2022-10-27, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonfisken
Polisen är och söker hos markgranne till JJs pappa i detta nu. Vet inte om jag kan på någotvis länka en karta? Är lite dålig på Flashback.

Det var de ju även i fredags förra veckan. Kolla gärna om du kan länka en karta. Jag vet vart de var i fredags så kan vi se om de är på samma plats eller utökat sökningen mer.
Citera
2022-10-27, 10:17
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Nu var det inte den adressen tydligen, utan i närheten. Nog lika bra att borde från den hypotesen.

Blev väl bara där helt enkelt eftersom det var ungefär så långt gm orkade bära cykeln.
Oavsett, så blir J inblandad eftersom enda anledningen att flytta cykeln måste vara att vilseleda. Dessutom stod den utanför Js när hon kom från Donken, långt efter T sägs ha givit sig av.
Citera
2022-10-27, 10:18
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Har han tillgång till båt? Finns ju många sjöar runt Vetlanda. Annars kanske hon är nedgrävd? Då blir det svårt att hitta henne om ingen erkänner.

Ja vem vet, men dom borde så här dags låsa in och pressa pappan lite
Citera
2022-10-27, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Cykeln på bilden står mot en husvägg, inte på gatan. Frågan är vem som hittade den?
Men man kan i alla fall undra varför GM valde att ställa cykeln just vid det här huset. Tydligen bor en väninna till MH från handbollen där och några andra unga idrottare.

Jag hade ett annat konto innan! Men lyckades tappa bort lösenordet och får ingen länk med förnyelse så fick starta ett nytt & vänta 4 dagar att publicera.

Jag har två st alternativ i min skalle och vad min magkänsla säger.

1
Tove var med dessa denna kvällen. Hängde med JJ Hem. Där var det ev ett bråk . Jj , MH och TT har känt varandra längre än många tror.
Det pratas oxå väldigt mycket om droger.
JJ & MH i synnerligen MH går i märkeskläder och även som dem kallas ”knarkväskor” på sig .
Varför jag är insatt i denna baksidan av samhället är för jag har en nära anhörig som varit fast i skiten och allt man ser och hör är bara toppen av ett isberg.
Jag tror att dessa 3 har hållt på med droger/ langning länge & de involverar sig i skola och sport där säkert håller på med det.
denna lördagkväll var någonting på väg att läcka ut och komma fram. Någon skulle nog skvallra och troligtvis skulle allt komma fram .
TT letade kanske efter nån som tänkte avslöja allt. Om man är i kriminella nätverket så är dem skyddade till Max av andra som inte vill bli påkomna . Därav lite engagemang i gruppen . Jag tror dem sysslat med droger länge, och troligtvis langning.
Jag tror TT håller sig medvetet borta. Någon skyddar henne i närheten & dem följer allt som skrivs på FB. Om sanningen skulle komma fram så skulle TT förlora ALLT, pojkvän , skola , vänner. Tråden blev otroligt stor snabbt och TT insåg att hon inte kan ge sig till känna nu när skadan blivit så stor.
Jag tror MH och JJ talar sanning men dem är oxå inblandade i grov narkotikahandel . Har man väl börjat med lagning är man fast. Dem kan t.o.m. haft yngre under sig som hjälpt dem. På skolor osv .

2.
Jag tror att TT faktiskt lämnade JJ lägenhet . Antingen fick hon skjuts eftersom det spöregnade ute och tiden var sent. Hennes cykel kanske gått sönder eftersom den var sne osv, och hon valt att gå hem, alternativt fått skjuts.
Hon kanske glömt telefonen hemma hos JJ efter att hon ringt pojkvännen . Jag tror inte att dem mördat TT för att sedan åka till MC d och sen röja ett lik efter det . På dagen / tidig morgon på söndag hade grannar haft koll .
Och dessutom om dem var skyldiga hade dem erkänt nu . Dem är skyldiga till droger och lagning troligtvis men kommer det ut så åker dem fast för det. Dem är kanske oskyldiga till försvinnandet av TT & nämner då inte heller droger och inblandning i kriminella nätverk.
Inte ett spår av TT finns någonstans. Så att hon är död är inte bekräftat än .

Jag tror därför någon annan kidnappat TT & jag mailade in ett tips jag ser som misstänksamt och polisen ringde upp mig igår vid 21.30. Dem skulle ta detta vidare.
Jag tror att nån som har en störning speciellt tagit TT Och har henne någonstans. Utnyttjar henne sexuellt . Och hoppas snart hon återfinns. Tänk på att oxå FB kan hjälpa GMG . För denna lär oxå hålla sig uppdaterad och få hjälp i gömmandet av TT.
Citera
2022-10-27, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Känner du mgm ? Berätta mer.

