2022-10-26, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Det här fortsätter att ältas.Det är bara konstigt för en normal person. Skyldiga personer nekar till allt, det är inget konstigt med det.
Att man tycker det är konstigt att mördare ej erkänner är det konstiga. Deras liv som knappt börjar är över om de blir dömda, att ljuga/tiga i den situationen är ju ingenting med så mycket på spel.
Citera
2022-10-26, 16:45
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Kolla alla områden på pappas tomt, med hund, kolla cykelvägen, ån och andra skrymslen omkring upplandsvägen 18, och omkring stallet där. Jag vet fortfarande inte varför hans namn står skrivet där, inte fått en bra förklaring heller. Kolla pappans bilar. Varför behövde jj sälja grepen just den dagen? Det är ett alibi för att dom har haft kontakt om något. Hon har inte sålt några andra av hans grejer, det har han gjort själv. BARA en enda grej, en gång, har hon sålt något åt honom, och det är söndag den 16de, och det är en grep.
Samt alla skrymslen och bodar i Illharjens naturreservat som JJs pappa har tillgång till.
Finns många artiklar när han blir intervjuad där ute så han känner säkert stället som sin byxficka.
Citera
2022-10-26, 16:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Att man tycker det är konstigt att mördare ej erkänner är det konstiga. Deras liv som knappt börjar är över om de blir dömda, att ljuga/tiga i den situationen är ju ingenting med så mycket på spel.
Det är för att en normal person tycker att man borde erkänna, men mördare är ju inte alltid normala...
Citera
2022-10-26, 16:47
Medlem
Citat:
Kolla alla områden på pappas tomt, med hund, kolla cykelvägen, ån och andra skrymslen omkring upplandsvägen 18, och omkring stallet där. Jag vet fortfarande inte varför hans namn står skrivet där, inte fått en bra förklaring heller. Kolla pappans bilar. Varför behövde jj sälja grepen just den dagen? Det är ett alibi för att dom har haft kontakt om något. Hon har inte sålt några andra av hans grejer, det har han gjort själv. BARA en enda grej, en gång, har hon sålt något åt honom, och det är söndag den 16de, och det är en grep.

Tror mer på att hon e dumpad där i den emå säkert hur långt går den?
Citera
2022-10-26, 16:48
Medlem
Jag förstår mig inte så mycket på flashback då jag är så oteknisk haha.. och detta blir mitt första inlägg. Men jag tänkte på det jag läst om att jj är misstänkt förut för att ha tänt eld på sitt ex lägenhetsdörr. Börjar fundera på om jj:s pappa bor enskilt till eller har grannar i närheten? Och vad han har för uppvärmning i sitt hus? En tanke slog mig bara att dom kanske har eldat upp t:s kropp? I en sådan här ryms det gott och väl att pula in en kropp. Frågan är bara lukten om man kommer undan med det. Har han vedeldning och en stor vedpanna är allt möjligt för att röja bevis.

https://www.google.com/search?q=vedpanna+stor&client=ms-android-xiaomi-rvo3&prmd=isnv&sxsrf=ALiCzsaYyg63LTXVG07dA74P8hQf_ _6kIg:1666794172019&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved= 2ahUKEwiesaWUjP76AhXtpIsKHZD4DYMQ_AUoAXoECAIQAQ&bi w=393&bih=737&dpr=2.75#imgrc=v2kgbHe609o6ZM

Har en sådan här hemma i mitt hus som fanns här när vi flyttade hit innan vi satt in jordvärme och inte eldar längre och det är ju som ett krimatorium som bara slukar ved. Förra ägaren hade även eldat upp nå döda får i den fick jag höra på ryktesvägar då vi flyttade in. Så allt är ju möjligt. Bara en tanke som slog mig för att snabbt ev. städa upp efter sig.
Citera
2022-10-26, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om Nöjet stängde 01, så kan det ju ha varit så att A underade vid 01:49 varför T inte kommit hem? Hon kan ju då redan ha varit vid JJ:s eller nära. Kanske ringer han för att han vet om att det är något gruff och hon varit orolig?

Kanske visste pojkvännen något om grollet, eller så var de bara noga med att säga var hon var, med tanke på att det hade hänt saker i närheten tidigare.

Det skulle i princip innebära att de varit hos JJ längre än "din" spekulerade kvart, t om en halvtimme.
Det är inte heller säkert att T tänkte gå exakt när hon ringde, men började att tänka på hemgång.

Det är lite mysko med att TT följer med om det varit bråk redan under kvällen, t om så att andra har märkt det (?). Men kanske hade JJ redan där något i tankarna, att hon ville "lära TT en läxa. Kanske manipulativt lurade hem henne under förespegling om att de skulle reda ut alt en gång för alla?

