2022-10-23, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isisea
OM det är så att stackars T har blivit bragd om livet🥲 så tror jag att tjejerna har fått hjälp att göra bort kroppen. I så fall borde de ha ringt någon under natt/morgon. I så fall finns det väl spår i mobiler, men det kollas så klart.Kanske t.o.m. någon kommit med bil och kört i väg kroppen. Kanske inte ens är kvar i Vetlanda eftersom hon inte hittats. Jag kan inte förstå att dessa tjejer ensamma kan göra detta samt att kunna gömma kroppen så väl så den är så svår att hitta.

Ytterst tveksamt att dom skulle blanda in någon annan isåfall.
Citera
2022-10-23, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Spontant, ett väldigt bra sätt att försöka skaffa sig ett alibi.

Nej, det verkar i nuläget vara en kombination av att MGM själva sagt det och hel uppsjö av olika rykten.
Mm har den känslan att flera i tråden trycker på McD, påpekar att man brukar dra dit och käka efter krogen. Men det skulle förvåna mig mycket om dom tar sig tid att göra det just denna natt, särskilt om man redan tagit sig hem. Visst kan man ta sig dit för att synas och få alibi. Men har någon verkligen sett någon av dom två där? VET vi att dom varit där?
Citera
2022-10-23, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Från och med måndag hanterar man det under kategorin grova våldsbrott. En sannolik omhäktning kommer förmodligen inte längre att handla om människorov.

Det blir intressant på måndag. Blir tjejerna omhäktade framgår kanske något nytt.
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Hennes ärende till krogen tycks varit oro för en yngre väninna.
Denna finns inte där, hon hamnar i sällskap med bekanta hon har konflikt med, dom tillbringar en timme på krogen till stängning, efter ytterligare 50 minuter ringer hon pojkvännen, då låter hon inte orolig och låter honom veta att hon ska hem till den person hon haft konflikt med.
Fyrtio minuter efter första samtalet till honom ringer hon honom åter igen och berättar att hon är på väg hem.
Nä vet ni vad. Det är mycket vi inte vet.

Jag håller helt med dig.

En bra sammanfattning på ungefär vad vi vet med säkerhet!

Citat:
Ursprungligen postat av Fittfaan
Jag tänkte precis samma sak, kartan uppdateras ju inte automatiskt så som mobilen alltid söker ett nät. Så om detta stämmer och hon varit positionerad vid nydala runt 03 finns det ju en chans att hon varit vid liv då. Man ser ju dessutom om det står "nu" eller "för 1h sen"..

Alternativt har någon annat mha toves kropp tagit sig in i mobilen, men varför skulle man då gå in på snap?
Nydala ligger ju heller inte "på vägen till" varken JJ, pappan eller pojkvännen..

Välkommen till Fashback, första inlägget !

Jag håller det absolut inte otänkbart att ex MH knappat på T:s mobil för att få tillgång till lite skvaller, så där som tjejer kan vara; elaka, nyfikna.
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Nu ska jag gå och lägga mig men jag slänger ut en fråga innan dess:

Är det någon som läser här och vet varför JJ och TT blev osams för några år sedan?
Citera
2022-10-23, 01:00
Medlem
På map.snapchat.com kan man kika på Vetlanda.
Finns några snaps delade där men inga relevanta för fallet.

Annars hade en sån här lite annorlunda Snap kanske kunnat spåras enligt nedan:

https://www.bildtagg.se/bild/qvhxl3km66gn174ehr9q49

I URL (webadressen) för resp Snap så syns koordinater i decimalgrader. På så sätt kan man spåra(s) via Snapkartan på webben.

Här exempel på URL med koordinater. Hur exakta har jag inte testat mig fram till.

https://map.snapchat.com/ttp/snap/W7....102044,12.00z

Platsen/Snapen:

https://www.bildtagg.se/bild/n446ex6h33x312e6himg0yly

Koordinaterna på karta:

https://www.bildtagg.se/bild/chpu29nirgz8z3pofrq39q42

(Vill man testa hur exakt det är så kan man lägga ut en Snap på kartan och kolla URL)

Dessa tjejer kanske Snapat hej vilt som gynnat utredningen vem vet. Mobilen brukar lämna spår i den åldern hur det än är. Speciellt under en rörig utekväll.