Jag hade ett annat konto innan! Men lyckades tappa bort lösenordet och får ingen länk med förnyelse så fick starta ett nytt & vänta 4 dagar att publicera.

1
Tove var med dessa denna kvällen. Hängde med JJ Hem. Där var det ev ett bråk . Jj , MH och TT har känt varandra längre än många tror.
JJ & MH i synnerligen MH går i märkeskläder och även som dem kallas ”knarkväskor” på sig .
Varför jag är insatt i denna baksidan av samhället är för jag har en nära anhörig som varit fast i skiten och allt man ser och hör är bara toppen av ett isberg.
Jag tror att dessa 3 har hållt på med droger/ langning länge & de involverar sig i skola och sport där säkert håller på med det.
denna lördagkväll var någonting på väg att läcka ut och komma fram. Någon skulle nog skvallra och troligtvis skulle allt komma fram .
TT letade kanske efter nån som tänkte avslöja allt. Om man är i kriminella nätverket så är dem skyddade till Max av andra som inte vill bli påkomna . Därav lite engagemang i gruppen . Jag tror dem sysslat med droger länge, och troligtvis langning.
Jag tror TT håller sig medvetet borta. Någon skyddar henne i närheten & dem följer allt som skrivs på FB. Om sanningen skulle komma fram så skulle TT förlora ALLT, pojkvän , skola , vänner. Tråden blev otroligt stor snabbt och TT insåg att hon inte kan ge sig till känna nu när skadan blivit så stor.
Jag tror MH och JJ talar sanning men dem är oxå inblandade i grov narkotikahandel . Har man väl börjat med lagning är man fast. Dem kan t.o.m. haft yngre under sig som hjälpt dem. På skolor osv .

2.
Jag tror att TT faktiskt lämnade JJ lägenhet . Antingen fick hon skjuts eftersom det spöregnade ute och tiden var sent. Hennes cykel kanske gått sönder eftersom den var sne osv, och hon valt att gå hem, alternativt fått skjuts.
Hon kanske glömt telefonen hemma hos JJ efter att hon ringt pojkvännen . Jag tror inte att dem mördat TT för att sedan åka till MC d och sen röja ett lik efter det . På dagen / tidig morgon på söndag hade grannar haft koll .
Och dessutom om dem var skyldiga hade dem erkänt nu . Dem är skyldiga till droger och lagning troligtvis men kommer det ut så åker dem fast för det. Dem är kanske oskyldiga till försvinnandet av TT & nämner då inte heller droger och inblandning i kriminella nätverk.

Jag tror därför någon annan kidnappat TT & jag mailade in ett tips jag ser som misstänksamt och polisen ringde upp mig igår vid 21.30. Dem skulle ta detta vidare.
Jag tror att nån som har en störning speciellt tagit TT Och har henne någonstans. Utnyttjar henne sexuellt . Och hoppas snart hon återfinns. Tänk på att oxå FB kan hjälpa GMG . För denna lär oxå hålla sig uppdaterad och få hjälp i gömmandet av TT.
Citera
2022-10-27, 10:21
Medlem
Har inte sett så mycket (eller missat) info om JJ's bror.
Han är ju lika gammal som T. Någon länk dem imellan?
Citera
2022-10-27, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39

1

2.

Sexuell störning skulle det stå
Citera
2022-10-27, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Välkommen till flashback, första inlägget!

Kan du berätta mer?

Vet du om JJ och/eller hennes familj är Pingstvänner?

Det är fler som tycker sig se flera skador på höger sida, andra tycker det är normalslitage......

Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej vi vet ingenting om MH, om MH har det varit väääldigt tyst både i tråden och i media.

Därför jag frågar hela tiden om både JJ och MH är Pingstvänner. Jag har pluggat en del om sådana sekter och de upplever sig själva som förmer än oss "vanliga", eg; vi (vanliga människor) är ändå förtappade, förlorade, så det gör ingenting om man ljuger för oss.

Om jag inte missminner mig helt så tog det polisen väldigt lång tid att nysta upp Knutby-morden för att församlingsmedlemmarna var högst ovilliga att prata med "världen utanför".

Ingen vill inte heller berätta vad det var för bråk mellan JJ och TT som varat minst i ett och ett halvt år.......TT ska inte ha varit Pingstvän enligt en postare.......

