2022-10-25, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stigbertil
Tack! Det där med att inte dricka på kvällen gjorde susen, fick en lugn natt

Men nu har jag istället nån jävla vit fläck "under" ollonet. Suck.. Ska ringa kliniken senare om det inte går att försiktigt skrapa bort med en bomullstuss...

Får jag kukinfektion så hoppar jag från något högt

Beskriv gärna fläcken.
Är det som ett sår, eller är det en tunn beläggning på oskadad hud?

Skulle kunna vara nån slags smegma eller svamp ifall du inte kunnat sköta hygienen som vanligt. Går isf att gnugga bort med något fuktigt.

Jag fick en tunn vitaktig fläck på undersidan vid frenulum en tid efter, det var antingen för att jag inte torkade bort vatten och stängde in den fuktig i underkläderna, eller så kan det ha varit så att jag inte kommit åt bra vid tvättning. Karaktären var nästan lite som något slags fett, men det gick lätt att tvätta bort.
Citera
2022-10-25, 08:20
Medlem
Jag tror att jag bara var lite uppjagad igår

Nu när jag tittar så ser det ut som ett sår, bara lite mörkt (kanske blåmärke?) och lätt vätskande. Rätt säker på att det är normal sårvätska.

Kanske att ett stygn har lossnat där då jag genomled en blodig natt präglad av stånd och smärta för ett par nätter sedan.

Ursäkta att jag nojjade i tråden men jag tror att ni förstår, det är en jobbig läkningsprocess som vi måste genomlida. Kanske framförallt psykiskt jobbig..
Citera
2022-10-25, 11:54
Avslutad
Har nu äntligen fått en tid för operation nästa onsdag, ska bli så skönt att få löst detta nu.

Tänkte bara kolla med er som gjort det vad ni gjorde för att underlätta läkandet och smärtan? Vissa säger att de gjort en hel del och andra har bara tvättat lite och allt är bra.

Men jag gillar ändå att förbereda mig och hade uppskattat alla tips
Citera
2022-10-25, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anarchykid
Har nu äntligen fått en tid för operation nästa onsdag, ska bli så skönt att få löst detta nu.

Tänkte bara kolla med er som gjort det vad ni gjorde för att underlätta läkandet och smärtan? Vissa säger att de gjort en hel del och andra har bara tvättat lite och allt är bra.

Jag är bara på dag 5 så har mkt kvar att lära men de första dagarna hjälptes jag mycket av att varva Ipren och Alvedon.

Det gjorde inte särskilt ont egentligen men jag tyckte ändå att tabletterna hjälpte.

Tror att det bästa du kan tänka på inför läkning är att vara noga med hygienen och att ligga i högläge, dvs kuken i vädret och högre upp än hjärtat. Enklast är några kuddar under röven när du ligger på soffan/sängen.

Om jag kunde gå tbx i tiden och ge mig själv ett råd så vore det att be sköterskan som lade om mitt bandage efter operationen att se till så att jag kan pissa utan att hela jävla paketet blir helt dränkt, det var inte roligt alls.

Själva operationen tyckte jag var mycket odramatisk, så det är verkligen inget att oroa dig för
Citera
2022-10-25, 12:49
Medlem
Dessa råd bör du också följa då nattliga stånd kommer att vara din nemesis tills dess att stygnen har läkt, passa för fan på att runka om du kan innan operationen, du kommer nämligen att sakna det en hel del

Citat:
Ursprungligen postat av Fringue
Undvik att dricka mycket vätska på kvällen, en del av de nattliga erektionerna är "kiss-stånd" och mycket vätska i blåsan gör att det blir fler erektioner.

Fosterställning hjälper en del för att förebygga obehag.

Att resa sig upp och promenera lite brukar få igång blodcirkulationen och göra att erektionen avtar snabbare.

Längtar inte tillbaka till de där dagarna, tiden gick så långsamt.

Citat:

Citera
2022-10-25, 13:44
Avslutad
Citat:
Jag är bara på dag 5 så har mkt kvar att lära men de första dagarna hjälptes jag mycket av att varva Ipren och Alvedon.

Det gjorde inte särskilt ont egentligen men jag tyckte ändå att tabletterna hjälpte.

Tror att det bästa du kan tänka på inför läkning är att vara noga med hygienen och att ligga i högläge, dvs kuken i vädret och högre upp än hjärtat. Enklast är några kuddar under röven när du ligger på soffan/sängen.

Om jag kunde gå tbx i tiden och ge mig själv ett råd så vore det att be sköterskan som lade om mitt bandage efter operationen att se till så att jag kan pissa utan att hela jävla paketet blir helt dränkt, det var inte roligt alls.

Själva operationen tyckte jag var mycket odramatisk, så det är verkligen inget att oroa dig för

Kommer käka en del tabletter kan jag tänka mig ja, hygienen kommer jag vara noga med helt klart. Hur ofta tvättar du den och du kör ingen sån där blöja man hört om eller nåt sånt? Lindar du in han i nåt?

Ska tänka på det där.

Citat:
Dessa råd bör du också följa då nattliga stånd kommer att vara din nemesis tills dess att stygnen har läkt, passa för fan på att runka om du kan innan operationen, du kommer nämligen att sakna det en hel del

Haha tänkte jag med, drar nog en runk dagen innan tror jag, går det inte undvika stånden på natten genom att klä in han i nåt då?
Citera
2022-10-25, 15:03
Medlem
Citat:
Kommer käka en del tabletter kan jag tänka mig ja, hygienen kommer jag vara noga med helt klart. Hur ofta tvättar du den och du kör ingen sån där blöja man hört om eller nåt sånt? Lindar du in han i nåt?

