2022-10-27, 14:05
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Dom sågs inte tillsammans? Kvinnorna satt i en igenimmad bil och pappan ute och motionerade. Dock i samma område?
Är det inte mer troligt att han kollade vattennivån?
Citera
2022-10-27, 14:05
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Nu har en av kanariefåglarna sjungit i sin lilla bur, sanna min tid!
Vad har hon sjungit och hur vet du det?
Citera
2022-10-27, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det fetade:
Kan ha varit MH som T ville skydda. Att det var henne som T letade efter på krogen. Vi vet inte, men det är inte osannolikt. MH kanske inte uppskattade det utan höll sig till JJ i stället.

Nej bartendern hade ju inte sett personen som TT frågade efter, och MH var ju där. Det måste ha varit någon annan som TT frågade efter. Att TT och bartendern inte hade sett MH när hon var där är osannolikt
Citera
2022-10-27, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Nej, det skulle jag inte säga att den gör. Från JJs lägenhet kör man snarare Storgatan via centrum, Vitalagatan och sedan ut på Upplandavägen som sedan övergår i 125:an. Eller så tar man Nygatan bort till Maxi, och sedan höger-vänster in på Upplandavägen. Finns ingen direkt anledning att åka via Illharjenrondellen.

Jag förstår hur du menar. Tänker att 125:an går förbi Illharjen. Oavsett om du tar 125:an eller 31:an åker du förbi Illharjen på väg till pappan. (Även om det är snirkligare att nå Illharjen från 125:an, precis som du skriver).

Illharjen ligger i samma riktning som vägen till pappan. Det står jag fast vid. Bara att se på vilken karta som helst.
Citera
2022-10-27, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Den person som var handbollstränare och även lärare i Vetlanda som Dumpen hängde ut i år, vet någon om han tränade M?
Är det sannolikt att konflikten handlade om en misstänkt pedofil?

Mycket, mycket långsökt.
Citera
2022-10-27, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Är det inte mer troligt att han kollade vattennivån?

Varför skulle han kolla vattennivån utanför arbetstid en söndag morgon?
Citera
2022-10-27, 14:11
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender

Vattennivån kanske mäts dagligen? Ungefär som nederbördsnivåer o.dyl.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Jag brukar följa mordfall på Flashback!
Och jag påstår inte att jag är proffs . Det har vi poliser till.
Det vi vet var att TT var orolig över någon så pass mycket att hon pratade länge med barchefen om han Hade sett henne. Hon är vanligtvis inte ute så varför va hon det denna kväll?
Hon blev även osams med MH och JJ ute på krogen efter att TT varit orolig och pratat med barchefen .
Vad blev dem osams om efter det ?
Troligtvis var tjejerna arga på TT att hon försökt styra av den andra tjejen från att göra något dumt.
Och detta ledde till diskussion.
TT kanske följde med dem hem för att hämta något hon glömt där?
Vi vet ju egentligen ingenting om vad dem haft för relation men osams har dem inte varit innan då både TT och hennes syster skrev grattis och smileys på MH inlägg om födelsedag .
.
JJ går på droger och håller på med narkotika fick jag till mig av säker källa. MH visste hen inget om .
TT Ska med samma säkra källa även jobbat en del som vikarie på Brinells högstadie / gymnasie i Nässjö sista året.
TT var ingen hen trodde gick på droger eller sysslade med sånt.
Då lutar det mer åt att TT försökte skydda och avleda personen hon letade efter & då blev MH och JJ arga

Alltså när du säger ”går på droger” som att det är värsta grejen ser man vilken bonde du är. Menar du då att hon använder droger för nöjes skull som mer eller mindre 100% av ungdomarna gör idag till viss grad?

Känns verkligen bondhåle-skvaller om dina inlägg och som du redan blivit tillsagd, tagga ner några steg.

”Går på droger”
Citera
Medlem
Hade pappan till JJ varit på något sätt misstänkt inblandad i detta med tanke på att de sökt där minst 2ggr så hade han nog suttit granne med JJ och MH på häktet! De låter ju inte honom gå omkring där och undanröja bevis i 2v?
Citera
2022-10-27, 14:12
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Det har skrivits att han kollade vattennivån flera gånger om dagen. Eftersom den kan skifta även om det är helg, utgår jag ifrån att han kollade även då.
Citera
2022-10-27, 14:12
Medlem
lindblomsgröns avatar
Att de var ovänner är väl JJ som sagt till vänner på söndagen eller? Var kommer detta ifrån annars?
Varför är polisen så intresserad av området söderut från Vetlanda kan ju inte bara bero på att fadern bor åt det hållet?
Citera
2022-10-27, 14:13
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Nu har en av kanariefåglarna sjungit i sin lilla bur, sanna min tid!
Fast då vore det väl mer logiskt att "valla" henne på platsen så hon får peka ut var en eventuell kropp finns istället för att gå med en stor resurskrävande sökinsats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in