Tankarna går ju lite åt en ny "Kristi brud" liksom.......hoppas verkligen det är fel.

Ser att du frågar åtskilliga gånger om JJ och MH skulle vara pingstvänner. Det kom fram tidigt i tråden att MH:s föräldrar är pingstvänner, pappan är pastor i församlingen. Att MH också skulle vara pingstvän har ingen bekräftat eller förnekat.

När det gäller JJ så tror jag definitivt inte att hon skulle tillhöra pingstförsamlingen, hennes pappa kommer från Israel samt det finns absolut ingenting som tyder på att hon skulle vara pingstvän, att hon skulle vara det pga av att hon umgås med MH är väldigt långsökt.

Att M*aja har prideflaggan/ regnbågsflaggan som symbol i sin profil på Instagram kan ju visa att frigjort sig från föräldrarnas tro.

Personer inom pingstförsamlingar (syftar ej pingstförsamlingen i Vetlanda) har uttryckt förakt mot homosexualitet samt rekommenderat förfaringssätt till omvändelse. Läste en artikel där en pingstpastor uttalade att leva ut sin homosexualitet är fel, då bör man leva i celibat.
Citera
2022-10-27, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Tycker många här har snöat in på ett spår, tänk om polisen har fel i sina misstankar mot tjejerna? Man har uppenbarligen kört fast, det gör man tillslut om man är inne på fel spår. Överhuvudtaget är det mycket konstigheter som inte vill stämma med rådande hypotes. Folk verkar inte veta något alls, detta talar också för tysken som GM.

Låt säga att det är så att den tyske mördaren avsiktligt körde på Tove. Han kan ha följt efter tjejerna när dom gick på Storgatan till JJ's bostad, letande efter ett offer, sedan väntat och se vad som händer. Sedan följer han efter TT, och kör på henne på Gränsgatan. Säger kanske att han ska hjälpa henne till sjukhus, hon låser cykeln lite slarvigt, lämnar den på gatan, när hon sätter sig i bilen så är hon i hans våld, och han kör istället väg 127 ut ur Vetlanda, kan ju även tagit väg 47. Det sista vi ser är att TT's mobil kopplar upp mot masten vid biltema.

Detta förklarar samtliga skador på cykeln! Tidpunkter, kan JJ tagit fel på tiden? påtänd? mycket möjligt. Dunsarna i lägenheten kan ha kommit från akrobatiska övningar, kolla va jag kan göra, kolla på den här då etc... det har man ju sett hur tjejer kan hålla på, och två av dom var idrottare i bra form. JJ åkte och köpte mat till alla 3, TT hade sagt till JJ att ta med påsen med sprit i upp när hon kommer tillbaka med maten vilket hon också gjorde enligt grannen.

Cykeln stod kvar utanför JJ, och mobilen var kvar, för att TT också var kvar i lägenheten. TT lämnar efter att de tre käkat upp maten från donken. Potatisgrepen blir inget märklig alls, för JJ hade inget med TT's försvinnande att göra. En sak som är svår att förklara med nuvarande hypotes.

Vi har även uppgiften att en dam på Gränsgatan 16 där cykeln stod hade legat ute på gatan, hämtats av henne och ställts mot väggen.

Vad har vi mer?

Även om JJ skulle ha vimsat till det lite med tidsangivelserna så faller din hypotes på att JJ påstår att TT begett sig av hemåt innan JJ åkte till McD.

JJ är skyldig, frågan är bara vem eller vilka mer och om de får fram tillräckligt med bevis för en fällande dom.
Citera
2022-10-27, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Även om JJ skulle ha vimsat till det lite med tidsangivelserna så faller din hypotes på att JJ påstår att TT begett sig av hemåt innan JJ åkte till McD.

JJ är skyldig, frågan är bara vem eller vilka mer och om de får fram tillräckligt med bevis för en fällande dom.

1

2.

Citera
2022-10-27, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonfisken
Polisen är och söker hos markgranne till JJs pappa i detta nu. Vet inte om jag kan på någotvis länka en karta? Är lite dålig på Flashback.

Jag tror att dom är för trötta/lata för att gräva ner kroppen, även svårt att bära den någon längre sträcka.Bästa gömställe är då en vägtrumma utefter en mindre skogsbilväg, det får bli min gissning och där jag skulle leta lite extra.
Citera
2022-10-27, 10:29
Medlem
Tack GrevenFB för alla sammafattningar. Gör det enklare att komma ikapp när man varit ifrån tråden några dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in