2022-10-27, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Vem är ute och motionerar när det blåser och regnar? Känns märkligt.
Både pappan och den som tror sig sett pappan. Så minst två stycken. Kanske tre med den som knackade på den igenimmade bilen.
Citera
2022-10-27, 13:56
Medlem
Tror tyvärr att rubriken kommer ändras snart, att man inte längre letar efter en levande T
Citera
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Vem är ute och motionerar när det blåser och regnar? Känns märkligt.

Extremt många. Vädret var väl kanske inte så dåligt på morgonen heller eftersom flera andra motionärer uppmärksammat JJs bil.

JJs far arbetar ju även med att ta nivåmått i Emån flera ggr dagligen så han kan ju varit där i det syftet
Citera
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Jag hade ett annat konto innan! Men lyckades tappa bort lösenordet och får ingen länk med förnyelse så fick starta ett nytt & vänta 4 dagar att publicera.

Jag har två st alternativ i min skalle och vad min magkänsla säger.

1
Tove var med dessa denna kvällen. Hängde med JJ Hem. Där var det ev ett bråk . Jj , MH och TT har känt varandra längre än många tror.
Det pratas oxå väldigt mycket om droger.
JJ & MH i synnerligen MH går i märkeskläder och även som dem kallas ”knarkväskor” på sig .
Varför jag är insatt i denna baksidan av samhället är för jag har en nära anhörig som varit fast i skiten och allt man ser och hör är bara toppen av ett isberg.
Jag tror att dessa 3 har hållt på med droger/ langning länge & de involverar sig i skola och sport där säkert håller på med det.
denna lördagkväll var någonting på väg att läcka ut och komma fram. Någon skulle nog skvallra och troligtvis skulle allt komma fram .
TT letade kanske efter nån som tänkte avslöja allt. Om man är i kriminella nätverket så är dem skyddade till Max av andra som inte vill bli påkomna . Därav lite engagemang i gruppen . Jag tror dem sysslat med droger länge, och troligtvis langning.
Jag tror TT håller sig medvetet borta. Någon skyddar henne i närheten & dem följer allt som skrivs på FB. Om sanningen skulle komma fram så skulle TT förlora ALLT, pojkvän , skola , vänner. Tråden blev otroligt stor snabbt och TT insåg att hon inte kan ge sig till känna nu när skadan blivit så stor.
Jag tror MH och JJ talar sanning men dem är oxå inblandade i grov narkotikahandel . Har man väl börjat med lagning är man fast. Dem kan t.o.m. haft yngre under sig som hjälpt dem. På skolor osv .

2.
Jag tror att TT faktiskt lämnade JJ lägenhet . Antingen fick hon skjuts eftersom det spöregnade ute och tiden var sent. Hennes cykel kanske gått sönder eftersom den var sne osv, och hon valt att gå hem, alternativt fått skjuts.
Hon kanske glömt telefonen hemma hos JJ efter att hon ringt pojkvännen . Jag tror inte att dem mördat TT för att sedan åka till MC d och sen röja ett lik efter det . På dagen / tidig morgon på söndag hade grannar haft koll .
Och dessutom om dem var skyldiga hade dem erkänt nu . Dem är skyldiga till droger och lagning troligtvis men kommer det ut så åker dem fast för det. Dem är kanske oskyldiga till försvinnandet av TT & nämner då inte heller droger och inblandning i kriminella nätverk.
Inte ett spår av TT finns någonstans. Så att hon är död är inte bekräftat än .

Jag tror därför någon annan kidnappat TT & jag mailade in ett tips jag ser som misstänksamt och polisen ringde upp mig igår vid 21.30. Dem skulle ta detta vidare.
Jag tror att nån som har en störning speciellt tagit TT Och har henne någonstans. Utnyttjar henne sexuellt . Och hoppas snart hon återfinns. Tänk på att oxå FB kan hjälpa GMG . För denna lär oxå hålla sig uppdaterad och få hjälp i gömmandet av TT.

Oj verkligen nytt alternativ. Kanske därför det är så tyst i tråden. Bra att du tipsade polisen så de nystar i den historien.
Citera
2022-10-27, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Både pappan och den som tror sig sett pappan. Så minst två stycken. Kanske tre med den som knackade på den igenimmade bilen.

Ifrågasätter inte att han ska ha setts ute, menar att det är konstigt att motionera när det är uselt väder ute. Då kan man lika gärna vänta på att vädret blir bättre.
Citera
2022-10-27, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Den springande punkten; det ligger på vägen från JJ:s lägenhet till pappans gård. Ett område JJ måste ha kört förbi väldigt många gånger och känner sig hyfsat bekant med.