Edit: Bron i Snapen ligger vid parkeringen mot rondellen McD/natureservatets parkering så det visar hur ”exakt” Snap visar dessa koordinater. I appen Snapchat så är de mer exakta än på webben m a o.
Senast redigerad av Avel 2022-10-23 kl. 01:18.
Citera
2022-10-23, 01:02
Medlem
Om ryktet stämmer att J slängt bensin på exets dörr och tänt på, borde det finnas dom på mordbrand? Nåt sånt kan helt enkelt inte gå obemärkt förbi.
Jag läser beskrivningar om henne som manipulativ psykopat och liknande. Är det kanske ett sätt att spä på ytterligare misstankar mot henne, få bort fokus från nåt annat?
Inte sagt att hon kan och förmodligen är inblandad i detta men tänker lite bredare. Tycker handen på hjärtat inte hon ser psycho ut i blicken.
Men vad vet man.
Däremot vet jag att det brukar finnas en jäkla massa anledningar av människor att peka finger mot någon för att slippa fokus på sig själva.
Men vad vet jag. Nu har det gått en vecka och dom häktade har inte brutit ihop.
Dags att göra lite större cirklar?
Senast redigerad av A.Stalker 2022-10-23 kl. 01:06.
Citera
2022-10-23, 01:06
Medlem
Polisen kan ju ha hittat spår i en av tjejernas lägenhet (tyvärr vet ja inte va tjejerna heter eller vem av dom som är vem, har bara sätt att de skrivs JJ och MH).
Antingen har tjejerna städat så mycket att de ser "onormalt" rent ut och anhöriga/vänner har kanske vittnat om att de kanske inte brukar vara de. Grannarna kanske har sätt dom/någon av dom bära ut mycket skräp eller nått sånt också...
Eller så har man helt enkelt hittat något som tillhör BO i lägenheten..
De finns ju i vilket fall spår som indikerar på att tjejerna är inblandade i BO:s försvinnande! Annars borde dom inte bli häktade "på sannolika skäl" utan släppts. Men troligtvis vågar dom inte släppa dom om de vet att tjejerna har nått med BO:s försvinnande att göra för de tar nog inte risken att dom ska kunna förstöra mer bevis.

Människorov är de fram till att man kan bevisa att BO inte är vid livet längre.

Hur som helst har ju polisen tillräckliga bevis på att tjejerna verkligen är inblandade. "på sannolika skäl" är den högre graden av misstanke!

Ja undrar hur dessa två unga tjejer har kunnat gömma undan BO så väl!
Citera
2022-10-23, 01:10
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Detsamma till dig då, var inte stängd för debatt. Jag tycker dock inte det du skriver låter rimligt. Jag har pratat med folk som faktiskt känner T (har skrivit det innan och även precis här över nu) och infon jag har fått därifrån tar jag som mer trovärdig än vad en teori på Flashback säger.

Ja precis, det finns ju inget FAKTISKT som tyder på det, enbart din egna påkomna teori? 🙃

Har någon haft J eller M på snapchatten och kan se var t.ex M befann sig 3.50?
Vi vet ju sedan Nöjet och barchefen, att T såg på snapchatkartan att M var på Nöjet.
Det skulle vara väldigt intressant med deras position under natten.
M hade bevisligen SP kartan aktiverad, hades J också på sin SP kartapp?
Finns det någon som kan kolla via Snapen var dessa MGM befann sig, tidn och när?
Senast redigerad av lillen-68 2022-10-23 kl. 01:44.
Citera
2022-10-23, 01:10
Medlem
ZNUTENs avatar
Att få till en fällande dom utan en återfunnen död kropp är inte det allra lättaste, men dock inte omöjligt.
En indiciekedja måste i så fall backas upp av en övertygande teknisk bevisning.
Men skickliga IT-forensiker kan lägga pussel som binder gärningsmän till brott.
I det här fallet verkar, av det som hittills framkommit i pressen, dock inte förekommit någon kommunikation via mobiler eller datorer som tyder att de två MGM planerade att utföra ett mord eller göra sig av med brottsoffret, vilket ger en IT- forensiker lite att gå på.

