2022-10-27, 10:29
Medlem
thoughtfuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Jag hade ett annat konto innan! Men lyckades tappa bort lösenordet och får ingen länk med förnyelse så fick starta ett nytt & vänta 4 dagar att publicera.

Jag har två st alternativ i min skalle och vad min magkänsla säger.

1
Tove var med dessa denna kvällen. Hängde med JJ Hem. Där var det ev ett bråk . Jj , MH och TT har känt varandra längre än många tror.
Det pratas oxå väldigt mycket om droger.
JJ & MH i synnerligen MH går i märkeskläder och även som dem kallas ”knarkväskor” på sig .
Varför jag är insatt i denna baksidan av samhället är för jag har en nära anhörig som varit fast i skiten och allt man ser och hör är bara toppen av ett isberg.
Jag tror att dessa 3 har hållt på med droger/ langning länge & de involverar sig i skola och sport där säkert håller på med det.
denna lördagkväll var någonting på väg att läcka ut och komma fram. Någon skulle nog skvallra och troligtvis skulle allt komma fram .
TT letade kanske efter nån som tänkte avslöja allt. Om man är i kriminella nätverket så är dem skyddade till Max av andra som inte vill bli påkomna . Därav lite engagemang i gruppen . Jag tror dem sysslat med droger länge, och troligtvis langning.
Jag tror TT håller sig medvetet borta. Någon skyddar henne i närheten & dem följer allt som skrivs på FB. Om sanningen skulle komma fram så skulle TT förlora ALLT, pojkvän , skola , vänner. Tråden blev otroligt stor snabbt och TT insåg att hon inte kan ge sig till känna nu när skadan blivit så stor.
Jag tror MH och JJ talar sanning men dem är oxå inblandade i grov narkotikahandel . Har man väl börjat med lagning är man fast. Dem kan t.o.m. haft yngre under sig som hjälpt dem. På skolor osv .

2.
Jag tror att TT faktiskt lämnade JJ lägenhet . Antingen fick hon skjuts eftersom det spöregnade ute och tiden var sent. Hennes cykel kanske gått sönder eftersom den var sne osv, och hon valt att gå hem, alternativt fått skjuts.
Hon kanske glömt telefonen hemma hos JJ efter att hon ringt pojkvännen . Jag tror inte att dem mördat TT för att sedan åka till MC d och sen röja ett lik efter det . På dagen / tidig morgon på söndag hade grannar haft koll .
Och dessutom om dem var skyldiga hade dem erkänt nu . Dem är skyldiga till droger och lagning troligtvis men kommer det ut så åker dem fast för det. Dem är kanske oskyldiga till försvinnandet av TT & nämner då inte heller droger och inblandning i kriminella nätverk.
Inte ett spår av TT finns någonstans. Så att hon är död är inte bekräftat än .

Jag tror därför någon annan kidnappat TT & jag mailade in ett tips jag ser som misstänksamt och polisen ringde upp mig igår vid 21.30. Dem skulle ta detta vidare.
Jag tror att nån som har en störning speciellt tagit TT Och har henne någonstans. Utnyttjar henne sexuellt . Och hoppas snart hon återfinns. Tänk på att oxå FB kan hjälpa GMG . För denna lär oxå hålla sig uppdaterad och få hjälp i gömmandet av TT.

Är denna person med störning den som nämns i sammanfattningen i tråden? Som också bodde på Lasarettgatan likt pojkvännen?

Är pojkvännen också inblandad i narkotikahandel? Tänker på att det finns obekräftade uppgifter om att polisen varit hos honom i ett annat ärende veckan innan.

I tråden har nämnts att någons brors flickvän tror att det är många iblandade i ärendet, kan ju som du beskriver tyda på någon form av narkotikahärva, vad tänker du om det?
Citera
2022-10-27, 10:30
Medlem
Skulle det vara sök nu på lördag och söndag?
Citera
2022-10-27, 10:31
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ax23
Jag tror att dom är för trötta/lata för att gräva ner kroppen, även svårt att bära den någon längre sträcka.Bästa gömställe är då en vägtrumma utefter en mindre skogsbilväg, det får bli min gissning och där jag skulle leta lite extra.