Är JJ som det har skrivits om i tråden, manipulativ, kanske hon även har andra drag som handlar om att bestämma, vara i centrum och vara lättkränkt? Obs helt enkelt spekulationer, utifrån att TT ändå går hem med den som det varit gruff med.

Har också svårt att förstå vad sådant gruff kan ha handlat om. De flesta som kanske hamnar i en situation där man känner att det blir bråk, vill väl oftast bara undvika varandra sen?

Mest tror jag att det antagligen hade redan börjat torna upp sig till att bli obehgligt när T*ove ringer och säger att hon ska gå hem och det var därför hon ville gå, och att det hände något där och då.
Det är ju inte långt vare sig till T:s pappa eller till A (ca 1, 7 km), så hon borde väl varit hemma strax efter 02:30 om hon begett sig av då med cyklen.

Hur tänker du runt grannarnas rapporteringom dunsar osv?
Ponera att de redan gett sig på TT innan hon ringer och det är de som tvingar henne att ringa och säga att hon har lämnat lägenheten och är på väg hem.. Dunsarna ska ju ha hörts runt samma tidpunkt som hon ringde, så när hon lägger på slår de ihjäl henne på en gång.
Citera
2022-10-26, 16:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sandriii
Jag förstår mig inte så mycket på flashback då jag är så oteknisk haha.. och detta blir mitt första inlägg. Men jag tänkte på det jag läst om att jj är misstänkt förut för att ha tänt eld på sitt ex lägenhetsdörr. Börjar fundera på om jj:s pappa bor enskilt till eller har grannar i närheten? Och vad han har för uppvärmning i sitt hus? En tanke slog mig bara att dom kanske har eldat upp t:s kropp? I en sådan här ryms det gott och väl att pula in en kropp. Frågan är bara lukten om man kommer undan med det. Har han vedeldning och en stor vedpanna är allt möjligt för att röja bevis.

https://www.google.com/search?q=vedpanna+stor&client=ms-android-xiaomi-rvo3&prmd=isnv&sxsrf=ALiCzsaYyg63LTXVG07dA74P8hQf_ _6kIg:1666794172019&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved= 2ahUKEwiesaWUjP76AhXtpIsKHZD4DYMQ_AUoAXoECAIQAQ&bi w=393&bih=737&dpr=2.75#imgrc=v2kgbHe609o6ZM

Har en sådan här hemma i mitt hus som fanns här när vi flyttade hit innan vi satt in jordvärme och inte eldar längre och det är ju som ett krimatorium som bara slukar ved. Förra ägaren hade även eldat upp nå döda får i den fick jag höra på ryktesvägar då vi flyttade in. Så allt är ju möjligt. Bara en tanke som slog mig för att snabbt ev. städa upp efter sig.

hoppas att polisen läser det här och åker och kollar!
Citera
2022-10-26, 16:51
Medlem
Citat:
Det är för att en normal person tycker att man borde erkänna, men mördare är ju inte alltid normala...
Precis se bara fallet med mikael i Karlskrona hur långt det drog ut på tiden för dem o erkänna
Citera
2022-10-26, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Mamma till JJ är M*alin J*ansson 52-årig sjuksköterska i Vetlanda. Bor i lägenhet själv på Vasagatan 26 C Vetlanda. Skild sedan 2010. Hela namnet M*alin U*lrika S *tefanie Jansson. Hittar inte henne på Facebook.
Undrar hur stämningen är på jobbet, T’s pappas nya kvinna jobbar på samma sjukhus som syrra.
Citera
2022-10-26, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Tror mer på att hon e dumpad där i den emå säkert hur långt går den?

Det har sin källa i Nässjö kommun och rinner därefter genom Eksjö, Sävsjö, Vetlanda, Hultsfred, Högsby, Mönsterås och Oskarshamns kommuner. Emån rinner ut i Östersjön i norra delen av Kalmarsund

Med tanke på att det var blåsigt, så kan de ha gått relativt fort.. men sen fastnat på vägen..
Citera
2022-10-26, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Ponera att de redan gett sig på TT innan hon ringer och det är de som tvingar henne att ringa och säga att hon har lämnat lägenheten och är på väg hem.. Dunsarna ska ju ha hörts runt samma tidpunkt som hon ringde, så när hon lägger på slår de ihjäl henne på en gång.

Ryktet säger att det va ett röstmeddelande till pojkvännen vid 2.30 och att han hört något skumt i bakgrunden vilket gjorde att han/dom ringde polisen.
Citera
2022-10-26, 16:53
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Skrev precis nästan samm kommentar. VARFÖR skulle grepen säljas just den dagen, och varför sålde jj den. han har ett eget hastnet konto där han själv säljer sina egna prylar, men nej, grepen måste jj hjälpa till med, just dagen efter T försvann. Ett alibi för något.
Ligger även ute på Vetlandatorget såg jag nu:
https://vetlandatorget.se/hus_och_tradgard/3586232-potatisgrep_
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in