2022-10-27, 01:49
Medlem
Oj, finns det någon Flashbacktråd om olyckan? Kan det vara denna?
(FB) Tre döda i en Frontalkrock/ Sävsjö (2019-12-26)

Har ingen aning faktiskt. Fick det till mig av en närstående. ( Kanske fick jag mer information).. Så, jag kan inte rida på mer, för att inte ställa till det här eller där... Sorry, även om det kliar...😏
Citera
2022-10-27, 01:50
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Har de kollat grannarnas lägenheter?

Grannen berättade att de undersökt HELA huset
Citera
2022-10-27, 01:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Klargör: jag har talat i telefon med grannen mittemot JJ det är två lägenheter där på översta våningen.
Berättade att familjen K arosan på våningen under har två söner varav den ena skjutsade JJ till McD. Fadern i den familjen var innan uppe till dörren o knackade på hos JJ för allt oväsen.
Uppgiften att Ts cykel stod kvar kl 4, stämmer det?
Citera
2022-10-27, 01:55
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Tack för din insats! Vill bara fråga om du fick nån känsla av trovärdigheten i att grannen känner TTs kusin och att denna skulle ha förmedlat att telefonen hittats hos JJ? Svårt att veta förstås, men är ändå nyfiken.

Grannen var trevlig o trovärdig berättade även att alla grannarna i huset diskuterade detta med Tove och alla var förbryllade. Grannen är vän med kusinen på fb. Har inga tvivel alls att de är bekanta.
Citera
2022-10-27, 01:56
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Uppgiften att Ts cykel stod kvar kl 4, stämmer det?

Frågade aldrig om cykeln och den granne jag talade med var inte den som skjutsade
Citera
2022-10-27, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Man kanske ska tipsa polisen? De kanske inte har lagt märke till detaljen

Cykeln kan absolut ha blivit inslängd i och utslängd ur en baklucka på en bil.

Varför? Jo för att gå med en cykel med lås i framhjulet ter sig ytterst suspekt. Kul att möta en polisbil och åka dit på detta i samband med ett eventuellt mordfall. Inte så kul att möta fotgängare eller cyklister heller.

Tar man däremot cykeln i bagaget på en bil så kan man lugnt åka och se att det är folktomt ikring INNAN man snabbt dumpar cykeln.

Till saken.. jo det kan ju ha skett färgavskrap på cykel till bil eller bil till cykel var det jag vill komma till.
Citera
2022-10-27, 01:57
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Det fetade stämmer banne mig. Mycket intressant!

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.

Ja, visst är det mycket intressant!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Förmodar att du själv är Vetlandabo då? Är du bekant eller vet vem någon av de misstänkta eller Tove är? Hur går snacket allmänt på orten?

Nej, skulle kolla JJ’s insta och såg att vi hade en gemensam vän (en gammal gaming kompis till mig) så var tvungen och fråga. Tycker bara det är konstigt att någon uttrycker så som inte är längre vän med henne. Jag undrar om de flesta i Vetlanda tycker så om henne? Under om något speciellt har hänt med henne? Psykisk ohälsa?
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, det gjordes ju när de sökte efter Kim Wall, så varför skulle de inte kunna göra det nu? Polisen har uppenbarligen tillgång till dessa hundar.
Sverige polis har ingen renodlad likhund idag. Den vi hade är pensionerad. Står om det på antal sidor i tråden. Vi måste låna in från grannland. Danmark har vi lånat från 2 ggr tidigare vad jag känner till. Finns säkert fler fall.
Citera
2022-10-27, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Man kanske ska tipsa polisen? De kanske inte har lagt märke till detaljen

Vore anmärkningsvärt om polisen missat dessa skador på cykeln, men ingenting förvånar mig längre....
Citera
2022-10-27, 01:58
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WZno75
Har idag varit vid Lasse Maja grottan samt vid guldgruvan i Ädelfors och kikat utan resultat eller fynd.
Gick en runda vid illarjens naturreservat, kände liklukt, kan vara djur eller vad som. Men ändå.
<a href='https://www.bildtagg.se/bild/seb3yqvta61fdez8kboz8any'>LÄNKTEXT</a>

Här står det om liklukt i Illharjen
Senast redigerad av lindblomsgrön 2022-10-27 kl. 02:02.
Citera
2022-10-27, 02:01
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronella87
Fick höra från en i Vetlanda..
- ”JJ är en barndomsvän till mig, men hon har blivit helt cp”

Välkommen till flashback, första inlägget!

Kan du berätta mer?

Vet du om JJ och/eller hennes familj är Pingstvänner?

Citat:
Ursprungligen postat av astralflygaren
Det ser ut att vara metallen som syns. Avsaknad av rost kan antyda att det har uppkommit nyligen.

Det är fler som tycker sig se flera skador på höger sida, andra tycker det är normalslitage......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in