2022-10-27, 13:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Den frågan är ointressant för samhället som sagt, männens åsikt ska inte avgöra om det är okej att våldta kvinnor. Men om kvinnorna vill det så är det frivilligt och inte kriminellt. Inget som samhället ska lägga resurser på alltså.
Ja men om kvinnorna röstar på sossarna för att de vill ha fler våldtäkter så gör väl männen det också? Eller röstat män med annat än just våldtäkt i tankarna?
Citera
2022-10-27, 13:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Så om kvinnan under sex slutar att röra sig men ser ut att njuta, hur länge kan mannen då fortsätta att knulla henne utan risk att det är våldtäkt?
Jag har inte en aning, jag har inte knullat vare sig rörliga, stilla liggande eller "frysta" kvinnor -- men jag trodde någonstans att den andra i en sexakt hade någon form av koll på hur akten upplevdes av partnern .... men det kanske är en kvinnlig förmåga - så du får helt enkelt fråga kvinnan det gäller när det händer.
Citera
2022-10-27, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja men om kvinnorna röstar på sossarna för att de vill ha fler våldtäkter så gör väl männen det också? Eller röstat män med annat än just våldtäkt i tankarna?

Spelar som sagt ingen roll vad männen vill, de bestämmer inte över kvinnorna. Det intressanta är att kvinnorna vill detta och då ska det inte vara kriminellt.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har inte en aning, jag har inte knullat vare sig rörliga, stilla liggande eller "frysta" kvinnor -- men jag trodde någonstans att den andra i en sexakt hade någon form av koll på hur akten upplevdes av partnern .... men det kanske är en kvinnlig förmåga - så du får helt enkelt fråga kvinnan det gäller när det händer.

Oj ingen aning, så mannen kan inte känna sig säker ens 5 sekunder efter att kvinnan sluta röra på sig, wow!
Går inte att genomföra ett samlag utan att riskera våldtäkt då.
Senast redigerad av m.g.t.o.w 2022-10-27 kl. 13:15.
Citera
2022-10-27, 13:22
Avslutad
Citat:
Spelar som sagt ingen roll vad männen vill, de bestämmer inte över kvinnorna. Det intressanta är att kvinnorna vill detta och då ska det inte vara kriminellt.

Oj ingen aning, så mannen kan inte känna sig säker ens 5 sekunder efter att kvinnan sluta röra på sig, wow!
Går inte att genomföra ett samlag utan att riskera våldtäkt då.
Det är väl visst intressant att män som röstar op sossatna gör det för att de vill att deras fruar ska våldtas.
Citera
2022-10-27, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det är väl visst intressant att män som röstar op sossatna gör det för att de vill att deras fruar ska våldtas.

Ja det är intressant men fortfarande ska inte männen bestämma över kvinnornas kroppar, håller du inte med?

Men när kvinnorna vill detta bör våldtäkt inte vara ett brott, kvinnorna är ju själva för det.
Citera
2022-10-27, 13:26
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ja, rätten borde ju undra varför man hade det där kontraktet från starten. De ser ju ut som man redan innan försökt skydda sig mot åtal .... så jag tror kontraktet skulle tolkas som ovidkommande eller möjlighet negativt för den som åberopar det ... Men i svensk rätt så är det lite lotteri och kan gå hur som helst förstås.

Ja är en intressant fråga faktiskt för skrupelfria våldtäktsmän skulle kunna utnyttja kontrakt totalt om det var norm i samhället. Skriva eget kontrakt har nog som du säger inget värde alls.

Enda sättet där man kan fastställa totalt samtycke av alla partner är om ljud och film finns från början till slut antar jag.
Citera
2022-10-27, 13:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja det är intressant men fortfarande ska inte männen bestämma över kvinnornas kroppar, håller du inte med?

Men när kvinnorna vill detta bör våldtäkt inte vara ett brott, kvinnorna är ju själva för det.
När kvinnan vill så är det inte våldtäkt - det är när du gökar utan samtycke från henne som det blir våldtäkt.
Citera
2022-10-27, 13:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja är en intressant fråga faktiskt för skrupelfria våldtäktsmän skulle kunna utnyttja kontrakt totalt om det var norm i samhället. Skriva eget kontrakt har nog som du säger inget värde alls.

Enda sättet där man kan fastställa totalt samtycke av alla partner är om ljud och film finns från början till slut antar jag.
Jag tror det där med kommunicera är ett säkrare kort. Att du filmar och tar upp ljud hindrar ju inte att det är våldtäkt - det innebär bara att det går att spela upp våldtäkten i så fall.
Citera
2022-10-27, 13:33
Medlem
Citat:
När kvinnan vill så är det inte våldtäkt - det är när du gökar utan samtycke från henne som det blir våldtäkt.

Men om hon mitt under samlaget slutar att vilja så blir det våldtäkt om mannen inte hinner stoppa det sista jucket, eller?
Citera
2022-10-27, 13:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Men om hon mitt under samlaget slutar att vilja så blir det våldtäkt om mannen inte hinner stoppa det sista jucket, eller?
Varför frågar du mig om exakta gränser. De är sådant du får ta med kvinnan som du skall ha samlag med.
Citera
2022-10-27, 13:35
Avslutad
Citat:

Ska vi sluta räkna männens röster tänker du?
Citera
2022-10-27, 13:40
Medlem
Citat:
Varför frågar du mig om exakta gränser. De är sådant du får ta med kvinnan som du skall ha samlag med.

Nej det är en juridisk fråga. Är mannen skyldig om kvinnan fryser och mannen inte hinner stoppa nästa juck? Om det inte går att svara på så kan mannen inte ha sex utan risk att dömas för våldtäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in