2022-10-26, 21:11
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Jo, nog är det logiskt att sitta och lägga ut annonser för 500kr 14 timmar efter en kompis försvann från sin lägenhet medans MP är ute och söker kompisen.

I det scenariot där hon är oskyldig som ni tror så måste vi ju tro JJ när hon säger att hon och TT blev sams i lägenheten och således är de vänner igen. Hon verkar bry sig mycket om sina vänner.
Japp så är det med det.
Citera
2022-10-26, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Min tanke också. Det där bråket är nyckeln till denna märkliga historia.

Rösten förvrängd, eller skådespelare pratar istället?

Ja, jag förstår det, lätt att hitta samband mellan personer i en liten ort.

Tack för datumet!

Anmälde han till polisen?

Blev hon förhörd av polis, åtminstone?

Det har jag tyvärr ingen information om huruvida det anmäldes eller inte.
Citera
2022-10-26, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnar4321
Det låter 100% som M*rjam. + att hon umgåts väldigt mycket med dem under sommaren

Och jag säger tvärtom, låter inte alls som henne.
Citera
2022-10-26, 21:13
Medlem
Kanske OT och ytterligare ett sidospår från min sida...

Om vi backar banden till branden som JJ eventuellt startat hos JJs x-pojkvän. Vem är den pojkvännen och hur kan denne vara kopplad till TT? Om det är det som initierat dispyten och kulminerat den natten...

Kanske har besvarats redan och jag missat men annars lär ju många av Vetlandakidsen sitta på den informationen..?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Någon som vet när på söndagen JJ ska ha lagt ut pappans grep till försäljning på msrketplsce, som det skrivits i innan i tråden?
Helt klart lite udda att efter en festnatt som verkar ha påhitt i en eller annan form, sitta i en bil vid ett naturreservat tidigt på morgonen och lika udda att lägga ut en grep till försäljning
Det normala hade väl varit att sova lugnt i sin säng
Håller med.. Väldigt hurtiga människor som orkar hålla igång så tidigt på morgonen.. och om alla 3 varit där är det ännu konstigare så tidigt på morgonen..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Vi skämtade om Mossad tidigare. Men det är minst like rimligt som en del andra fantasier här i tråden.

Jag kan inte hjälpa att jag fick såna vibbar när jag såg hans foto. Stark, beslutsam, farlig, någon sa yrkesmilitär. Spc styrkor? Why not?

Dessutom fick jag vibbar att han var inne i lgh och då var det kört för Tove. Varför vete F
Senast redigerad av sevanol123 2022-10-26 kl. 21:16.
Citera
Medlem
Är det så att JJ har haft Wi-Fi påslagen på sin mobil under tiden som hon var i sin lägenhet så kan polisen genom att beslagta routern se när hon är hemma och när hon lämnar sin lägenhet, föresatt att hon tar med sig sin mobil när hon lämnar lägenheten.

Polisen har därmed teknisk bevisning på när hon befinner sig i lägenheten och när hon lämmar lägenheten och hur lång tid det tar för henne att komma tillbaka med mera.

Stämmer dessa tider inte någorlunda med vad hon säger i förhör så skapar det ju såklart frågetecken hos polisen.

De skulle även kunna ha teknisk bevisning på MH och TT om de också var anslutna till JJs router. Dock tror jag endast JJ var det då det är hennes hem.
Citera
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han köpte kanske fel, behövde en gödselgrep men såg inte att det var en potatisgrep, så då åker den iväg på annons?

Jag förstår inte vad som är skumt med att offentligt sälja en potatisgrep, tror någon att J.J. hade den ståendes bredvid sängen eller med sig till Nöjet fram och tillbaks?

Reklamerar man inte grepen isåfall? Har man dessutom en gård bör man se skillnad på gödselgrep och potatisgrep kan jag ju tycka.

Nä, jag tror inte alls att hon haft den. Pappan däremot.

Sen kan man förstås fråga sig vad för roll den spelar i ett eventuellt mord. Samtidigt konstigt att man lägger ut varor till försäljning när en vän till dottern bara plötsligt försvunnit. Dessutom att dottern verkar posta samma annons (på inrådan?).
Citera
2022-10-26, 21:14
Medlem
flugornass avatar
Nu vet jag kan det vara så att JJ är BS och hon försökte få till en liten trekant efter att nu är vi vänner igen snacket.
Då gick allt fel?
Citera
2022-10-26, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Det handlade dock om en kusin till TT som påstod det med mobilen, inte grannen. Betyder inte att det är sant för kusinen kanske bara läst det på internet, kanske t.o.m. i denna tråd.
Ok, poängen är att är man inte själv närvarande så vet du inte vad polisen har i beslag eller ej.
Citera
2022-10-26, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
https://imgur.io/a/d2csD1O
09:41 var det visst, söndagen..
Hon hann med mycket den morgonen verkar det som, och vem fan tänker på att lägga ut en grep halv tio på morgonen efter man varit ute till 4-5? konstigt hela skiten..
Citera
2022-10-26, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
Kan rösten vara förvrängd också? Tänker att man kanske skruvat upp tonläget lite, ifall man har valt att sudda ut hennes ansikte, borde man inte då också göra något med rösten så inte man känner igen den lika enkelt.

Möjligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in