I så fall var det en handling i vredesmod.
I det fallet så är den kvinnan som hade psykiska problem mest intressant.
Hon är nog den som förhörsledarna skall sätta in pressen på tills hon erkänner antingen delaktighet i eller varande själva förövaren.
Med press menar jag en verklig press i form av en oavbruten skur av frågor under lång tid för att se om hon börjar vackla blir aggressiv eller ändrar i sina redogörelser.

Kroppen måste oavsett ha flyttats.
Då borde DNA kunna hittas i de misstänktas bilar eller deras pojkvänners.
Men är den verkligen flyttad till skogs?
Kan finnas alternativa lokaler inomhus som någon av dessa eller deras, föräldrar, pojkvänner, om de nu har sådana, har tillgång till och som ännu inte genomsökts.
Citera
2022-10-23, 01:15
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isisea
Hej! Jag har inte skrivit innan. Reggade mig vid styckmordet i Boden och har bara läst många trådar sen dess. Denna har jag läst, men får hoppa över ofta för att jag inte hinner med. Ber om ursäkt om jag skriver något som har tagits upp innan.

OM det är så att stackars T har blivit bragd om livet🥲 så tror jag att tjejerna har fått hjälp att göra bort kroppen. I så fall borde de ha ringt någon under natt/morgon. I så fall finns det väl spår i mobiler, men det kollas så klart.Kanske t.o.m. någon kommit med bil och kört i väg kroppen. Kanske inte ens är kvar i Vetlanda eftersom hon inte hittats. Jag kan inte förstå att dessa tjejer ensamma kan göra detta samt att kunna gömma kroppen så väl så den är så svår att hitta.

Jag vet efter att ha läst trådar att de flesta reagerar negativt när någon dyker upp i tråden och säger sig ha mediala förmågor. Personligen tycker jag det är väldigt intressant och skulle gärna se att någon skrev och berättade om de kände eller såg något. (Dock ej troll utan seriösa) Flera skrev i tråden om Mattias och jag tyckte något spår lät intressant men de fick mycket negativ kritik och försvann… Men man griper efter halmstrån snart och det kan ju inte bli värre tänker jag.

Tänkte fråga också… jag läste bara lite i tråden igår (fredag) och det skrevs om troll som hade förstört i tråden. Var det dessa två som var på sina jobb som såg att de bla satte upp tält och det kom gråtande poliser osv? För sen läste jag inte mer. Men det lät ju sjukt… Eller var det ytterligare troll?

Välkommen till Flashback ! Reggad år 2013 och första inlägget nu...nästan rekord väl?

Det var troll som förstörde tråden igår.

Personligen ger jag inte mycket för medium, men andra kanske gör det.
Citera
2022-10-23, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Välkommen till Fashback, första inlägget !

Jag håller det absolut inte otänkbart att ex MH knappat på T:s mobil för att få tillgång till lite skvaller, så där som tjejer kan vara; elaka, nyfikna.

Tackar!

Jag håller helt med om att det är precis så många tjejer kan vara. Dock tänker jag att det är ganska magstarkt om det sker efter hennes död. Speciellt då med tanke på mobilens upplåsning, det flesta idag har ju ansiktsigenkänning eller fingeravtryck. Även om det flesta även har pinkod är det ju inget man delar med sig av till vänner man inte umgås med regelbundet.
Att ta sin döda vän/ oväns finger för att låsa upp dennes mobil kräver en råhet som jag har svårt att tro att dessa MGM besitter..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in