Nej, det skulle jag inte säga att den gör. Från JJs lägenhet kör man snarare Storgatan via centrum, Vitalagatan och sedan ut på Upplandavägen som sedan övergår i 125:an. Eller så tar man Nygatan bort till Maxi, och sedan höger-vänster in på Upplandavägen. Finns ingen direkt anledning att åka via Illharjenrondellen.
Citera
2022-10-27, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Det är väl tystnadskultur som råder inom grupperingen?

Det är som Italien-man klöser ut ögonen på varandra inom familjen men utåt håller man ihop mot gemensam fiende.

Vetlanda är förhållandevis en liten ort men tydligen med en stark grupperad Pingströrelse.

Det kan förklara tystnaden utåt kring vad konflikten handla om.

Du kan ha rätt att det är konkurrensen om bla pojkvän som är den drivande faktorn.

Finns nog en god anledning till varför TTs mobil fanns kvar i JJs lägenhet.

Från pingstkyrkan i Vetlanda. Kolla från 29.50 - 44.30....
https://youtu.be/M_WAhUgfCr4

Jag känner en stark övertygelse om att denna "gemenskap" är anledningen till att det är HELT KNÄPPTYST om MH!
Kryper i hela kroppen på mig när jag ser detta 🤯
Citera
2022-10-27, 14:00
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
JJ ringer hälsar på sin pappa och säger ”pappa du förstår jag råkade ha ihjäl en tjej igår hemma kan du hjälpa mig med kroppen” ”men lilla stumpan vad har du gjort ja ja vi får väl gräva ner henne då”

Jag skulle inte involvera mina föräldrar i nått sådant.
Att bara erkänna en sådan handling är konstigt.

Det hör till ovanligheten isåfall. Oftast så ber inte GM sina föräldrar om hjälp. Snarare är det vänner dom vänder sig till - för att undanröja bevis och forsla bort kroppen. Mest troligt så blandas inte någon ytterligare person in ö.h.t
Senast redigerad av henkess 2022-10-27 kl. 14:03.
Citera
2022-10-27, 14:01
Medlem
Den person som var handbollstränare och även lärare i Vetlanda som Dumpen hängde ut i år, vet någon om han tränade M?
Är det sannolikt att konflikten handlade om en misstänkt pedofil?
Citera
2022-10-27, 14:02
Medlem
[quote=modig39|82190544]Jag brukar följa mordfall på Flashback!
Och jag påstår inte att jag är proffs . Det har vi poliser till.
Det vi vet var att TT var orolig över någon så pass mycket att hon pratade länge med barchefen om han Hade sett henne. Hon är vanligtvis inte ute så varför va hon det denna kväll?
Hon blev även osams med MH och JJ ute på krogen efter att TT varit orolig och pratat med barchefen .
Vad blev dem osams om efter det ?
Troligtvis var tjejerna arga på TT att hon försökt styra av den andra tjejen från att göra något dumt.
Och detta ledde till diskussion.
TT kanske följde med dem hem för att hämta något hon glömt där?
Vi vet ju egentligen ingenting om vad dem haft för relation men osams har dem inte varit innan då både TT och hennes syster skrev grattis och smileys på MH inlägg om födelsedag .
.
JJ går på droger och håller på med narkotika fick jag till mig av säker källa. MH visste hen inget om .
TT Ska med samma säkra källa även jobbat en del som vikarie på Brinells högstadie / gymnasie i Nässjö sista året.
TT var ingen hen trodde gick på droger eller sysslade med sånt.
Då lutar det mer åt att TT försökte skydda och avleda personen hon letade efter & då blev MH och JJ arga[/QUOTE]

Det fetade:
Kan ha varit MH som T ville skydda. Att det var henne som T letade efter på krogen. Vi vet inte, men det är inte osannolikt. MH kanske inte uppskattade det utan höll sig till JJ i stället.
Senast redigerad av zilvereko 2022-10-27 kl. 14:21. Anledning: Har tyvärr klumpat ihop mitt svar med en annan flashbackare
Citera
2022-10-27, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, det var svenska hundar (Ace och Boss och en till jag inte minns namnet på). Finns svenska hundar under utbildning nu. Kanske de hundar de hade tidigare har pensionerats?

I Wilmafallet sa en krim-tekniker att det räcker med att en död kropp har legat på samma ställe 15 minuter, så markerar hunden det.

Det har varit knäpptyst om de spår kriminalteknikerna har hittat, men i sinom tid lär vi få veta det.

Var det inte hundarna Ace och Ben i Kim Wall-fallet? Kanske även Boss som du nämner tillkom senare i sökningen efter likdelar?
Citera
2022-10-27, 14:04
Medlem
Känns ändå som att nya saker händer o tror snart vi kommer få veta något eller att de hittar något. Måste var hemskt för anhöriga denhär ovissheten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in