons inlägg som osams .

2 det är inte JL jag skriver om det är en helt annan man .

1. jag skriver grattis på folks socialmedia som jag aldrig ens träffat. Det betyder inte så mycket.

2. Någon mer uppgift om denna man, eller hur han har samband med TT eller de båda mgm?
Citera
2022-10-27, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Om du ska till Nye, vilka vägar är då de två mest lämpliga? Jo antingen 125:an, vilken innebär snabbast och mest "okrånglig väg". Men givetvis kan du även ta 31:an. Den är inte lika direkt, men skulle såklart gå att ta om tex 125:an skulle vara avstängd eller liknande. (Då genom Korsberga, Lemnhult).

Det är dessa två vägar man har att välja på om man ska till Nye. I första hand. Det är även dessa två vägar Google Maps och Garmin föreslår.

Och 125:an är nog den JJ tar de gånger hon åker till pappan.

Men nu var ju inte någon väg avstängd så vad har det med saken att göra? Ska man tänka ”om” så hade dom ju kunnat ta vägen via Jönköping.
Citera
2022-10-27, 16:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberwolf
Kan T vara dumpad i Helvetets Håla?
Har du adressen till "ruckelhuset" ???? Ligger det nära Hell Hålan ??
Citera
2022-10-27, 16:55
Medlem
Nytt uttalande:

Några nya gripandet i fallet har inte gjorts, det bekräftade åklagaren Adam Rullman för SVT på torsdagen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ny-sokinsats-efter-forsvunna-kvinnan-i-vetlanda
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Såg inte ditt inlägg men har samma tanke.

Ahh okej, ja det känns som nära till hands för JJ då hon är hästtjej.
Och då på ett ställe som hon är känd med och kan känna sig trygg med.
Även bra för att dölja liklukt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
så har hon stött på en man som tyvärr använder henne för att stilla sin sexuella lust .
Jag hoppas jag har fel .. men en kropp hade hittats nu . Eller iaf fler tips .
Jag hpppas mitt tips hjälper polisen att iaf kolla i dessa lokaler och hemma hos personen

Vad använder du som bevis för att "en kropp skulle hittats nu"?
Inte andra fall, för då vet vi ju att en kropp kan hittas flera år senare, eller ibland aldrig.
Citera
2022-10-27, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iamtheforce
Men nu var ju inte någon väg avstängd så vad har det med saken att göra? Ska man tänka ”om” så hade dom ju kunnat ta vägen via Jönköping.

Frågan var möjliga vägar till pappan. Fullt rimligt att föreslå första alternativet (125:an) men även det näst mest tänkbara alternativet (31:an). Inte låsa sig.

Som vid val av flyktvägar. Oftast väljs ju den snabbaste och enklaste. Men givetvis ska man ändå vara öppen för åtminstone en annan tänkbar väg som kan komma på fråga av olika anledningar.

Och min öppna fråga var; tänkbara vägar till pappan. Och 125:an och 31:an är då de två huvudalternativen ut från Vetlanda ut mot Nye. Varav 31;an innebär en omväg.

Detta blir mitt slutsvar kring vägarna. För detta har tagit orimligt mycket fokus.
Citera
2022-10-27, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberwolf
Kan T vara dumpad i Helvetets Håla?
En tanke slår mej. Lindåsasjön borde nog intressera Farbror Blå och kompani att söka igenom för Väg125 Upplandavägen passerar förbi Lindåsasjön om man sen ska vidare till Nye
för kan det eventuellt va tänkbart att GM kan ha dumpat den försvunna 21-åriga TT där?
Senast redigerad av Umpalavemang 2022-10-27 kl. 17:00. Anledning: Redigering
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tma123
Jag med. Många som tar den, särskilt de gånger 125 varit avstängda pga anledningar för det inte finns annan väg som leder dit mer än 125 och 31 och svänga av. Själv kört där. Men 125 är ju första valet då den går snabbare från stan såklart

Men nu var den ju inte avstängd…
Citera
Avslutad
I brist på information så famlar folk i tråden efter minsta lilla. Det blir en härva av trådsanningar, trollningar och rena lögner.

Den påstådda vittnesuppgiften om dunsar som ska ha "låtit som hammarslag", vilket i princip är detsamma som skarpa dunsar, gör att vissa låser in sig på trams.

Att polisen inte har gått ut med vad de har hittat i JJs lgh gör att många låser in sig på att blodspillan absolut inte kan ha förekommit. Sanningen är att polisen kan ha säkrat flera liter med blod utan att gå ut med det av utredningstekniska skäl.

Att BO ska ha ringt sin pojkvän 2.30. Detta är fortfarande inte bekräftat.

Jag kan lova er att polisen har full koll på TTs cykel, samt eventuella intressanta fordon som kört omkring kring Nöjet vid tidpunkten.

Att MGM inte skulle kunna transportera ett lik ner till en bil mitt i natten.

Etc. etc.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychowomen
En sån grep är även bra att gräva i en gödsel stack med hästskit.
Jag la ju upp en sådan tanke långt bak i tråden.
Piggarna på en sån grep är väldigt starka.

Vet någon om det fortfarande finns hästar på gården? Förstod att pappan hållt på med travhästar.
Kollade upp det och han startade en travhäst senast i slutet av 2014 om jag inte minns fel (det var iaf extremt längesedan). Kan ju vara så att man har hästar kvar där ändå och har man det så känns det märkligt att lägga ut en sån där på annons? Finns liksom alltid användning för en halmgrep/högaffel lite då och då om man har pållar.
Citera
2022-10-27, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iamtheforce
Nej det skulle jag inte säga precis, vad nu Getinge har med saken att göra?

Du menar alltså på allvar att man inte passerar Gettinge på vägen till Nye om man tar 125:an?

Oooooooooookej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in