2022-10-26, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vindstege
Anna, en helt vanlig 28-åring som är kompis med de misstänkta. Precis som de flesta andra i den situationen kan hon inte tänka sig att dom är skyldiga. Och precis som många andra fattar hon antagligen inte att Tove nästan helt säkert är död. Då får hon denna fråga:

Vad tänker du om det skulle visa sig att dom släpps på fri fot och, ja, och avskrivs misstankarna?

Och hon svarar då att hon är orolig för att de inte kommer kunna bo kvar etc. En helt vanlig reaktion från en vanlig människa. Om frågan är vad hon tänker om de skulle släppas på fri fot, så svarar hon ju självklart inte att hon är orolig för Tove, eftersom det inte är frågan.

Sluta skälla på "Anna" och fatta att det är helt enkelt är Aftonbladet dummar sig som vanligt.
Och du tror att vi inte har urskillningsförmåga att läsa in att hon kan ha upplevt en turbulent vecka med många sinnesstämningar och ändå läsa in andemeningen utan att tolka henne bokstavligen?
Lägg av
Citera
2022-10-26, 21:05
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stablemaster
Hon verkar ju inte skänka en endaste liten tanke åt sin gamla vän T som är försvunnen mot sin vilja eller eventuellt mördad. Jag får känslan av att "Anna" och kanske fler i det här tjejgänget, inte verkar tycka om T.

Min tanke också. Det där bråket är nyckeln till denna märkliga historia.

Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Det är inte någon av dem, är inte deras röster.

Rösten förvrängd, eller skådespelare pratar istället?

Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Det är också en av Vetlandas längsta gator, startar vid Torget/Stadshuset och fortsätter ända bort förbi Hydro Arena.

Den här tråden är lustig eftersom så många ignorerar att i små städer så finns det kopplingar mellan personer just för att staden är liten, som t.ex. att bo på samma gata.

Ja, jag förstår det, lätt att hitta samband mellan personer i en liten ort.

Citat:
Ursprungligen postat av DHCPv6
Angående grepen som J lagt upp på Marketplace så delade hon även det i en fb grupp som heter "Vetlandaloppis" Jag är med i den gruppen och där kan man se exakt när hon lade ut grepen.

Söndagen den 16 okt kl 16:27

Kanske är intressant info? Hursomhelst så är det väldigt märkligt.

Lägger en skärmdump här för er som vill se med egna ögon.

https://imgur.com/a/xQ2tq45

Tack för datumet!

Citat:
Ursprungligen postat av tma123
Tror nära vänner till de båda MGM inte vågar säga vad bråken handlar om. Vi är många i Vetlanda som tyvärr ej vet. Men lär nog komma fram.
Däremot branden har varit uppe på tal en längre tid. Killen det var riktat emot är en gammal bekant till mig. De hade gjort slut precis innan. Men tydligen kunde ju inte JJ knytas till det på något konstigt sätt.

Anmälde han till polisen?

Blev hon förhörd av polis, åtminstone?
Citera
2022-10-26, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Jo, nog är det logiskt att sitta och lägga ut annonser för 500kr 14 timmar efter en kompis försvann från sin lägenhet medans MP är ute och söker kompisen.

I det scenariot där hon är oskyldig som ni tror så måste vi ju tro JJ när hon säger att hon och TT blev sams i lägenheten och således är de vänner igen. Hon verkar bry sig mycket om sina vänner.

Kan pappsen ha fått låna hennes konto för att lägga ut dyrgrepen?
Citera
2022-10-26, 21:06
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fondestmouse
Inte annonsen JJ la ut, utan annonsen som hennes pappa la ut. Vilken tid var det på söndagen?
https://imgur.io/a/d2csD1O
09:41 var det visst, söndagen..
Citera
2022-10-26, 21:06
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Kan säga direkt nu när jag hörde rösten i intervjun att det INTE är M*rjam som vi varit inne på.
Jag har umgåtts med henne, pratat med henne väldigt mycket och det är inte hennes röst!

Kan rösten vara förvrängd också? Tänker att man kanske skruvat upp tonläget lite, ifall man har valt att sudda ut hennes ansikte, borde man inte då också göra något med rösten så inte man känner igen den lika enkelt.
Citera
2022-10-26, 21:07
Medlem
Wazzzzzaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnar4321
Är bekanta, tror hon arbetar inom vården. Har pluggat till uska
Ja men dåså. Inte orimligt att det är M O är "Anna" då
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adv3nturous
Folk hade ju hört dunsar i trapphuset, så antagligen då som tjejerna tog ut kroppen

Jo, fast det vore ju märkligt om de tog ut den i trappan efter att grannar bevisligen bankat på dörren. Och en grannes son körde MGM till Donken? Hur sannolikt är det att där dessutom släpades på ett lik då? Det går inte ihop. BO var nog kvar i lägenheten på morgonnatten, och fördes sannolikt bort först senare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
En här inne ringde ju grannen till JJ som sa de! Har
Om inte denna granne fått vara med polisen inne i J's lägenhet vid husrannsakan och sett polisen beslagta just T's mobil och lagt ner den i en påse avsedd för beslag som gjorts kan vi aldrig vara hundra på att den uppgiften stämmer. Och vad jag vet får inte nyfikna grannar vara med under en husis!

Polisen kommenterar inte om T's mobil är beslagtagen eller finns i polisen ägo!

Därför är det en mycket osäker uppgift att ta på allvar!
Citera
2022-10-26, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han köpte kanske fel, behövde en gödselgrep men såg inte att det var en potatisgrep, så då åker den iväg på annons?

Jag förstår inte vad som är skumt med att offentligt sälja en potatisgrep, tror någon att J.J. hade den ståendes bredvid sängen eller med sig till Nöjet fram och tillbaks?

Eller så skulle han vara lite månskensbonde med egen potatis men kom på att det blev meckigt och säljer av innehavet. Vi kan nog toksläpoa greppet om den där grepen.
Citera
2022-10-26, 21:10
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Men om grannarna hört hammarslag så kanske det var i samma stund som dom slog ihjäl henne.
Kan grannarna ha fel?
Var är liket i så fall?
Många frågor blir det, skit samma vad jag skriver, för ingen hinner läsa det i flödet ändå!

Ja det är ju det som är frågan - vart tusan är Tove?...

Det som är väldigt intressant angående ljuden som grannarna hörde är att det även hördes dunsar och ljud under tiden som en av grannarna knackade på JJs dörr, men ingen som kommer till dörren och öppnar. Någon/Några har befunnit sig i JJs lägenhet och det har hänt saker där inne som orsakat höga dunsar, samtidigt som en granne står och knackar på. När grannen sen är tillbaka i sin lägenhet är det tyst ett tag, för att sedan bli spring i trappan...

Vad har orsakat dessa höga dunsar, och hur har Toves eventuella döda kropp flyttats ut från huset?
Citera
2022-10-26, 21:11
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Om inte denna granne fått vara med polisen inne i J's lägenhet vid husrannsakan och sett polisen beslagta just T's mobil och lagt ner den i en påse avsedd för beslag som gjorts kan vi aldrig vara hundra på att den uppgiften stämmer. Och vad jag vet får inte nyfikna grannar vara med under en husis!

Grannen var väl bekant med TTs kusin?
Citera
2022-10-26, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx

Det handlade dock om en kusin till TT som påstod det med mobilen, inte grannen. Betyder inte att det är sant för kusinen kanske bara läst det på internet, kanske t.o.m. i denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in