Pappan känner till vattendragen där, han vet nog var en kropp flyter iväg fortast
Citera
2022-10-27, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Nä du var inte ensam om att reagera på det.
Denne Anna påvisar ingen förtvivlan om var T är och vad som hänt henne.
Inget om att hon kan vara död, Anna uttrycker ingen sorg för T's anhöriga och bekanta som är förtvivlade då T är spårlöst försvunnen.
Inget om att hon lider med dom anhöriga till T.

Endast fokus på MGM som har livet i behåll iaf, inget om att hennes fd vän kan vara död, uttrycker ingen förtvivlan över att T är försvunnen.
Annas uttalande gör endast att ännu fler varningsklockor börjar ringa!

Tillägg,
Varningsklocka även då man måste vara anonym och inte vågar stå för vem man är, eller stå för sina ord. Ds

Måste vara bland det mest komiska man kan skriva på ett forum där 99% är anonyma och inte vill stå för vem dom är.
Fast det kanske va ironiskt?
Citera
2022-10-27, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIXTEN14
Pappan känner till vattendragen där, han vet nog var en kropp flyter iväg fortast

Som vi skrivit i tråden innan, så befann han sig på ett motionsspår där emån rinner..
blåsigt, regnigt... emån flyter på ganska bra då.. säkerligen har någon eller jj's pappa släppt henne i ån, vilket rinner ut i östersjön till slut.. men den går via nässjö, eksjö, vetlanda, oskarshamn o mönsterås..sen ut i östersjön.. och beroende på väderlek så kan de gå fort i mellan dessa orter,om hon inte fastnat...
Citera
2022-10-27, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonfisken
Polisen är och söker hos markgranne till JJs pappa i detta nu. Vet inte om jag kan på någotvis länka en karta? Är lite dålig på Flashback.

Misstänker att det börjar brännas och att snaran drar ihop.
Citera
2022-10-27, 10:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Borde vara av en ganska stor bil då om föraren snabbt fick in både en vuxen kvinnokropp och en cykel. Typ en skåpbil. Känns nämligen lite orimligt att nån i ett sånt läge skulle ta fram en ”cykelhängare” som ändå tar några minuter att sätta fast. Om ev. påkörningen nu inte skedde där cykeln hittades. Centralt bland husen…

Vadå skåpbil, hon kördes väl på där cykeln hittades isåfall. Kolla fakta, jobba dig sedan utifrån dessa mot en slutsats. Varför ska man trolla fram en skåpbil och cykelhängare ur hatten??
Citera
2022-10-27, 10:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Loggar man in med administratörsrättigheter i routern så kan man även i enkla routrar se vilken enhet som varit uppkopplad mot Wi-Fi. Antingen så står det t.ex ”Toves mobil” eller så syns en logg med s k MAC-adresser. Ett unikt nummer för enheten. Av MAC-adressen så kan man ofta utläsa av prefixet om det är t.ex tillverkare Apple eller Samsung eller annan.

Sen så kan polisen ta hjälp av den fösvunnas familj för att reda ut om de har appar som håller koll på henne. Nu är det inte lika vanligt för utflyttade ungdomar men värt en chans. Hitta min enhet eller Hitta iPhone osv.

Även den vägen så kan man se i t.ex ett Google-konto om de har åtkomst positioner. Främst då om hon använder en Android-mobil. Alltså en med Googles operstivsystem som används i t.ex Samsung.

Har polisen mot förmodan hennes mobil så kan de på alla tänkbara sätt försöka tömna den på data. Då även evtl GPS-positioner.

Google läser även av alla Wi-Fi där man rör sig. På så sätt behöver de inte helt förlita sig på GPS när de skapar Googles tidslinje på Android-mobiler.

Tidslinjen loggar var du rör dig och markerar också i tidslinjen om du cyklar eller åker bil. Google uppfattar m h a mobilens olika ”sensorer” hur du färdas.