Ska tänka på det där.

Haha tänkte jag med, drar nog en runk dagen innan tror jag, går det inte undvika stånden på natten genom att klä in han i nåt då?

Jag dushar varje dag och sköljer av kuken med ljummet vatten efter varje gång jag har varit på toalett.
Fick inga anvisningar kring hygien iöht så gissar mig fram men tror att det ska räcka, passa på att fråga sköterskan när du ändå är där!

Mitt ollon är så vansinnigt känsligt att jag bara bandagerat under natten ifall att det ska börja blöda, tänkte pröva att låta den ligga fritt i kallingarna inatt om det inte är för obehagligt.

Sköterskan nämnde någonting om att det skulle läka bäst om såren fick luftas mycket så jag kör på det, försöker dock träna bort känsligheten genom att hasa runt i kallingar men fyfan så obehagligt det är just nu

Om någon sitter på nåt superknep mot känsligt ollon annat än att gå med kläder på så tar jag tacksamt emot det.

Bara idén om att jag skulle ha jobbat dagen efter så som remissen föreslog förefaller mer vara ett sadistiskt skämt på min bekostnad än ett faktiskt medicinskt råd.
Senast redigerad av Stigbertil 2022-10-25 kl. 15:16.
Citera
2022-10-25, 23:17
Avslutad
Citat:
Jag dushar varje dag och sköljer av kuken med ljummet vatten efter varje gång jag har varit på toalett.
Fick inga anvisningar kring hygien iöht så gissar mig fram men tror att det ska räcka, passa på att fråga sköterskan när du ändå är där!

Mitt ollon är så vansinnigt känsligt att jag bara bandagerat under natten ifall att det ska börja blöda, tänkte pröva att låta den ligga fritt i kallingarna inatt om det inte är för obehagligt.

Sköterskan nämnde någonting om att det skulle läka bäst om såren fick luftas mycket så jag kör på det, försöker dock träna bort känsligheten genom att hasa runt i kallingar men fyfan så obehagligt det är just nu

Om någon sitter på nåt superknep mot känsligt ollon annat än att gå med kläder på så tar jag tacksamt emot det.

Bara idén om att jag skulle ha jobbat dagen efter så som remissen föreslog förefaller mer vara ett sadistiskt skämt på min bekostnad än ett faktiskt medicinskt råd.

Haha blir inget gym för mig ett tag efter operationen låter det som

Hur exakt lindar du in han när du kör under natten? Och hur tvättar du så det blir rent men utan det ska göra för jävla ont och eventuellt göra så det blöder?
Citera
2022-10-26, 00:06
Medlem
Citat:

Inte ett superknep kanske, utan mer ett vanligt tips:
Du behöver inte stressa gällande känsligheten utan kan gott och väl bära en mjuk kompress för att minska friktionen i kallingarna sålänge det känns obehagligt.
Ollonet utsätts ändå för mer luft än när det låg gömt bakom förhuden och den överdrivna känsligheten kommer att minska naturligt för varje dag. Helt plötsligt upptäcker du att du inte ens är medveten om ollonet, vilket kan kännas overkligt just nu när du förmodligen blir påmind om din kuks blotta existens varenda sekund.
Citera
2022-10-26, 20:29
Avslutad
Ni som bor själva och gjort en operation där ni var sövda, sov ni ensamma första natten eller med någon?
Ibland säger de ju att man inte bör vara ensam första natten
Citera
2022-10-27, 07:51
Medlem
Citat:
Ni som bor själva och gjort en operation där ni var sövda, sov ni ensamma första natten eller med någon?
Ibland säger de ju att man inte bör vara ensam första natten

Läser från Akademiska.se:

"Väl hemma igen så ska du ha någon annan vuxen hos dig den första natten efter operationen. Det beror på att alla operationer medför mer eller mindre smärta, många känner sig lite "tagna" av narkosen och då kan det vara bra att ha någon i sin närhet om man skulle behöva hjälp."

Men jag tror väl att detta rådet framför allt riktar sig till patienter som genomgår en större operation?

Om det här är något som oroar dig så tycker jag att du ska fråga efter en operation med bara lokalbedövning istället.
Jag tyckte också att det lät läskigt och var rejält skeptisk innan men det var verkligen hur lugnt som helst.
Citera
2022-10-27, 08:02
Medlem
Citat:
Haha blir inget gym för mig ett tag efter operationen låter det som

Hur exakt lindar du in han när du kör under natten? Och hur tvättar du så det blir rent men utan det ska göra för jävla ont och eventuellt göra så det blöder?

Helt ärligt kan jag inte ge dig bra råd för hur du plåstrar om den plågade pinnen då jag själv tyckte att det var jättesvårt, pga stor svullnad och ömhet. Mina försök att tejpa ihop bitar av förband blev inte alls bra och lossnade under natten. Där skulle jag fråga sköterskan under eller efter operationen.

Jag har ett rent glas i badrummet som jag fyller i handfatet med ljummet vatten och sköljer varsamt sedan genom att bara hälla över. Byt/diska glaset ofta för att skydda mot infektioner.

Om det blir nåt "grövre" t.ex.blodresten som fastnar så kan man försiktgt stryka av det med en ren bomullstuss.

I duschen står jag än så länge bara som vanligt och låter vattnet rinna över kuken.

Självklart tvättar jag också resten av kroppen med tvål som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in