Ett roligt exempel är att Google känner av om du åker motorcykel. Då m h a gyrot i mobilen som känner av att du lutar i kurvor

Så om polisen kommer åt tjejernas Google tidslinje (förutsätter Android då) eller andra appar så kan de alltså inte bara se var de varit utan hur de färdats med vilket färdmedel i bästa fall.

Är MGM oskyldiga så låter de såklart polisen tömma mobilerna nåt annat vore ju märkligt beteende.

Så lite grovt om internet.

Sen finns ju ”mobilmaster” då.
Där vet ju opereratören t.ex Telia om att du använt masterna och förser polisen med dessa underlag. Tidsstämplar, vilka ”antenner” osv.

Antennerna sänder i stora master ofta i tre riktningar. Egentligen tre antenner som då på en karta skulle se ut som de sänder i tre tårtbitar ut från masten.

Så då får polisen kännedom om i vilken riktning antennen sänder som personen kopplade upp mot.

Det finns inget som heter pejling egentligen inom detta område utan det är masttömning man menar. SMS syns och även att man haft ”mobilt internet”.
Så masttömningen kan ge en fingervisning om riktning då.

Men här måste man hålla på att mäta och helst ha personens mobil att jämföra med osv.

Bäst moment får ju en masttömning nör någon säger sig att vara i Vetlanda men kopplar upp mitt i natten på en ”mast” i Eksjö…
Eller att man har raderat ett samtal i sin samtalslista till brottsoffret i tron att det inte ska synas och sen syns samtalet i masttömningen.

Men även masttömningen är lite bra då när det gäller att fastställa var en person varit.

Finns säkert fler exempel på hur polisen kan jobba men i stora drag ser det ut som ovan.

Tack för informationen, väldigt intressant.

En fråga dock. Jag har själv aldrig använt såna där appar som "hitta min iphone" och liknande. Men är dessa appar så pass bra att de exempelvis skulle visa att min telefon är hos grannen, om jag råkade glömma den där, eller blir det en träff på ett ungefär, sen får jag själv dra slutsatser av det?

Jag köpte ett par bluetooth-hörlurar en gång, som hade en app man kunde använda sig av om man råkade tappa bort dom. Appen skulle väl visa vart jag i så fall kunde hitta dom. Jag använde aldrig den appen.

Men låt säga att jag råkade tappa bort dom på stan och någon hittar dom och använder dom själv. Så står jag i en kassakö och så går personen som snodde dom förbi på gatan utanför. Om jag hade appen aktiverad, skulle den då visa en prick som rör sig utanför affären?
Citera
2022-10-27, 10:38
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
Som vi skrivit i tråden innan, så befann han sig på ett motionsspår där emån rinner..
blåsigt, regnigt... emån flyter på ganska bra då.. säkerligen har någon eller jj's pappa släppt henne i ån, vilket rinner ut i östersjön till slut.. men den går via nässjö, eksjö, vetlanda, oskarshamn o mönsterås..sen ut i östersjön.. och beroende på väderlek så kan de gå fort i mellan dessa orter,om hon inte fastnat...

Ja, det är ju det jag tror har skett, hon är nog borta , tyvärr
Citera
2022-10-27, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIXTEN14

Jag tror mer på att kroppen är kvar i vägtrumman mitt under vägen på en plats där det inte är så strömt eller stort vattenflöde.
Citera
2022-10-27, 10:39
Medlem
Lämnar man inga spår efter sig om man flyttar en cykel utan handskar? Fingeravtryck t.ex? Borde gå att kolla om JJ vart på den. Hon kan väl dock påstå att hon hjälpt henne att le cykeln hem, om hon nu har det i sin story.
Citera
2022-10-27, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av systemrq
Måste vara bland det mest komiska man kan skriva på ett forum där 99% är anonyma och inte vill stå för vem dom är.
Fast det kanske va ironiskt?
Du har nog missuppfattat vad jag skrev om att vara anonym.
Menade denne Anna som intervjuas i Aftonbladet!
Läs om läs rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in